|

Célegyenesben az EMALS

Rég írtunk a gőzkatapultot leváltó elektromágneses gyorsító berendezésről, az EMALS-ról, ám a közelmúltban újabb hírek érkeztek a célegyenesbe érkező programról.

Az EMALS fejlesztésében fontos mérföldkő következik hamarosan. Ezidáig csupán a gépekkel megegyező tömegű nehezékekkel folyt a tesztelés, ám most horogra akad egy valós repülőgép is, ugyanis a hírek szerint még év vége előtt végrehajtják az első indítást egy a US Navy által biztosított repülőgéppel.

„Az indítás néhány héten belül megtörténik”- árulta el Rob Koon, a NAVAIR szóvivője, aki reméli, hogy még karácsony előtt végrehajthatják a tesztet.

A tesztre kiválasztott F/A-18E Super Hornet típusú gépet némileg átalakítják, érzékelők garmadája rögzíti majd az indítás minden pillanatának rengeteg adatát.

Ha a közelgő teszt sikerrel zárul, akkor 2011. során sor kerül egy Northrop Grumman C-2 Greyhound típusú szállítógép és T-45 Goshawk kiképző repülőgép indítására is.

Az újgenerációs amerikai szuperhordozókon, a Ford-osztályú egységeken debütáló gyorsítóberendezéssel kapcsolatban sokak szkeptikusak, ám ha a tesztsorozat sikerrel zárul és a típus rendszerbe áll, akkor új fejezetet nyit a haditengerészeti repülés történelmében.

7 hozzászólás “Célegyenesben az EMALS”

  1. Ilyenkor mindid eszembe jut, a Batlastar Galactica, ahol a tűlélektrónízalt egységek helyett a primitívebb egységek képesek felvenni a versenyt az ellennel:)

    Jó-jó, tudom, kell az előrelépés, a fejlesztés, de a mechanika adott esetben megbízhatóbb az elektroikánál…. Meséltem már a Fiat Multiplám alapjárat szabályozójáról?:))