Még 2009 folyamán mutatta be a dél-koreai Korea Aerospace Industries (KAI) az ázsiai ország első saját fejlesztésű és gyártású katonai szállítóhelikopterét, azóta már a berepülési programot is megkezdték, most viszont már a típus exportján gondolkodnak.
Bár elsősorban hazai megrendelésre készítették, a KAI nem zárkózik el a Surion nemzetközi piacon történő értékesítésétől sem, ehhez a fejlesztésben is segédkező Eurocopterben találtak újfent társra. Az európai konzorciummal létrehozott közös tulajdonú vállalat, a KAI-EC Surion Export Company felel majd a típus értékesítéséért. A partnerek reményei szerint akár 400 darabot is értékesítenek, ugyanis a fejlesztők szerint a típus ideális a kiöregedett UH-1 “Huey”-k és MD500-asok leváltására, ám ehhez lesz némi szava az AgustaWestland és a Sikorsky vállalatoknak is, akik a AW149 és a UH-60M típusú forgószárnyasokat kínálják a piacon.

Fotó: KAI ,
A típus sorozatgyártását jövőre indítanák be, ha a berepülési program a tervezett ütemben halad és időben befejeződik. A Surion összetevőinek csupán csak a 60 százaléka készül majd helyben, számos fontos résegység és rendszer (rotor, reduktor, robotpilóta) tekintetében az európai partner vállára kell támaszkodniuk.