|

Alakul a nEUROn

A Saab Aeronautics szerdán ünnepélyes keretek között átadta az összeurópai fejlesztőmunkával készülő nEUROn UCAV (Unmanned Combat Air Vehicle) addig elkészült sárkányszerkezetét a francia Dassault Aviationnek, mely tovább folytatja a gép összeszerelését.

A Dassault Aviation 2006 februárjában kapott megbízást a francia védelmi beszerzési ügynökségtől (DGA) egy fejlett pilóta nélküli harci repülőgép (UCAV) létrehozására. Az azóta tartó tervezés, szélcsatorna-tesztek után megkezdődött a prototípus építése. A most átadott szerkezet a majdan 10 méter hosszú, 12 méter fesztávú és közel 6 tonna súlyú pilóta nélküli gép orr- és törzsközéprésze. A csökkentett észlelhetőségű jegyekkel születő típus belső fegyverterekben hordozhatja majd a csapásmérő fegyverzetét.

© Saab AB ,

Az előzetesen 2010-re tervezett szűzrepülés helyett csupán jövő év közepén kezdődik a prototípus/demonstrátor kétéves berepülési programja. A földi tesztelést már ez év végén megkezdik, a hajtómű- és gurulópróbák, valamint a szokásos rendszerteszt után zöld utat kaphat a berepülés. A svéd, görög, svájci, olasz, spanyol és francia kooperációban készülő repülőgép a fejlesztőprogram végén képes lesz együttműködni a Dassault Rafale vagy Saab Gripen típusokkal is. A közel 100 felszállásosra tervezett berepülési program végeztével döntenek a kialakult koncepció sorozatgyártásáról.

httpv://www.youtube.com/watch?v=pf8WOZnTcX0

25 hozzászólás “Alakul a nEUROn”

  1. Ha jól tudom lopakodó lesz a kicsike, de végül is honnan indul a lopakodó és mi választja el a csökkentett észlelhetőségtől, szerintem ez még nincs definiálva.
    Amúgy nagyon férgek lesznek ezek a „kis” UCAVok, ha megjelennek a frontvonal fölött, elég ufo feelin.

  2. azért ezek a készítési tapasztalatok majd egyszer jól jöhetnek egy űrexpedíció megszervezésének alapjaihoz.
    Ha világbéke lenne, gondoljatok bele az összes kiadás és fejlesztési,anyagi kapacitást az űrkutatásra,űrtechnikára lehetne fordítani ráadásul közös alapon, mennyivel előrébb járna az emberiség. Az USA így is a nagyon távoli jövőre tervezi a Holdra való visszatérést és a Mars program még csak ezután jöhet majd, szóval ez a gáz ebben a nagy megosztottságban, inkább az összes fél a közeli világűr betelepítését tervezi harci műholdakkal,UCSV-kel. Ok, ez is előre viszi a technikát, de ha egyből nagyobb szellemi,anyagi kapacitással komoly hordozóeszközöket kezdenénk tervezni mekkora zsiványság lenne.

  3. Ez a barracuda egyébként olyan V1 vonásokkal van megáldva xdd Le se tagadhatnák :D

    Ennek a felül kialakított beömlőnyílásnak milyen hatása van? (mind repülési, mind üzemeltetési, mind harcászati szempontból) Vagy annyira nem befolyásolja a dolgokat?

  4. Az X45A utáni keresés során bukkantam erre a képre. A kép alatt valóban RQ170 állt de mivel iráni honlapon volt a kép, és nekem elsőre nem volt egyértelmű, de most hogy jobban megnéztem tényleg rendesen eltér. Kár!

  5. Csigaevőkből kijött a gall önérzet. A Dassult kapta a megrendelést és bedolgoztat a Saabbal meg a többiekkel. Kompatibilitás a Gripenhez meg a Rafale-hoz van, oszt nyekk. A Barracudát meg eheti a rosseb, csak altatásra volt jó. Hülye németet megint jégre vitte a furfangos gall kakas.

  6. igen, csak számold össze hány európai ország tart hadrendben Rafale-t meg Gripent és ezek közül hány lesz UCAV felhasználó, megsúgom neked:
    Svédország és Franciaország
    esetleg exportra kerülhet még Thaiföldre meg India,Brazília ha ott nyerni fog a Rafale

    Ha megnézed hány európai ország tart hadrendben Eurofightert egyből nagyobb rendelésszámot kaphatsz.
    A britek önállóan fejlesztenek a BAE Systems szárnyai alatt, de még így is több példány kerülhet rendszeresítésre Barracudából.

  7. Csakhogy ez nem „összeurópai fejlesztőmunkával” készülő cuccos, hanem a francia kormány udvari beszállítójának a fejlesztése, aki bevont néhány alvállalkozót nyílászárók, villanykapcsolók, kesztyűtartó-fedelek készítésére…

  8. Szép gép, jó gép, csak azt nem értem, miért nem pár műszaki egyetemek írnak ki ilyen gépekre pályázatot azon a címen, hogy hatékony, meglévő anyagokból innovatív kémrepülőt kéne barkácsolni…

    Ahogy a napelemes, alternatív járműveknél, itt is töredék áron hoznának ki egy olyan eszközt, ami kicsit többet tud, mint az elvárás:)

  9. igal:
    mert akkor a diplomásoknak nem lenne munkájuk :)

    azért a Saab elég komoly részt vállal a dologból, de a fő agy a Dassault

    a törzsrészt pl. a Saab készíti, de szerintem az alapkoncepció kialakításánál is rendesen benne vannak az okosságban