Mivel nem csak a vasmadarak itatásáról kell gondoskodnia, India haditengerészeti vonalon is ezen képességének megtartása, illetve bővítése mellett döntött. Anno a megoldást a légierő tanker tenderének első körös eredményéhez hasonlóan szintén európai szállítóban találták meg – azzal a különbséggel, hogy a Fincantieri orra alatt nem csak húzogatták a mézesmadzagot.
Indiával annak a saját fejlesztésű repülőgép-hordozója kapcsán a múlt évtized közepe óta kapcsolatban álló olaszok 2008. októberében jelentették be, hogy kiütötték az oroszokat és a dél-koreaiakat, így ők szállíthatják az Indiai Haditengerészet új ellátó hajóját. A 2009. márciusában megkötött szerződésben opcióként szerepelt egy második hajó is, melyet még az év augusztusában meg is rendeltek az indiaiak.
Az olaszok nem nagyon húzták a dolgot, hiszen a márciusi szerződéskötésre nem egész egy évre, 2010. februárjának közepén már vízen volt a Deepak-osztály első tagja, az INS Deepak. (Indiának korábban is volt egy ilyen nevű hajóosztálya, benne az ugyanezen feladatkörű INS Deepak-kal és az INS Shakti-val.)
A tesztek lezajlása után az új INS Deepak 2010. december 24-én érkezett meg Mumbai-ba, majd némi előkészítés után a múlt hét pénteken, 2011. január 21-én került sor az ünnepélyes hadrendbe állításra. Így az orosz Admiralitás Hajógyár által szállított INS Jyoti (1996) és a hazai építésű INS Aditya (1999) mellett újabb aktív ellátóhajóval gazdagodott az Indiai Haditengerészet. A Deepak-osztály második tagjának, az INS Shakti-nak érkezése 2011. őszére van ütemezve.
A 175 méter hosszú és 25 méter széles új szerzemény teljesen megrakva 27 500 tonna vízkiszorítású, 2 db, egyenként 10 000 kW teljesítményű diesel erőforrása segítségével pedig maximálisan 20 csomós sebességgel képes haladni. Kialakításából adódóan egy időben akár 4 hajó párhuzamos ellátására is képes.