|

Lezuhant egy kanadai Hornet

Az utóbbi időszak sajnos sűrűn bekövetkező repeseményeit nem csak az UTC időzóna szerint november 17-ének hajnalán lezuhant F-22 gyarapította: leesett egy juharleveles Hornet is. A Kanadai Légierő CF-18 típusú gépe helyi idő szerint november 17-én 23:15-kor (november 18, 06:15 UTC) adta meg magát a gravitációnak.

Az F-22 esetével ellentétben erről a repeseményről biztosan lehet tudni, hogy balesetként kategorizálható, lévén a gép pilótája, Darren Blakie százados sikeresen katapultált a 409 Tactical Fighter Squadron (4. Ezred, CFB Cold Lake) állományába tartozott gépből. Ép bőrrel úszta meg az esetet, már ki is engedték a kórházból.

Vasmadara a bázisául szolgáló, Alberta tartományban található Cold Lake-től mintegy 13 kilométernyire északnyugatra fúródott egy mezőbe. Az eset oka egyelőre vizsgálat alatt áll.

409th NightHawk

Egy, a 409. Század 2006-os reaktiválása alkalmából díszfestést kapott CF-18 | Forrás ,

Az idei évben a Kanadai Légierő a második CF-18-asát vesztette el szerencsés kimenetelű balesetben. Legutóbb a 19. Alberta International Airshow-ra már a helyszínen gyakorló CF-18-as esett le.

23 hozzászólás “Lezuhant egy kanadai Hornet”

  1. doca

    Az,hogy mennyi baleset van egy géppel üzemeltető és pilóta nem pedig gyártó.A keleti 4.gen gépek semmivel nem rosszabbak üzembiztonság terén mint a nyugati társaik HA betartják az üzemeltetési előírásokat.Én 100% biztos vagyok benne,hogy Indiában egy F-16-nak is borzasztó lenne a statisztikája.

  2. az ember úgy érzi, hogy az amerikai überminőség is csak egy nagy marketingfogás …

    A hírportálok gyakorlatilag random számolnak be a repeseményekről, amik eloszlása az alacsony szám miatt iszonyatosan egyenletlen lehet. A 100 k órára vetített baleset vagy ‘A’ osztályú repesemények száma mégis döbbenetesen alacsonyon. 2 vagy kisebb érték.

  3. hopsz
    ez tényleg égő, bár minden ország vétett már üzemeltetési gondokat meg hasonló.
    Mondjuk wiki azt írja, hogy itt is a birodalmi-SI átszámítás a ludas, mint oly sokszor megszoktuk már, nem értem a nemzetközösségi országok miért nem tudnak átállni SI-re, annyira béna. Mindenki átállt már, akinek van egy csöpp esze.

  4. „Én 100% biztos vagyok benne,hogy Indiában egy F-16-nak is borzasztó lenne a statisztikája.”

    Én nem, Indiában főleg a kohószökevény gépek potyognak, pl. a kedvenc MKI-ből eddig csak 2 zuhant le, az egyik egy kapcsoló véletlen felpöccintése miatt (azóta jobban védett helyre tették), és egy másik idegen test hajtóműbe kerülése miatt. Én pl. ezt nem nevezném rossz aránynak a jelenleg szolgálatban lévő 110-ből.

  5. Lehet,hogy mai szemmel nézve egy MIG-21/27/Jaguar kohószökevény de akkor is az a baleseti statisztika amivel ők üzemelnek kriminális.

    Semmivel sem kirminálisabb, mint a magyar légigyege statisztikája. És mi a ’29-esekkel hoztunk össze 3 gépet.

    Továbbra is darabszámot nézel és nem repórára vetítesz. Na, szerintem ez a kriminális…

  6. Indiában akkor is potyogtak le a mára kohószökevénnyé vált gépek amikor még modernnek számítottak.

    Kevered a szezont a fazonnal. A kor csúcskategóriás gépe nem jelenti azt, hogy az adott korban jó statisztikával bír. Miért is lenne így?

    Az ’50-es évek csúcsgépei kivétel nélkül iszonyatos statisztikával bírtak. 20-30 gép, vagy néha több / 100k óra. A Szu-9 elfogóvadászok 1/3-a földi hajtóműtűzen pusztul el. Másik kb. 1/3 egyéb katasztrófákban vagy balesetekben…

    A MiG-21F-13 is elég rendesen potyogott, voltak olyan időszakok, hogy a német LW F-104 gépekhez mérhetően vesztek oda. Az F-100 és English Electra Litghtning II is elég rendesen fogyott.

    Miért? A kor csúcstechnikája és üzemeltetési kultúrája is ennyit tudott. A 4. gen gépek megjelenésukkkor 6-7 gép / 100k órát hoztak össze. Akkor szemmel döbbenetesen nagy lépés volt előre. Ma ugyanezen alapon nyugvó gépek 1-2/100k órát hoznak össze.

    megent egy alátámásztatlan lózung tőled
    Szó szerint. Azért meglep, hogy sokan 1-2 éve idejárnak, de a legalapabb szemléletet és tudásanyagot sem sikerült felszívniuk. :(

  7. Atzaaa… „A Szu-9 elfogóvadászok 1/3-a földi hajtóműtűzen pusztul el. Másik kb. 1/3 egyéb katasztrófákban vagy balesetekben…”

    Ezt honnan szedted? :)

    A 21F-13 nagy lepergése is érdekes, mert elnézve a többi európai üzemeltetőt, ez inkább csak ránk volt igaz.

    Bár persze értelek, az elv amit hangoztatsz nagyrészt igaz. :)

  8. Az Indiaiak 100000 órára vetített baleseti statisztikája MIG-21-el 10 fölött volt nagyon sokáig,ezt sikerült lefaragniuk 6-7-re.

    Akkor meg miért írsz kriminális statisztikáról? Egy alapvetően 2. generációs, egyhajtóműves géptől a 6-7/100k óra szerintem kolosszálisan jó eredmény. Ahogy írtam, az F-15A bírt ennyivel 1980-ig bezárólag…