A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A mai légi harcászat már elképzelhetetlen lenne az egész légi hadműveletet irányító és légtérellenőrző repülőgépek (AWACS) nélkül. Az ilyen kategóriájú gépek légi harcászatban betöltött fontos szerepét Indiában is felismerték, ezért Oroszországból rendeltek három Il-76-os teherszállító gépet, melyekre az izraeli IAI Phalcon radarját szerelik fel. Az első két gép már szolgálatban áll, a harmadik pedig a közelmúltban esett át a legfontosabb légi próbákon. A hosszú távú repülési teszteket a Földközi-tenger fölött végezték, melyek során az Indiai Légierő megfigyelői is a fedélzeten tartózkodtak. A sikeres teszteknek köszönhetően a gép leszállítása hamarosan, 2011 közepéig megtörténik.
Az Electronica nevű vállalat nyerte el az Olasz Légierő megrendelését, mely a szállító repülőgépeik valamint helikoptereik DIRCM rendszerrel való felszereléséről szól. A három évre szóló szerződés szerint a gyárnak az integrálás után földi tesztek során kell kipróbálnia az ELT/572-es rendszert a C-27J, C-130J, valamint az AW101 típusokon. A 33,7 millió dolláros összegbe továbbá beletartozik öt további rendszer átadása is, de a légi tesztek, valamint a tanúsítás már nem. Az új berendezéstől 360°-os lefedettséget várnak el.
[singlepic id=1735 w=584 float=none]
Az olaszokhoz hasonlóan a dél-koreaiak is szeretnék biztonságban látni a teherszállító gépeiket, már ami a légvédelmi rakéták elleni védekezésre vonatkozik. Ennek érdekében megbízták az izraeli Elisra Electronic System-et egy 29 millió dolláros díj fejében, hogy lássa el a Dél-Koreai Légierő 20 darab CN-235-ös teherszállító gépét rakétára figyelmeztető valamint elektronikus ellentevékenység rendszerrel.
A dél-koreaiaknak jó kapcsolatuk van az említett céggel, ugyanis 2009-ben már aláírtak egy szerződést hasonló eszközökről, melyek a légierő C-130H gépeire kerülnek, ezen kívül az F/A-50-es csapásmérő gépekhez a besugárzásjelzőt és a zavarótöltet szóró berendezést szintén a Elisra Electronic System szállítja.
Hamarosan levegőbe emelkedhet az Hermes 900 második prototípusa, az első példány pedig már át is lépte a 350. repült óráját. Az Elbit Systems még 2010 februárjában kapta a megbízást egy új UAV kifejlesztésére és kis mennyiségű gyártására, mely kiegészítheti a Hermes 450-eseket. Az új gép szárfesztávolsága 15 méter, hossza 8,3 méter, míg maximális felszálló tömege 1100 kg, ebből 300 kg a hasznos terhelés.
A Lockheed Martin kapta meg a lehetőséget, hogy modernizálja az amerikai AH-64 Apache helikopterek fedélzeti szenzorait. A forgószárnyasok célfelderítő és célmegjelölő rendszerei, a pilóta és az operátor sisakkijelzője és éjjellátója is megújul, ezek mellett új infravörös és TV kamerát is kapnak. A szerződésnek köszönhetően a Lockheed Martin bankszámláján lévő összeg 15 millió dollárral bővül.
Az Indonéz Légierő C-130B gépei már eléggé megértek a modernizálásra, melynek véghezvitelét az Arinc Engineering Services végezheti el. A 63,7 millió dolláros program magában foglalja a strukturális és elektronikai modernizációt is, így a mára már több mint 30 éves gépek képességei javulni fognak. A munkák már 2011 első negyedévében megkezdődnek és 32-36 hónapig tartanak majd.
Az Israel Aerospace Industries (IAI) és a Hindustan Aeronautics Limited (HAL) együttes erővel keresi annak az elképzelésnek a lehetőségét, mely értelmében az indiai fejlesztésű Dhruv szállítóhelikopterből pilóta nélküli, haditengerészeti feladatokra alkalmas, pilóta nélküli repülőeszközt hozzanak létre. A program első fázisaként egy Chetak forgószárnyast alakítottak át, a későbbiekben pedig arra koncentrálnak, hogyan lehetne a már működő rendszert a Dhruv fedélzetén integrálni.
___________
Közreműködött: Phoenix
http://nol.hu/mozaik/lezuhant_egy_sportgep_egerben_-_meghalt_a_pilota