A terjedő pletykák szerint a Királyi Ausztrál Haditengerészet részéről döntés született a problémákkal küzdő Kanimbla-osztályú kétéltű szállítóhajókkal kapcsolatban.
A HMAS Kanimbla (L 51) és a HMAS Manoora (L 52) 2010. szeptemberének vége óta kényszerpihenőn tölti az időt, ugyanis a HMAS Kanimbla-n keletkezett kisebb tűzeset után alapos átvizsgálásra került a haditengerészet ezen két igáslova és az eredmények nem túl lettek túl kedvezőek.
A vizsgálat arra az eredményre jutott, hogy az Egyesült Államoktól 1994-ben használtan vett, Newport-osztályú harckocsi partraszállítókból 1996-1999 között LPA-vá átalakított hajók szerkezetileg és gépészetileg is igen kritikus állapotban vannak. A hajók megroggyant állapotának a koruk mellett az igen intenzív használatot és a felújítások halogatását jelölték meg.
Bár kiképzésre alkalmasak bizonyulnak, ám a „sea-worthy” státuszt, azaz a tengeri bevethetőséget megvonták tőlük. Egyelőre nem tisztázott, hogy valaha is megkapják ismét ezen státuszt, avagy a korábban 2015 magasságára tett nyugdíjazásuk jóval előbb történik meg. Bő 1 hónappal ezelőtt a soron kívüli, 17 millió ausztrál dolláros javítási procedúra kapcsán a haditengerészet szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a két hajó 2011 elejéig kijavítható lehet és újból felveheti a szolgálatot. Mindez azzal a megjegyzéssel hangzott el, hogy a 2 Canberra-osztályú helikopterhordozó érkezésével a Kanimbla-osztály pályafutásának természetesen vége.

A cirka 8 500 tonna vízkiszorítású hajók a 4 Blackhawk vagy a 3 Sea King mellett 2 LCM-8 típusú partraszállító hajót tudnak szállítani. Utóbbiakat a hajódaruval lehet vízrebocsátani. | ,
A műveleti szünet állapotban leledző hajók azonban egy sor komoly problémát tartogatnak, így a navy novemberben hangoztatott 2011 elejei dátum, sőt a korábbi státusz visszaadása is kéréses. Az elérhető információk alapján a két hajó az alábbi problémákkal küzd:
- korrodált hajótest (ez már az amerikaiaktól történő átvételkor is problémákat okozott)
- cserére szorulnak az erőforrások és a meghajtási rendszer egyes elemei
- felújításra és javításra szorul az energiatermelő és az üzemanyagrendszer, valamint a légkondicionáló, a víztisztító és a hűtőrendszerek
- problémás a fő daruk állapota
- modernizálásra szorul a kommunikációs rendszer és a tűzjelző rendszer továbbfejlesztése is szükségesnek bizonyult
Érezhető, hogy az eddigi műveletekre megnevezett 17 millió ausztrál dollárba egyszerűen nem férhet bele a hajók teljes rendberakása, ugyanakkor ez a hajóosztály kulcs fontosságú, lévén mind a hadgyakorlatoknak, mind a kelet-timori csapatok támogatásának és a katasztrófavédelemnek is úgymond alaphajói. Információink szerint ebből kifolyólag jelenleg igen erősen tartja magát – a hivatalosan meg nem erősített – pletyka, miszerint a britektől alkalmi vétel révén beszerzésre kerülhet az SDSR által kivonásra ítélt egyik Bay-osztályú LSD.

RFA Mounts Bay. A Bay-osztályú LSD-ket 2006-2007 folyamán állították hadrendbe, így ha a pletykák valósnak bizonyulnak az ausztrálok egy alkalmi vétellel esetlegesen jó üzletet csinálhatnának a kivonásra ítélt, 2006 decemberében, az osztályából elsőként hadrendbe állított RFA Largs Bay-jel. | Forrás ,