Közel egy éve írtunk róla, hogy nyugdíjba vonultak az ausztrál DHC-4 Caribou szállítógépek, ám a kivont gépek valószínűleg nem rohadnak szét magányosan a szabad ég alatt, mint ahogy azt egyes országokban szokás, hanem reménykedvén egy gondos vásárlóban, eladásra kínálják a gépeket.
1964 és 1971 között a RAAF Douglas DC-3-as gépeinek pótlására 29 DHC-4-est kapott, melyekből 13 2009-ig még aktívan repült – alkalmazóik a 38. és 35. századok voltak. Nem sokkal szolgálatba állításuk után már az ausztrál csapatokat támogatták Vietnamban, ahol amerikai társaikkal együtt kiemelkedően teljesítettek.
Azonban a 2000-es évekre már jócskán érett a kivonásuk – egyre több probléma volt a flottával: a meghibásodások száma nőtt, egyre többet vesztegeltek a földön a gépek, végül a megérdemelt nyugdíjazásuk mellett döntöttek az illetékesek. A típusváltást a fegyvernemek egymás közt oldották meg: a RAAF három darab Beechcraft King Air 350 típusú szállítógépet kapott a hadsereg 173. századától a ‘Project Air 8000 Phase Two’ program keretében.
A kivont gépek azonban nem hagyják rohadni a szabad ég alatt, hanem két példányon kívül (melyek múzeumba kerülnek – az egyik a Point Cookban található Légierő Múzeum, a másik pedig a canberrai Australian War Memorial múzeum gyűjteményét gyarapítja majd) értékesítenék a Cariboukat.
A RAAF szóvivője elmondta, hogy két gépet magáncégeknek adnak el, melyek felújítják őket és eredeti énjüket idézve pompázhatnak majd a repülőnapokon és egyéb rendezvényeken. A többi példány valószínűleg Afrikába kerül majd, valamelyik helyi ország légiereje növeli majd szállítási kapacitását a vén madárkákkal.
Csodálom hogyx nem vettek helyette semmit. Auszik mostanában nagyon vásárolnak.
A meghibásodások száma nőtt, egyre többet vesztegeltek a földön a gépek.
Ez azért nem arra utal, hogy olyan nagyon piacképes árucikk lenne.