Már több ízben írtunk Szaúd-Arábia gigászi beszerzéseiről, most nem újabb példányokat vásárolnak, csupán változtatnak némiképp a csomagon.
Február 17-én jelentették be, hogy a Project Salam” program keretében beszerzett 72 darab Eurofighter Typhoon vadászbombázó egy része eltérő modifikációban érkezik az arab országba. Az eredeti szerződés Tranche 2 verziójú gépekről szólt, melyek egy része eredetileg a Brit Királyi Légierő számára gyártott példányok közé tartozott, ám a gyártósorról az arab világba kerültek, lehetővé tévén így a szerződés mihamarabbi teljesítését. Ezidáig 18 darab Typhoon érkezett Szaúd-Arábiába, ezek közül 10 darabot 2010 folyamán szállítottak le a megrendelőnek. A szerződés teljesítése folyamatos, azonban hamarosan néhány ponton módosítják az eredeti kontraktust.
Németország, Olaszország, Spanyolország és Nagy-Britannia megállapodott a Tranche 3A szériagyártásáról, az új verzió már tartalmazza az AESA radart, valamint elvégzik az MBDA Meteor levegő-levegő rakéta és a Storm Shadow csapásmérő robotrepülőgép integrációját is. A várhatóan 2015-re szolgálatba álló változat felkeltette Szaúd-Arábia érdeklődését is, így tárgyalásokat kezdtek a szerződés módosításáról.
Az egyik céljuk, hogy legalább 48 gép végszerelését helyben végezhessék, továbbá ezek közül legalább 24 gépet úgy gyártsanak le, hogy később csupán a szoftverek frissítésével Tranche 3-as képességekkel lehessen felruházni. Az előrehaladott tárgyalások lehetővé teszik, hogy hamarosan aláírják a felek a 4,4 milliárd fontos (7,1 milliárd dollár) szerződés módosított változatát. Azt még nem tudni, hogy a változtatásoknak köszönhetően mennyivel emelkedik az üzlet összértéke, azonban azt közölték, hogy a különbözetet időn ki kell fizetnie az arab félnek.
Azonban nem csak az arabokkal alakul egyre jobban a Typhoon-üzlet, úgy tűnik, hogy Omán is beadja a derekát, a hírek szerint hamarosan bejelenthetik a vásárlás tényét.
Azért a eurofighter végül csak lesz olyan sikeres mint a tornado volt.Én azt hittem pár évvel ezelőtt hogy egy kis szériás kudarc lesz amit csak azok fogják rendszeresíteni akik végülis pénzt öltek bele.De ugy látom a sok probléma ellenére és a magas ár ellenére ér el sikereket.Az én véleményem az hogy ütős kis gép lesz pár év múlva ha már az intgráció megtörténik.
„Azonban nem csak az (arabokkal) alakul egyre jobban a Typhoon-üzlet, úgy tűnik, hogy Omán is beadja a derekát, a hírek szerint hamarosan bejelenthetik a vásárlás tényét.”
Ne haragudjatok de az Omániak is arabok nem csak a Szaudiak.:D
Ez érdekes mert arról volt szó hogy Omán inkább F-16kat vesz?
Bár a Presztizs sokat számít arra felé és valamivel villantani kell az Emirátusoknak meg Iránnak.
Lehet a végén még az Emirátusok is ezt veszi meg a Rafale helyett mivel sokkalta jobb lenne a logisztikája a gépnek mivel a szomszéd gyártaná de lehet még oda is építene a BAE system egy gyáregységet mint ahogy a Dassault igérte a Rafale üzlettel kapcsolatban.
Az Aranysasban olvastam hogy Szerbia is Typhoonra szeretné majd lecserélni a MIG-eket evvel is közelebb kerülne az Unios integrációhoz.
Talán ez az egy új Europai gép lesz az ami komolyabb export sikereket fog elérni,a Rafale tuti kieső helyen van már mindenhol.
A Gripen elött is lesz még jövő bár sok babér már nem fog neki teremni sajna.
Lassan csak eléri ez a gép is amit ígértek vele…
Az öbölben már csak arra vagyok kiváncsi, hogy Kuvait/Kuwait mit is fog rendszeresíteni a közel jövőben. Azok a C/D Hornettek is megértek volna már a cserére vagy egy nagyobb korszerűsítésre.
Nem úgy volt egy régebbi hírben hogy a Szerbek kacsingatnak a JF-17 felé is? Érdekes lenne ha megvalósulna a szerb EF, de minden lehetséges… Kiváncsi lennék, hogy milyen változatot is rendszeresítenének, ha mégis EF lenne a győztes Szerbiában.
Ahol tenderekzik az India, de már szóba hozták – a szerbeken kivül – Katar, Görögország, Törökoszág, Japán, régebben Románia. Meglátjuk, hogy ki vesz még belőle, s hogy kinek lesz rá pénze…
A Tornado miért sikergép? Az ADV lényegében egy kudarc, az olaszok visszadobták. A fejlesztő országokon kívűl csak Szaúd-Arábia vett belőle.
Nagyon kemény kis gép ez már így! Az viszont nem értettem soha, hogy pl a griff és az EF azonos tendereken azonos gépmennyiséggel indul.
EF-ből kevesebb is hozná azt amit elvileg a Griff. És igy már nem biztos, hogy sokkal drágább. Bár lehet , hogy ez azért ennyire nem egyszerű….
Ugye fix szerődés van a finanszirozó országok részéröl kb~550darabra. A
Szaudi megrendelések nem erre jönnek rá: nagyját az Angol megrendelés fedezi.
Indiának pedig gondolom MMRCA gyözelem esetén úgy néz ki beigérték a navalized verziót, elég sokmindent lehetett erről a hetekben olvasni. Persze egy olyan üzletért ahol 300db+ EF is elkelhet érthető ezt is bevállalnák.
http://4.bp.blogspot.com/-ZCI-SCgARmU/TWLJu2xI3vI/AAAAAAAAMz0/twMJzRV8fwk/s1600/ty2.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-dY8O2tinLyU/TVks–Iv6hI/AAAAAAAAMxo/e3RvN-D0F74/s1600/Typhoon%2BIN.JPG
Volt nemrég egy szavazás az egyik legnagyobb Indiai hadtech blogon, hogy az olvasók melyik gépeket preferálnák. Semmit se jelent csak érdekesség képp:
http://4.bp.blogspot.com/-IGjMXRTCxJk/TWEkbA8EI9I/AAAAAAAAMzk/RA_6IAcLlhs/s1600/1111.JPG
nani: A mennyiség mindig fontos. Nem rendelhetnek a komolyabb gépből kevesebbet.
Az meg elég komoly vita tárgya kinek/mennyivel jobb az EF. Tény, hogy tolóerőre, manőverezőképességre ultimate, de az elmúlt min 20évben a döntő szvsz mindig az elektronika+fegyverzet volt. És a gripenbe is komoly elektronika van/pakolható és komoly fegyverzetet lehet rá rakni.
A szerencsétlen angolok meg a Super Hornetet akarták meg venni a QE-re
amikor itt a saját gyártású gépük így a logisztika sokkal egyszerübb.
Régebbi beszélgetéseinkben már felvettetem hogy Typhoont át kéne alakítani hordózós üzemre de sokan avval jöttek hogy nem oda való mert nagy,ahoz képest kisebb mint a Super Hornet és még is ugyan azt tudja.
Persze nincs belőle elektronikai zavaró verzió,de ez már csak részlet és pénz kérdés.
Az MMRCA tenderen én is a Typhoonre szavazok evvel járnának a legjobban (a fejlesztő országok).
Azt nem értem ha 100% technológiai transzfert kérnek a gépekről akkor nem tart attól az USA hogy egyből az oroszok kezére jut minden Super Hornetről az inbformáció és ezek még a legújabb F-35ös fejlesztésbe is meg híták Indiát mondjuk ott nem tudták volna meg a forrás kódót bár ez sem biztos.
Régebbi beszélgetéseinkben már felvettetem hogy Typhoont át kéne alakítani hordózós üzemre de sokan avval jöttek hogy nem oda való mert nagy,ahoz képest kisebb mint a Super Hornet és még is ugyan azt tudja.
Technikailag biztos kivitelezhető, csak az ár a problémás. Az amúgy sem olcsó gépből létrehozni egy olyan változtatot, amiből kb. készül 20-40 db az olyan költség, hogy simán megfekteti az angolokat. Éppen most vágják meg úgy a légierőt, hogy a békeidőben elszendvedett legsúlyosabb veszetés titulust simán rá lehet aggatni a helyzetre.
Molni!!!
Találtam egy neked való dolgot szerintem érdekelne nézd meg a linket az EF-111es a tied lehet:D
A Sikorsky CH-53 meg az Apache az enyém:D
http://www.expressz.hu/jatek/modell/hirdetes-24553708/
ezt az árbocós témához irtam de szerintem nem láttad,így leirtam még egyszer.
agressor:Ez minden érintett félre vonatkozik. Amúgy én vhogy nem hiszek ebben a 100% tech transzferban, nemhogy itt még a közös fejlesztésekben se jön ez össze.
Ott a PakFa, ami kicsit szorosabb együttműködés mint amit az MMRCA kinál, lévén közösen is fejlesztik. Mégse hiszem, hogy india képes lesz pl a hajtomű gyártására.
szigorú imho.
Az angolok a 2020ra datált feltámadás során fognak repülőgépeket hadrendbe állítani? nem úgy volt,hogy jön az F-35 meg az UCAV ok?