Ahogy arról a HTKA is beszámolt, június 23-án Asztrakan körzet közelében lezuhant egy MiG-29KUB típusú vadászbombázó. A 947-es oldalszámú gép fedélzetén tartózkodó kétfős személyzet életét vesztette.
Mint a korábbi hírben említettük, Oroszország és India is felfüggesztette MiG-29-esei repüléseit, ám a repülési tilalom nem tartott sokáig, a feloldást az Indiai Haditengerészet parancsnoka, Nirmal Verma admirális eképpen indokolta:
„Az orosz MiG vállalat szakemberei az előzetes vizsgálatok után az esetet pilótahibának minősítették.” – mondta az admirális, majd hozzátette, nem látják szükségesnek a további repüléstilalmat, így engedélyezték a típus repülését.
A gyártó közleménye alapján a repülést végző Oleg Spicska és Alexander Kirzsavin ezredesek egy nagy sebességű harci manőver-kombinációba vitték a gépet, azonban nem rendelkeztek annak végrehajtásához szükséges magassággal és már nem tudták kivenni belőle a gépet földbecsapódás előtt.
India jelenleg 11 darabot vett át a 45 először megrendelt példányból, melyet az ex-Gorskovval (és annak átalakításával) együtt vásároltak. A balesetet követően több nemzetközi oldal is meglebegtette, hogy az indiai fél eláll a második adag (29 darab) MiG-29K/KUB vásárlásától, azonban ha tényleg pilótahiba okozta az esetet, akkor nincs akadálya az üzletnek.
India emellett 63 darab „mezei” MiG-29-essel is rendelkezik, melyeket az orosz fél korszerűsít egy 964 millió dolláros szerződés értelmében. A baleset során elrendelt repüléstilalom ezen példányokat is érintette, de most már ők is szabadon szárnyalhatnak.
Van egy komolyojabb ellenfele az oldalnak mit a jetfly az IHO átalakult és sok új cikkel jelentkezik ami itt nem kap publicitást,de attól még ez a NÁMBŐR VÁN :D
http://www.iho.hu
Az nem is haditechnika oldal, hanem minden van ott, ami közlekedés. Nem nevezném ellenfélnek. Így elsőre beleolvasva nem találtam olyat, amit ne írtunk volna meg a repülős/haditechnikai témák közül. Mi továbbra is a JetFly/Art of War duót tekintjük konkurenciának, ők azok, akik gyakran frissülnek, nagy az olvasótáboruk és egyezik a publikált anyag témája.
Lehet , hogy egyezik a témák anyaga , de akkor is HTKA FOR EVER! Verhetetlenek itt a kommentek , néha negatív értelemben , néha pedig pozitívban!
Na azért én itt nem akarok busz meg vonat járatokról olvasni. Ami a légiközlekedésből fontos azt meg a radarfigyelőn megtalálom.
Azért ez nem olyan ellenfél szerintem. Az Indóház pálfordulását alapból nem értem. IHO-n pl mi a jó fenét keres repülés? IHO = Vasút, városi vasút. Már a gumikerekűek (busz) is kilógnak. De, a repülés és a hajózás???? Ráadásul az IHO egyre felületesebb (vasúttal kapcsolatos cikkeikben olyan hibák vannak, amiket lassab 12-13 éve egy Gigant Club nevű oldal se engedett volna meg), a HTKA meg ilyen téren igen toppon van! (az se semmi, hogy mikor beírtam a gúgliba, hogy M113, vagy MH-60R, akkor kapásból a HTKA-t adta ki)
Na most akkor mi is a különbség a mezei 29es, és a KUB között? Hol tartanak most a létező 29esek a világhoz képest?
Idézve a hírben is linkelt, általam ír „Újabb adag MiG-29K Indiának” c. bejegyzésből:
„A MiG-29K/KUB Fulcrum-D a nálunk is jól ismert “29-es” hajófedélzeti üzemelésre tervezett változata. A típus megerősített főfutókat, valamint felhajtható és korrózióálló szárnyakat kapott, mitöbb nőtt a tárolható belső üzemanyag-mennyiség. A hajtómű védelmét is fokozták, ha esetleg madár vagy egyéb nem kívánatos tárgy kerülne a szívócsatornába. A gépek modern avionikája a 21. századnak megfelelően került kialakításra, javítottak az orosz gépekre nem jellemző ergonómián, többfunkciós kijelzők kerültek beszerelésre, valamint a gépek orrába a szintén többfunkciós Zhuk-ME radar került. A típus KUB jelzésű, kétüléses, oktatópéldányai az együlésessel megegyező képességeket birtokolnak, azonban hatótávjuk valamelyest rövidebb a hátsó ülés által kiszorított üzemanyag-mennyiségnek és a nagyobb tömegnek köszönhetően.”
Életemben nem hallottam az IHO oldalról.
A Jetflyról kb. 2 éve szoktam le. A HTKA már akkor agyonverte mind a hírek lehozásának sebességében, mind tartalomban, mind mennyiségében. Szép és jó volt a Jetfly, de már nincs rá szükségem.
Mennyivel lett nehezebb? Mekkora lett a hatótávja? Mennyivel is jobb az új radar? A nálunk levő 23asok radarja jó ha 2 órát működött karbantartás nélkül. Olyan gyorsan mentek tönkre az alkatrészei, hogy napról napra csökkent a teljesítménye. A vége felé gyakorlatilag nem működtek. És mi van a tenger felett különösen fontos kurvanagy hatótávolságú fegyverekkel?
molni:
Azért nem hallottál, mert gondolom hidegen hagy a vasút, stb.
Alapvetően egy jó újság netes része volt, ebből egy tűrhető újság gyenge netes verziója lett…
Gacsat, a mellékelt linkeken olvashatsz a 29K-ról.
http://jets.hu/news?id=129
http://jets.hu/news?id=89
Látom, a fotóm már illusztráció lett, ez jól esik. :)
A MiG-29K és KUB gépek aerodinamikailag is eltérnek az alap 29-esektől.
Más a szárny, más a mechanizáció, vannak Kruger lapok a LERX-en, más a vízszintes vezérsík, nincsenek kopoltyúk, más a LERX belépőéle, más az egész gép.
Full digitális FbW a kormáynrendszer, FADEC vezéreltek a hajtóművek.
A gép üres tömege kb 12 tonna, azaz kb másfél tonnával nehezebbek a mi gépeinknél, a tolóerő kb 800kb-dal növekedett fékpadi értéken számolva, hajtóművenként. Gépbe építve a kinti futóhelyzetnél lecsukódó szitaszűrő azonban nagyon folytja ezeket az erősebb hajtóműveket, a feslzállási úthossz így jóval nagyobb, a kopoltyúk LERX feletti szívó, illetve közvetett felhajtóerőnövelő hatása sincs meg. Nem beszélve a lecsukódó beömlő fedeleken ébredő ellenállásnak, ami enyhén emeli az orrot nekifutáskor. Hajón azonban a sziták nincsenek leengedve így a növelt torlóerő jótékony hatása megjelenik. Bár a tolóerő tömeg arány a Szu-33-asokhoz hasonlóan az alaptípushoz képest romlott.
A szárny felhajtható, ezért nehezebb is, de a felülete jóval nagyobb. Nőtt a fesztáv, jóval nagyobbak a fékszárnyak is.
Kb ennyi.
Még egy apróság, a két és az együléses gépeknek azonos a kabinteteje, nem úgy mint az eredeti 9.31-es MiG-29K-knak, ahol még a 29M-ek kabindekkje volt megtalálható.
itt egy jó kis videó:
http://www.youtube.com/watch?v=R5rnexCdQ-4
Azért irtam hogy jobb mint a jetfly mivel több katonai témájú és bövebb cikk jelent meg ebben a pár napban és ott is lehet komentelni.
Azt nem értem hogy miért kell állandóan lehújogni az embert amikor sokan még az értelmező képeségük sincs kifejlődve nem beszélve a megalomán ÉN központú megjegyzésekről…
Nem lenne 1xűbb a 29esen a mindenféle rácsok, és kopoltyúk helyett burkolni az orrkereket? Biztos próbálták már.
Ez a MiG29K is csak félmegoldás. Fel se tud szálni, ha tele van. Azon a kis anyahajón rendes tankergép el se fér.
gacsat
„Ez a MiG29K is csak félmegoldás. Fel se tud szálni, ha tele van. Azon a kis anyahajón rendes tankergép el se fér.”
Akkor nem a gép a félmegoldás hanem a hajó!!!
gacsat
azért mert a szívócsatorna túl közel van a földhöz emiatt a a kerék nélkül is tud idegen anyagot beszívni.
És az F16os?