A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A BAE Systems megbízást kapott a Dél-afrikai Légierő (SAAF) BAe Hawk típusú kiképzőgépeinek modernizálására. Az szoftveres és hardveres fejlesztést is tartalmazó átalakítás után a gépek képessé válnak infravörös és radaros önirányítású rakéták szimulált bevetésére, ezen kívül fontos újdonság még a fedélzeti videórendszer digitálisra való cseréje, valamint a navigációs rendszer módosítása. Az angol vállalatnak az év végére kell elkészülnie a 24 gép átalakításával, melyek ezután fontos részét
képezik majd a Gripen pilóták kiképzésének.
A lassan haladó Talarion program kapcsán az EADS új finanszírozási tervet nyújtott be a fejlesztést finanszírozó országok, Franciaország, Németország és Spanyolország számára. Az európai óriáscég, látva a megszorításokkal küzdő légierőket, egy többlépcsős megoldást kínál, melyben országonként 100 millió dollárt kérnek, ebből 2013 végére vagy 2014 elejére elkészítik
az első prototípust. Az EADS vezetése szerint ez elfogadható összegnek számít, melyre sürgetően szükségük is van, mivel a még mindig gőzerővel folyó programot nem finanszírozhatják örökké saját pénzekből.
Miután Tajvan évek óta hiába kéri az amerikai Kongresszust új gyártású F-16-osok eladására, felkészülnek a meglévő hasonló gépeik modernizálására, melyhez amerikai segítséget kérnek. A korszerűsítés egyik sarokköve a fegyverzet, ugyanis nagy hatótávolságú csapásmérő fegyvereket nem szívesen látnának a Tajvani gépek szárnyai alatt a kínai politikusok, ez pedig nyomós érvnek számít Washingtonban. Bár ez a kérdés még nem eldöntött, valószínű, hogy Washington nem engedélyi
majd az említett fegyverek eladását, ennek ellenére a légierő így is jelentős képességjavulásnak néz elébe.
Március 28-án a Boeing megrendelést kapott 25 dara CH-47F nehéz teherszállító helikopter legyártására. A szerződés értéke 528 millió dollár, ezért cserébe az utolsó gépnek 2013. december 30-ára kell elkészülnie. A helikopterek a hadsereg repülőerőit erősítik majd.
Az RQ-4 Global Hawk pilóta nélküli felderítőgépek európaizált változata, az Euro Hawk mostanság az Edwards légibázison tölti a napjait, ahol átesik az új típusokon kötelezően elvégzett teszteken. Március 10-én és 11-én az egyik legfontosabb tesztre kerítettek sort a tesztelést végző 772. század szakemberei, a gép elektromágneses interferencia próbáit végezték el. Ezekre azért fektetnek nagy hangsúlyt, mert a Európában nagyobb az elektromágneses sugárzás mint azokban a környezetekben, ahol az előd, a Global Hawk általában tevékenykedik, és ha ezek valamelyike megzavarná a gép rendszereit, annak súlyos következményei lehetnének.
Március 29-én a Boeing elnyert egy 31 millió dolláros szerződést, melyben két további C-130 AMP rendszer (Avionics Modernization Program – avionikai modernizációs program) szállításáról van szó. A megegyezés, mely a 2010-ben aláírt lassú ütemű gyártás része, magában tartalmazza a logisztikai ellátást, a további tervezést, valamint a pótalkatrészek biztosítását. A gépek a modernizálás részeként új kijelzőket és HUD-ot (Head Up Display – szemmagasságú kijelző) kapnak a pilótafülkébe, természetesen mindezt éjjellátó használatával kompatibilissé téve, valamint az egészet lehetővé tevő számítógépekkel együtt. A Boeingnak következő év közepére kell elkészülnie a gépek átalakításával.