|

Indiai repülésbizonság számokban

Az indiai parlament érdekes és tanulságok számadatokat közölt a közelmúltban India repülésbiztonságával kapcsolatban. Az elmúlt három évben 40 gépveszteség és 16 pilótahalállal végződő eset volt.

Talán már Olvasóink sem lepődnek meg azon, ha hétről hétre újabb indiai balesetet közöl le a HTKA, a hírhedt indiai repülésbiztonság az afrikai régióval vetekszik. Ezt alátámasztandó, az indiai parlament által közzétett szomorú mérleg a személyi állomány jobb kiképzésére és a repülőflotta matuzsálemkorú tagjainak mihamarabbi cseréjére figyelmeztet.

„Az elmúlt három évben, 2008. február 1. és 2011. február 17. között 40 gépveszteséggel járó repesemény az Indiai Légierő (IAF) mérlege. A balesetek során 16 hajózó, 24 műszaki és 5 civil vesztette életét” – nyilatkozta A.K. Antony védelmi miniszter egy interjú keretében. Elmondta, hogy minden esetet alaposan kivizsgáltak, levonták a tanulságokat és intézkedéseket hoztak az adott esemény megismétlődésének elkerülésére.
„Az összes bázis működését átvizsgáltattuk tapasztalt repülésbiztonsági szakemberekkel. A balesetmegelőző programok hogy a kockázati tényezőket és a veszélyes területeket jól ismerve alakíthassuk ki üzemeltetési eljárásainkat.”

Antony elmondta, hogy 2010-ben 12 darab repülőeszközt vesztettek, melynek során 5 pilóta, 11 további katona és 4 civil vesztette életét. Idén (február 18-ig) csupán egy baleset történt (egy MiG-21-es zuhant le február 4-én), ekkor halálesetről nem érkezett bejelentés.

11 hozzászólás “Indiai repülésbizonság számokban”

  1. Nem feltétlen. Zuhannak azok mindennel amit a kezükbe adnak…
    (Mig-27, Cheetah, Harrier, Mi-17, Dhruv, Flanker, stb…)
    Rosszmájúan lennék, akkor vesznek kétüléses Szu-30asokat és majd’ az FGFA-kat, mert ha ketten repülnek/figylnek, csak nem zuhannak le…
    :)))

  2. Bár nincs indiai óraszám, a mi mutatónk biztosan jobb !

    És ezt mire alapozod?

    http://legiero.blog.hu/2010/12/08/viszonyitsunk_23_kontra_29

    100 ezer órára vetítve a MiG-23-as gépveszteséggel járó eseményeinek aránya 24,9 volt, a MiG-29-esé 16,6.

    Viszonyításképpen. A bevezetésekor az F-14 és F-15 gépek 7-8 / 100k-t hoztak. Ma ez ‘A’ osztályú gépeseményre mérve nincs ennyi, tehát csak az ‘1 millió’ dolláros kárig. A gépveszteség volt már 2 / 100k óra alatt is egy naptári évben F-15 vagy F-16 számára.

    A borzalmas orosz statisztika is 8-9 MiG-29-es veszteséget hozott ki 100k órára. Mi egy 4. generációs géppel jóformán egy 2. vagy 3. generációs mutatót (MiG-21bis) sem tudtunk hozni. Nevetséges, de valahogy nem tudok rajta röhögni…

    Ezzel a mutatótval már régen elfogyott volna az egész MiG-29, de talán a fél indiai flotta is. Nem ez történt. Talán még a Harrierjeik is jobb stattal repültek, mint a mi ’29-eseink….

  3. Puma. Pannon Puma

    ” 100 ezer órára vetítve a MiG-23-as gépveszteséggel járó eseményeinek aránya 24,9 volt, a MiG-29-esé 16,6. ”

    Hol vagyunk mi a 100 000 órához ! Én a tényleges számokból indultam ki, erre alapoztam.

    Én nem régi orosz típust meg korszerű amerikait hasonlítottam össze. Egyáltalán össze lehet-e hasonlítani az évi 160 órát repült pilóták tejesitményét azzal, aki évi 50 órát repül ?

    Lehet, naná,hogy lehet. De sok értelme nincs !

    Maradjunk a tényeknél !

    Tehát a teljesen megsemmisült gépeket tekintve egy veszteség átlag 6 000 repült órára esett hazánkban. Ez tény, ebből érdemes kiindulni. Most már csak az indiai repült órák számát kellene ismerni – persze az elvesztett típusok szerint.

  4. Mindig fajlagosított értéket szokás nézni, de oda se neki. Attól, mert nincs 100k óra, attól még a fajlagos érték számolható. A te fajlagosításod semmi más, mint a x gép / 100k reciproka a megfelelő x számmal. Ettől a tények és a stat. sem változik…

    Mi a régi orosz? A MiG-29? Akkor a MiG-21bis az mi? Kőkkorszak? Gyakorlatilag minden tisztességesebb országban jobb mutatót produkál a MiG-21MF/bisz az elmúlt 20-25 évben, mint amit a magyar ’29-es állomány összehozott.

  5. Puma. Pannon Puma

    ” Mi a régi orosz? A MiG-29? Akkor a MiG-21bis az mi? Kőkkorszak? Gyakorlatilag minden tisztességesebb országban jobb mutatót produkál a MiG-21MF/bisz az elmúlt 20-25 évben, mint amit a magyar ’29-es állomány összehozott. ”

    Nekem a 21 és a 23 a régi orosz.

    A fenti idézetből milyen mutatót értesz ? Már amiről a típus tehet és nem a b.. fácán kormányok !