|

HTKA Hírhalom 2010. 49. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

A dél-koreai F-15K állomány szeptember után ismét bővült. A Daegu Légibázisra november 8-án érkezett meg a jelenlegi egyik legfejlettebb Eagle-variáns három példánya, így már a 21 gépes utánrendelésből hat példányt le is szállított a gyártó, de a többi 15-nek is meg kell érkeznie 2012 márciusáig.

A következő tavasztól a kazah pilóták repült óráik számát Oroszország Jak-130-as kiképzőgépein gyarapíthatják majd, egyezett meg erről a kazah védelmi miniszter, Adilbek Dzsakszibekov, valamint orosz kollégája, Anatolij Szerdjukov.
A Jak-130 kiválóan alkalmas a pilóták a 4+ generációs gépekre való felkészítésére, de a kazah repülősök eleinte csak szokják a gép kezelését.

A Pratt & Whitney leszállította az első sorozatgyártású F135 erőforrást, mely STOVL konfigurációban készült. A gyártó szerint ez a jelentős mérföldkő egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a koncepció igenis sikeres, és büszkék rá, hogy ők gyárthatják a valaha készült legfejlettebb hajtóművet.
Egyébként az F135 összes verziója ezidáig 509 felszállással 740 repült óra alatt bizonyíthatta fejlettségét, de összesen már több mint 20 000 órányi tapasztalat gyűlt össze vele a kísérletek alatt.

Pratt & Whitney F135

Pratt & Whitney F135 ,

Brazília a Hermes 450 UAV-t választotta légiereje számára, mint pilóta nélküli felderítő repülőgép. Két példányt szeretnének rendszeresíteni az Elbit termékéből egy földi irányító központtal együtt. A szerződést 2011 elején írják alá miután megegyeztek a részletekben.

Nagy Britanniában a védelmi költségvetés jelentős megnyirbálása ellenére meg akarják duplázni a légierő MQ-9 Reaper flottáját. A MALE (Medium Altitude Long Endurance – közepes magasságú, hosszú őrjáratozási idejű) pilóta nélküli járműre nagy szükség van Afganisztánban, ugyanis olcsó üzemeltethetőségüknek és sokoldalúságuknak köszönhetően rengeteg feladat végrehajtására képesek, a felderítéstől kezdve a fegyveres támogatáson át egészen az IED felderítésig és megsemmisítésig. Az üzlet értéke 213 millió zöldhasú.

MQ-9 Reaper | Fotó: U.S. Air Force /Staff Sgt. Brian Ferguson ,

A Japán Önvédelmi Légierő 40 darab UH-60J BlackHawk típusú helikopter beszerzését tervezi, melyeket a Mitsubishi Heavy Industries (MHI) gyárt majd licenszben, melyekhez 20 évre vállal logisztikai támogatást a gyártó, így az üzlet értéke 2.26 milliárd dollár. Az új gyártású helikkel a hasonló típusú, ám lejárt üzemidejű példányokat váltják. Japán még 1991-ben rendelte az első BlackHawkokat, a leszállított 35 darabból egyet elvesztettek balesetben. 1988 óta az MHI 226 darab helikoptert gyártott a BlackHawk családból, többek közt a támogató hadműveletekhez rendelt UH-60JA típust, vagy a tengeralattjáró-elhárító SH-60J/K verziókat.

December 8-án India 258 millió dolláros szerződést kötött az amerikai Textron Defense Systems vállalattal, mely ezért a pénzért 512 darab CBU-105 SFW (Sensor Fused Weapon) kazettás bombát szállít az ázsiai országnak. A csomag tartalma 44 gyakorló bomba is. Az Indiai Légierő nem közölte, hogy mely típusok fegyverzetébe integrálják az új fegyvert, ám valószínű, hogy a JEPECAT Jaguarok lesznek a szerencsés kiválasztottak.

_________________

Közreműködött: Phoenix

6 hozzászólás “HTKA Hírhalom 2010. 49. hét”

  1. olyat hallottam, hogy technikailag a Typhoon lett a legjobb, de talán az ár/érték arány miatt meg politikai okokból(embargó biztos) Mig-35 lehet, másik legjobb megoldás talán Rafale lehetne, francia techtranszfer miatt, Gripen,amcsi cuccokat nem preferálnám, no techtranszfer és embargó veszélyes

  2. Puma. Pannon Puma

    Szerintem a japán gigabeszerzések inkább a rakétavédelem terén fognak jelentkezni, ÉK légi ereje már nagyon korszerűtlen.
    Az indiai tenderen az F/18 akkor nyerhet, ha a kivont anyahajót eladják. Szerintem az orosz technikából elegük van – úgyis jön a lopakodó, inkább a Gripen az esélyes !

  3. Az indiai tenderen az F/18 akkor nyerhet, ha a kivont anyahajót eladják.

    Elképesztő, hogy ez az szóbeszéd még tartja magát. Anno valaki leírta és azóta is megmaradt. Soha nem volt szó semmiféle rephordozó eladásról. Valaki kitaláltam, mint jó ötletet, de hivatalosan fel sem merült.