A HTKA HÍRHALOM, mely olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Az Afganisztánnak nyújtott katonai segélyprogram keretében a távol keleti ország légiereje C-27A (modernizált G.222) olasz gyártású szállítógépeket kap. Az USA által pénzelt program most jutott el oda, hogy a megrendelt 20 példány fele már az afgán égboltot szelheti – jelentette be az Alenia North America, a gépek gyártója. A tizedik példányt eddig egyébként a pilóták képzésére használták. Az Afgán Légierő C-27A flottája másik mérföldkőhöz is elérkezett, február 10-én egy Kabulból Kandaharba tartó repülőút során elérték a 2000. repült órát.
A Lockheed Martin 34,5 millió dollárt kapott az Amerikai Légierőtől Paveway II Plus lézeres irányítókészletek legyártására. A 227 kg-os Mk-82-es bombákra kerülő készletekből nem csak a légierő, a haditengerészeti légierő is kap.
Február elején írtunk róla, hogy bemutatták C-130J Super Hercules első különleges feladatokra átalakított példányát, mely az MC-130J jelölést kapta. Az akkor még festetlen gép azonban már új ruhában díszeleg, íme:
A közös angol-olasz AgustaWestland gyár észak-amerikai részlege, az AgustaWestland North America február 27-én Orlandóban bemutatta legújabb típusát, az AW139M közepes szállító helikoptert. Az eredetileg polgári célokra készült helikopter
amerikai igényekhez illesztett katonai változata a légierő Common Vertical Lift Support (CVLSP) programjára készült – ennek megfelelően felszerelték nagy felbontású infravörös kamerával, szintén infravörös rakéta érzékelő rendszerrel, dipól köteg és infracsapda szóró eszközzel, valamint a keményebb landolások átvészeléséhez masszív futóművel.
A törzset hang és hőszigetelték, ezen kívül a gépet képessé tették a minden időjárási körülmények közötti bevethetőségre. Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően az AW139M teljesíti a CVLSP összes követelményét, a legköltséghatékonyabb módon.
A lézeres irányítású bombák mellett a modern technikát felvonultató légierők igyekeznek beszerezni minden időjárási körülmények is bevethető csapásmérő fegyvereket. Erre a legjobb megoldást a GPS vezérlésű bombák jelentik, mind az áruk, mind a pontosságuk miatt – egy készlet ára „alig” 20 000 dollár, pontosságuk 1-10 méter közé esik. Erre Dél-Koreában is rájöttek, ezért az F-16-osaik számára GBU-31 típusú irányító készletek beszerzését tervezik a 907 kg-os Mk-84-es bombákhoz.
„Három indítási tesztet végeztünk, melyek megerősítik, hogy a saját fejlesztésű szoftver kiválóan alkalmas a JDAM bombák alkalmazására” – mondta a Dél-koreai Légierő vezérkari főnöke, Kim Se-hun.
_______________________
Közreműködött: Phoenix
Ez a JDAM Dél-Koreának nem teljesen tiszta számomra.
Az irányítószervet veszik az USA-tól, de a szoftvert maguk tervezik.
Tán azt nem kapják meg, de GPS katonai célú hozzáféréséhez szükséges kódokat, meg hozzávalókat azt igen? Vagy semmit sem kapnak/kérnek használják a polgári célú technikát, egy kis hazai fejlesztéssel?
Egy nagyon érdekes hír.
Tudom hogy most sokan felhördülnek, de már voltak képek, magok amik utaltak erre. Én még azt is el tudom képzelni hogy a kínaiak bevonták az irániakat a fejlesztéseikbe, így a j20-ba is. Ez azért is ideális mert Irán olyan üzemeltető ahonnan biztos nem szivárognának ki az adott gépről adatok, másrészt stratégiailag is érdekes lenne egy lopakodóval felszerelt iráni légierő.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8711150621
bocsi, de nem tudom máshová írni… szóval gondolom ti is figyelitek a híreket, hogy líbiai vadászgépek és helikopterek ( Mirage F.1 és Cougar) dezertáltak Máltára, mivel nem akarták a tüntetőket lőni. azonban a többi gépről állítólag tüzeltek a civilekre.
bocs, ha lesz róla külön cikk