Az utóbbi cirka másfél év folyamán a több helyen is a „biztosítékot kiverő” francia lépés, nevezetesen Mistral-osztályú helikopterhordozóknak Oroszországnak történő eladása számtalan alkalommal szerepelt már híreink között.
Nos, az év vége felé szálldogáló hírekből már tudni lehetett, hogy vége a technológiai transzfer kérdése miatti „rétestészta húzogatásnak”, a háttérben célegyenesbe érkeztek a részletekről szóló csatározások és a nyáron bedobott – elvileg úgymond kamu – tender eredményhirdetésére hamarosan sor kerülhet.
Moszkvában úgy gondolták, hogy az eredmény bejelentését teszik a franciák karácsonyfája alá: az orosz államfő, Dimitrij Medvegyev december 24-én telefonon értesítette Nicolas Sarkozy francia elnököt, hogy a helikopterhordozók szállítását a francia DCNS és az orosz United Shipbuilding Corporation (USC) által alkotott konzorcium nyerte el.
A hírek szerint Moszkva 2011 januárjában már át is utalja az összeg egy részét, biztosítva az első hordozó építésének megkezdését. A szerződés értelmében erre – a korábban beharangozottaknak megfelelően – 36 hónapon belül, várhatóan 2013 végén kerül sor. Az orosz közreműködéssel megépülő első két orosz Mistral építője, a dél-koreai STX csoport európai szárnya, az STX Europe lesz. Az USC szóvivőjének elmondása szerint a Saint-Nazaire-ban megépülő első két hajó építéséből Oroszország 20 százalékban veszi ki a részét. A szerződés értelmében későbbiekben további 2 hordozó épül meg licenceben a szentpétervári Admiralitás Hajógyárban.

Az FS Mistral végső összeállításának helyén, Brest-ben. A DCNS a francia Mistralok hátsó felét, az STX az első felét építette. Hogy az Orosz Haditengerészetnek szánt változatokat teljes mértékben az STX Chantiers de l’Atlantique hajógyára végzi majd, vagy szintén megosztottan, arról nem szól a fáma. ,