Rég írtunk a gőzkatapultot leváltó elektromágneses gyorsító berendezésről, az EMALS-ról, ám a közelmúltban újabb hírek érkeztek a célegyenesbe érkező programról.
Az EMALS fejlesztésében fontos mérföldkő következik hamarosan. Ezidáig csupán a gépekkel megegyező tömegű nehezékekkel folyt a tesztelés, ám most horogra akad egy valós repülőgép is, ugyanis a hírek szerint még év vége előtt végrehajtják az első indítást egy a US Navy által biztosított repülőgéppel.
„Az indítás néhány héten belül megtörténik”- árulta el Rob Koon, a NAVAIR szóvivője, aki reméli, hogy még karácsony előtt végrehajthatják a tesztet.
A tesztre kiválasztott F/A-18E Super Hornet típusú gépet némileg átalakítják, érzékelők garmadája rögzíti majd az indítás minden pillanatának rengeteg adatát.
Ha a közelgő teszt sikerrel zárul, akkor 2011. során sor kerül egy Northrop Grumman C-2 Greyhound típusú szállítógép és T-45 Goshawk kiképző repülőgép indítására is.
Az újgenerációs amerikai szuperhordozókon, a Ford-osztályú egységeken debütáló gyorsítóberendezéssel kapcsolatban sokak szkeptikusak, ám ha a tesztsorozat sikerrel zárul és a típus rendszerbe áll, akkor új fejezetet nyit a haditengerészeti repülés történelmében.