Nagy pofon volt az A400M fejlesztési programja számára, amikor a Dél-Afrikai Köztársaság lemondta megrendelését (s ezzel jövőkép nélkülivé vált szállítóflottája), ám még nagyobb galibát okozhat az, hogy vissza akarják kapni a pénzüket.
A megrendelés törlése után úgy tűnt, hogy lecsillapodtak a kedélyek és a felek elsimították a dolgokat, ám a közelmúltban a Dél-afrikai Köztársaság védelmi minisztere, Lindiwe Sisulu egyeztetéseket kezdett az Airbus Military képviselőivel a befektetett összeg visszautalásáról.
„Még mindig nem kaptuk vissza az Airbus fejlesztési programjába ölt pénzünket. Ahogy mindig is jeleztük, az európai vállalattal kötött szerződésünk egyik alapfeltétele volt, hogy ha valami okból vissza kell lépnünk a gépeink gyártásának megkezdése előtt, akkor a befektetett összeget visszakapjuk.” – nyilatkozta a miniszter asszony. „Amennyiben az elkövetkezendő 12-18 hónapban ez nem történik meg, más eszközökhöz kell folyamodnunk.”
A Dél-afrikai Légierő (SAAF) 2004. december 15-én rendelt 8 példány 837 millió dollár értékben. Az aláírt szerződést 2009 novemberében bontotta fel a dél-afrikai fél, mely az egyre növekvő költségekkel és az egyre tolódó átadással indokolta a döntését.
Ennek ellenére Dél-Afrika az állami tulajdonú ARMSCOR (Armaments Corporation of South Africa) konzorciumon keresztül, a Denel vállalat képviseletében továbbra is részt vesz a fejlesztési programban, így nem meglepő, hogy az A400M oldalán még mindig ott virít a dél-afrikai zászló.
Ajánljanak fel 2-3 gépet kárpótlásul, feltéve ha nem akarják visszapnegetni a lettát.
Gyönyörű gép, de ami sokkal fontosabb, úgy néz ki, mindent felülteljesít, amit előírtak neki. Szóval idő kérdése, és meghozza az árát.
Szerintem.
Hali!
„mindent felülteljesít, amit előírtak neki”
Tényleg? Elég rég olvastam róla már, de nekem úgy rémlik, hogy nem ez a helyzet. Volt is erről egy cikk egy régebbi AS-ben. Ott még elég komolyan felrótták a gép túlsúlyát és állítólag az előírt max. 37 t szállítható terhet sem hozza a gép.
Bár tény, hogy jól néz ki és szükség van rá! :)
Meg is van:
http://www.thelocal.de/money/20090112-16705.html
Immár 2 éves a hír, de én még nem hallottam, hogy cáfolta volna vki. Esetleg világosítsatok fel, ha mégis.
Korábban valóban felröppent a hír. Azonban ezt megerősítő más hírt nem találtam, a hivatalos honlap és a teszteléssel kapcsolatos cikkek mindenhol 37 tonnát említenek.
Pl. korábban döntött a német Bundestag a további felülfinanszírozásról, de ott sem esett szó arról, hogy csökkent volna a gép szállító kapacitása. Pedig ott kifejezetten kritikus szemmel álltak hozzá, főleg annak tudatában, hogy a gép egyik lényege, hogy szállítani tudja az 1es modifikációjú Pumát, amire 29-30 tonna max terhelhetőséggel nem tudna megtenni. Ha igaz lenne a terhelhetőség csökkenése, a Fritzek biztos, hogy kukázták volna a programot, mert hasztalanak lettek volna számukra a gépek.
Y
DAK friss BRIC tag, ha jól tudom, ezáltal már BRICS lett a csoport neve
az üzlet lemondása politikai indíttatású, helyette tuti Antonovot fognak venni, a késés miatt jogos a követelés, viszont a gyártó is károsodik az elmaradt beszerzések miatt rendesen, de a védelmi ipar totálisan bizalmi alapon szerveződik
doca: „DAK friss BRIC tag…”
mivan….???
A BRIC mögött nincs semmilyen gazdasági, politikai, katonai… szerveződés. A BRIC egy mozaikszó olyan mint a PIGS…
„Jogosról” pedig a szerződés dönt. Volt e benne határidőre kitétel? Mert ha nem felejtős, sött EADS követelhet pénzt amiért DA egyszer csak meggondolta magát. A szerződés ismerete nélkül dobálozol „késés miatt jogos a követelés”, mint ahogy a BRICel is. hm…
Naja, a szerződést meg a kikötött jogot kell megnézni, hogy kinek van itt igaza.
Több száz oldalas dolgokról van szó, valószínűleg nem egyszerű a kérdés, mivel már korábban jelezte volna az igényét Dél-Afrika.
Y
Masreszrol ott van az a kerdes is, hogy Del-Afrika meg mindig benne van a programban, mint ahogy a cikkben is le lett irva, tehat hozzaferhetett/hozzaferhet eleg sok modern technologiahoz, ami kesobb igencsak jol johet nekik. Marpedig a techtranszfert nem szoktak ingyen merni, sot…
febr.18. óta elvileg
feltételezés volt, mivel mindenhonnan az jön, hogy csúszás van a programban, gondolom a d.-afrikaiak már szerették volna megkapni
szerintem ha szerződés kötelezte volna őket az EADS-sel szemben és kiszállnak, akkor nem ők kezdenek el pattogni a pénzük miatt, ergó határidő túllépés lehet a dologban
a BRIC még elég képlékeny az igaz, de már mutatkoznak pozitív jelek
a védelmi politikát illetően egyedül az indiai-kínai viszony zavar be, de simán elképzelem, hogy ha lehetőség adódik akkor a hintapolitizáló indiaiak összezárnak a kínaiakkal, ez a nagypolitika
„a BRIC még elég képlékeny az igaz, de már mutatkoznak pozitív jelek
a védelmi politikát illetően egyedül az indiai-kínai viszony zavar be….”
Namégegyszer. Nincs olyan szervezet, szerveződés, hogy BRIC. Ezt a mozaikszót az egyik wall streeti gengszter a Goldman „Sucks” találta ki 7éve. Nemhogy közös gazdaság/védelmi… politikájuk nincs nem is létezik ilyen szervezet. Mint a PIGS vagy ezernyi más…
Ha én kitalálom, hogy RUSJI. (Russia+US+Japan+India) akkor onnantól fogva ezen országoknak közös gazdaság, védelmi… politikájuk lesz? Te tényleg ezt hiszed doca?
http://www.investopedia.com/terms/b/bric.asp