Az HMS Dauntless 2010 októberi akciója után a Type 45-ös légvédelmi rombolók közül az elsőként hadrendbe állított HMS Daring is megmutatta, hogy készen áll légi célok lemeszelésre a Sea Viper (Aster 15 és 30) segítségével. Az HMS Daring első ilyen tesztjét a Külső-Hebridákhoz tartozó Benbecula-sziget közekében, a Royal Navy arrafelé található lőterén hajtotta végre. A mostani teszt ugyanakkor a rendszer képességeihez mérten előétel jellegű célpontot vonultatott fel, egy szubszonikus drone került semlegesítésre.
„Ezen tesztlövészet fontos mérföldkő számunkra és az utolsó puzzle darabka az első bevetésre történő felkészülésben. Nagyon elégedett vagyok a teszttel és ahogy a legénység teljesített ezen nagyon komplex feladat kapcsán.” – nyilatkozta a romboló kapitánya, Guy Robinson kapitány.
„A mostani teszt ugyanakkor a rendszer képességeihez mérten előétel jellegű célpontot vonultatott fel, egy szubszonikus drone került semlegesítésre.”
Tudod mire emlékeztet ez engem, Tcat? Amikor a szegény, megboldogult MiG-29 gépeink mentek „éleslövészetre” Lengyelországba, és úgy sikerült nekik „kitűnőt” lőni a gagyi orosz légiharc-rakétákkal, hogy kizárólag 1-1, ejtőernyővel lassan ereszkedő, kilométerekről világító infrabomba célra tüzelhettek. A szubszonikus drone célpont kb. ugyanez a szint a Daring számára. Szerintem egy lövészetnek akkor van értelme, ha minimum egy kicsit is életszerű körülmények között kell teljesíteni. A Fulcrum pilótáknak sem manőverezésre képtelen,lassan ereszkedő infrabomba ellen kellett volna harcolniuk egy éles riasztás esetén…
Killer Clown
Fokozatosság elve. :)
Nem ide tartozik a hirhez, amit kerdeznek, de talan itt felfigyelnek ra a keszitok. :)
Az also kepen az A10nek mi tortent az agyujaval? :)))
Fel szokott merülni ez a kérdés időnként, lehet odacsillagozom ;)
Ez egy, az Edwards-on hasraszállt A-10, aminek a magköpője picit megsínylette a manővert.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Thunderbolt_II_080325.jpg
Igazából meggymag köpő :).
Ez kb. olyan értékű teszt, hogy az indító meg tudja-e nyomni a gombot, és a rakétát tényleg betették-e a konténerébe:)
Biztos kellenek az ilyen tesztek is, de ebből hírt csinálni…. Hááát….
Valószínű, hogy a pszichológiai értéke a legnagyobb, akárcsak a mi MiG-29-es pilótáinknál. A befogás izgalma, a hangok, a rakéta leválása, indulása olyan gyakorlatot ad, amely „éles” helyzetben kifizetődik. Itt nem a cél bonyolultsága a lényeg, hanem a pilóta, itt pedig a hajó harcászati központjának gyakorlata, hogy a mozdulatok, pillantások rutinná váljanak.
Ejj, ez az A-10-es hihetetlen ormótlan egy gép. :) Ennél már csak az f16-os randább.