Szűk két héttel azután, hogy San Diego közelében, gőzkatapultos indítás előtti pillanatokban, teljes gázon szétrobbant egy McDonnell Douglas F/A-18C Hornet sugárhajtóműve, újabb hajtóműhöz köthető incidens történt a típussal. A március 30-ai esethez hasonlóan szerencsés, sőt, mivel személyi sérülés sem történt, így sokkal szerencsésebb kimenetelő incidensre az Arab-tengeren tartózkodó USS Carl Vinson (CVN 70) fedélzetén került sor. Pontosabban nem is a fedélzetén, hiszen a rutin karbantartás utáni ellenőrző repülés keretében touch&go manővert végrehajtó F/A-18C Hornet egyik hajtóműve az átstartolás után, a levegőben kapott lángra.
A VFA 113-as századhoz tartozó gép pilótája sikeres leszállást hajtott végre, mely során a Hornet hátsó fele azonban erősen lángra kapott – a fedélzeten készültségben várakozók mintegy 2,5 perc alatt fékezték meg a lángokat. Ahogy fentebb is írtuk az esetben személyi sérülés nem történt. Hogy az egyébként április 11-én, hétfőn történt (de a sajtó által csak 14-én lehozott) esetben mekkora anyagi kár keletkezett azt még nem tudni. Az illetékesek egyelőre arról sem kívántak nyilatkozni, hogy lehet-e összefüggés a két eset között.
Egész pontosan már leszállta amikor kigyulladt a gép(tudtommal égő gépet nem lehet a fedélzetre tenni).
Furcsán oltanak tüzet a srácok. Persze annak is biztos megvan magyarázata, hogy miért nem ott locsolják a gépet ahol ég.
Akkor a fedélzeti oltóberendezés addig bírta, amig levegőben volt a gép…
Lehet csak a statisztika hozza helyere magát. A lényeg, hogy senkinek nem esett a baja, a gép javítható. Azért nem ártana átnézetni a többi „C” Hornet hajtóműveit
dudi: márpedig itt az történt.
„The F/A-18C’s pilot, later identified as Commander Craig Sicola, noticed the fire on takeoff, circled around and landed and escaped without injury, Reynolds said.”
+2 kép az oltás lecsengése utánról: http://www.navytimes.com/news/2011/04/ap-navy-vinson-hornet-catches-fire-041411/
Tcat
a videón az látszik,hogy gurulás közben gyulladt ki a gép.
Furcsán oltanak tüzet a srácok. Persze annak is biztos megvan magyarázata, hogy miért nem ott locsolják a gépet ahol ég.
A legprimitívebb biztonsági oktatáson is elhangzik finomítói területen dolgozó vagy csak simán belépő ember számára, hogy még kézi poroltóval is a tűz fölé lősz és nem a tűzfészekre, mert csak szétteríti az éghető anyagot és vele a lángot…
http://www.youtube.com/watch?v=8XvujWhU6Gs
Elég nagy a szél, ezért néz ez ki ilyen furcsán. Valószínűleg azért locsolják a gép elejét hogy arra ne terjedjen a tűz és a pilóta ki tudjon szállni. És mintha direkt a beömlőnyílásokat is locsolnák.
nem tudom volt e már szerencsétlenségedtek motortűzhöz (pl. autó)? Mire látható a láng, már elterjed rendesen.
A harci repgepek oltasa egy kulon „muveszet”. Addig normal modon megy a dolog amig pl mint itt is „csak” az uzianyag kap langra, azonban amikor a modern femotvozetek is langra kapnak akkor ott a hagyomanyos tuzoltasi technikak mar nagyreszt hatastalanok ugyanis ezen femotvozeteknel mar sem a hutes sem az oxigentol valo elzaras nem eleg mivel a kemiai lancreakciot kell kemiai eszkozokkel megszakitani. Erre a fedelzeten spec csak es kimondottan a „Birdy”-k altal hasznal spec szaraz vagy nedves kemiai poroltot tartanak.
Nem lehet igaz, hogy a XXI. században ilyen rossz felvételekkel kelljen dolgozni.
molni:
ez nem tűzvédelmi, ez egy rémfilm :)