Némi információt csepegtetett el az Embraer a tavalyi év második felében hódító útjára indult és egyre határozottabban nemzetközi fejlesztésűvé duzzadt KC-390 programmal kapcsolatban. Az sokoldalú, ikerhajtóműves, tankereként is használható közepes szállítógéppel kapcsolatban a brazil vállalat védelmi alegységének, az Embraer Defence and Security-nek az ügyvezető alelnöke, Orlando Neto napokban úgy nyilatkozott, hogy az Embraer továbbra is tartani kívánja magát a beszállítók kiválasztása kapcsán korábban megjelölt határidőhöz.
Ugyanakkor hozzátette, hogy a vészesen közelgő júniusi dátum azért nem bebetonozott, némi csúszás – cirka 1 hónap – elfogadható. Kitért minderre talán azért, mert a KC-390-es építőelemei közül még vannak bőven olyanok, mely kapcsán nem eldöntött a szállító kiléte. Ezek közül a legérzékenyebb kérdés a hajtóműveké.
Mint ismert a két eredeti versenyző a CFM International (General Electric, SNECMA) CFM56 és az IAE konzorcium (Pratt & Whitney, Rolls Royce, MTU, JAEC) V2500-as hajtóműve volt, amikkel csak az a probléma, hogy lassan kifutó ágra kerülnek, így a típus szempontjából célravezetőbb lenne már most az utódjaik mellett dönteni. A hírek szerint azonban továbbra sem eldöntött a CFM56 vs. V2500, illetve ha a következő generációs hajtóműveket nézzük, akkor a CFM LEAP-X vs. Pratt & Whitney GTF (Geared TurboFan) kérdése.
A hajtómű mellett lezárandó kérdések vannak az avionika és a sárkányszerkezet terén is. Előbbi kapcsán érdemes felidézni, hogy az Israel Aerosapce Industries (IAI) az idei év elején már jelezte, hogy készségesen rendelkezésre áll az avionika terén.
A mostani bejelentés alapján egyébként már eldöntött a KC-390 teherterében a rakomány mozgatását végző rendszer szállítója (DRS Defense Solutions), ahogy döntés született a futóművek (ELEB – Embraer leányvállalat), az ajtók és spoilerek (FAdeA), illetve a törzs hátsó szekciójának (Aero Vodochody) ügyében is.