Mint ismeretes, a brazil vadászrepülőgép-flotta modernizációjának céljából elindított F-X2 program huzamosabb ideig nem fog még eredményt produkálni. Ez a Brazil Légierő szemszögéből nézve azt jelenti, hogy valamilyen más módon kell gondoskodniuk a hatalmas területű ország légterének védelméről. Eszközeik és anyagi forrásaik azonban igencsak szegényesek: Brazília éppen egy költségvetési megszorító csomag közepén áll, így új típus beszerzésére nem is gondolhatnak. Maradnak tehát a jól bevált, ám öregecske Tigerek.
A Northrop Grumman sikertípusából, az egykoron rendkívül elterjedt F-5E/F Tiger II-ből Brazília jelenleg 46 példánnyal rendelkezik. Ezeket 12 Dassault Mirage 2000 egészíti ki, melyek szintén nem a legmodernebbek, és várhatóan 3-4 éven belül kivonásra kerülnek. Így a Brazil Légierő két legpotensebb típusa az AMX és az F-5E/F marad. Utóbbiakat az elmúlt években fokozatosan modernizálták, sőt, nemrég 11 használt példányt is beszereztek.

Brazil F-5E Tiger II ,
Az egy híján egy tucat Tiger II modernizációját már megkezdték, most pedig úgy döntöttek, hogy még egyszer ugyanennyit fejlesztenek tovább. A munkát az Embraer megbízásából az AEL Sistemas végzi majd, mely az izraeli Elbit Systems leányvállalata. A szerződés értelmében 2013-ig kell leszállítaniuk a kész repülőgépeket a légierőnek, mely 85 millió dollárt fizet ezért. A program keretében minden példány módosított fedélzeti radart, új bevetéstervező rendszert, digitális kijelzőket, új fegyverzetkezelő rendszert (ami új harceszközök integrációjával jár) és elektronikus hadviselési rendszert kap.