|

Befejeződött a kiképzőgépek tesztelése

Indiában befejezték az alapfokú kiképzőgépek cseréjére meghirdetett tenderre benevezett típusok tesztelését, a kiértékelt adatokat elküldték a védelmi minisztérium illetékeseinek, hogy mielőbb döntés születhessen az ügyben.

Bár az Indiai Légierő sietteti a döntést, nem közöltek semmilyen határidőt a közbeszerzéssel kapcsolatban, ám várhatóan a következő hónapokban meghozzák az ítéletet.
„Jelenleg a kiképzőgépekre van a legnagyobb szükségünk, így gyorsított eljárás keretében döntünk.” – nyilatkozták a légierő részéről. Elmondták, hogy a tesztelés során gyűjtött adatokról szóló jelentések már a védelmi minisztériumban vannak, hogy mielőbb megszülessen a döntés és megkezdődhessenek a tárgyalások a szerződéssel kapcsolatban.

Grob G 120A

A Grob G 115 továbbfejlesztett változata, a G 120 egyelőre csak a Lufthansa színeiben segéfkezik pilótaképzésben. A G 115 a RAF arzenáljában segíti a pilótanövendékek képzésének korai szakaszát. ,

Az Újvilágból a brazil EMBRAER a Super Tucanoval és az amerikai Raytheon a T-6 Texan II-essel nevezhet. Európában a német Grob Aircraft Company a G-120TP típussal száll ringbe, valamint a svájci Pilatus a PC-21-essel. Ázsiából egyedül a Korea Aerospace Industries KT-1-ese jöhet számításba.

A számos fontos követelmény (teljes technológiai transzfer, katapultülés, “üveg” pilótafülke, behúzható futómű, modern navigációs berendezések, egymás melletti üléselrendezés) legtöbb pontját a Grob G-120TP teljesíti, azonban a korábban felröppent hírek szerint India mégis a brazilokkal együttműködve, a Tucano alapjaira támaszkodva fejlesztené ki a mintegy 200-as példányszámban rendszeresítendő típust. Bármely típus nyerje is a tendert, annyi biztos, hogy az első 75 darabot a nyertes cég gyárthatja, a többi a Hindustan Aeronautics Limited (HAL) üzemében készül.

Az új típus mellett egy saját gép kifejlesztését is fontolgatják Indiában, a HTT-40 (Hindustan Turbo Trainer) típusjelzéssel emlegetett repülőgép 11 méteres fesztávval, 11,3 méter hosszú törzzsel rendelkezik majd. A 2800 kilós felszállótömegű gép 450 km/h csúcssebességre lesz képes, szolgálati csúcsmagasságát 6000 méterre saccolják. A gép makettjét az Aero India 2011 kiállításon mutatták be.

3 hozzászólás “Befejeződött a kiképzőgépek tesztelése”

  1. Az a helyzet, hogy FF 3.6.15-tel nem tudtam reprodukálni.
    Esetleg megpróbálhatod törölni a böngésző által elspájzolt előzményeket:

    Eszközök menü –> Előzmények törlése
    Törlendő időtartomány: minden
    A részletek dobozban meg a sütiket, a gyorsítótárat és az aktív bejelentkezéseket jelöld csak be.

    Persze így ha valahol máshol is be vagy lépve, ott is újra be kell majd, szóval csak egy javaslat :)