Az utóbbi időszak sajnos sűrűn bekövetkező repeseményeit nem csak az UTC időzóna szerint november 17-ének hajnalán lezuhant F-22 gyarapította: leesett egy juharleveles Hornet is. A Kanadai Légierő CF-18 típusú gépe helyi idő szerint november 17-én 23:15-kor (november 18, 06:15 UTC) adta meg magát a gravitációnak.
Az F-22 esetével ellentétben erről a repeseményről biztosan lehet tudni, hogy balesetként kategorizálható, lévén a gép pilótája, Darren Blakie százados sikeresen katapultált a 409 Tactical Fighter Squadron (4. Ezred, CFB Cold Lake) állományába tartozott gépből. Ép bőrrel úszta meg az esetet, már ki is engedték a kórházból.
Vasmadara a bázisául szolgáló, Alberta tartományban található Cold Lake-től mintegy 13 kilométernyire északnyugatra fúródott egy mezőbe. Az eset oka egyelőre vizsgálat alatt áll.
Az idei évben a Kanadai Légierő a második CF-18-asát vesztette el szerencsés kimenetelű balesetben. Legutóbb a 19. Alberta International Airshow-ra már a helyszínen gyakorló CF-18-as esett le.
Mi az a légbeömlő szerűség a függőleges vezérsíkon?
az ember úgy érzi, hogy az amerikai überminőség is csak egy nagy marketingfogás …
Nem mai csirkék már ezek a gépek sem! És baleset bármikor előfordúlhat.
szerencsére most a pilóta megúszta!
doca
Az,hogy mennyi baleset van egy géppel üzemeltető és pilóta nem pedig gyártó.A keleti 4.gen gépek semmivel nem rosszabbak üzembiztonság terén mint a nyugati társaik HA betartják az üzemeltetési előírásokat.Én 100% biztos vagyok benne,hogy Indiában egy F-16-nak is borzasztó lenne a statisztikája.
A függő szó lemaradt.
az ember úgy érzi, hogy az amerikai überminőség is csak egy nagy marketingfogás …
A hírportálok gyakorlatilag random számolnak be a repeseményekről, amik eloszlása az alacsony szám miatt iszonyatosan egyenletlen lehet. A 100 k órára vetített baleset vagy ‘A’ osztályú repesemények száma mégis döbbenetesen alacsonyon. 2 vagy kisebb érték.
én is tudom, hogy kevés az „esemény”, de a kanadai precizitás az nem épp a gagyi kategória a világban, valahol a svájci-skandináv szint felé konvergál
Statisztikailag nézve egyeszer minden gép le fog zuhanni. Csak nem érik meg azt a kort.
Kanadai precizitás? Hm…. Hogy is volt a vitorlázórepülés Gimli felett? :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider
Persze ezt sem ma volt, de akkor is…
hopsz
ez tényleg égő, bár minden ország vétett már üzemeltetési gondokat meg hasonló.
Mondjuk wiki azt írja, hogy itt is a birodalmi-SI átszámítás a ludas, mint oly sokszor megszoktuk már, nem értem a nemzetközösségi országok miért nem tudnak átállni SI-re, annyira béna. Mindenki átállt már, akinek van egy csöpp esze.
„Én 100% biztos vagyok benne,hogy Indiában egy F-16-nak is borzasztó lenne a statisztikája.”
Én nem, Indiában főleg a kohószökevény gépek potyognak, pl. a kedvenc MKI-ből eddig csak 2 zuhant le, az egyik egy kapcsoló véletlen felpöccintése miatt (azóta jobban védett helyre tették), és egy másik idegen test hajtóműbe kerülése miatt. Én pl. ezt nem nevezném rossz aránynak a jelenleg szolgálatban lévő 110-ből.
Kolombusz
Lehet,hogy mai szemmel nézve egy MIG-21/27/Jaguar kohószökevény de akkor is az a baleseti statisztika amivel ők üzemelnek kriminális.
dudi ez lehet ettől még a „Én 100% biztos vagyok benne,hogy Indiában egy F-16-nak is borzasztó lenne a statisztikája.” megent egy alátámásztatlan lózung tőled.
Kolumbusz elég világosan indokolt, nem teszem meg még1*.
Indiában akkor is potyogtak le a mára kohószökevénnyé vált gépek amikor még modernnek számítottak.
Lehet,hogy mai szemmel nézve egy MIG-21/27/Jaguar kohószökevény de akkor is az a baleseti statisztika amivel ők üzemelnek kriminális.
Semmivel sem kirminálisabb, mint a magyar légigyege statisztikája. És mi a ’29-esekkel hoztunk össze 3 gépet.
Továbbra is darabszámot nézel és nem repórára vetítesz. Na, szerintem ez a kriminális…
Indiában akkor is potyogtak le a mára kohószökevénnyé vált gépek amikor még modernnek számítottak.
Kevered a szezont a fazonnal. A kor csúcskategóriás gépe nem jelenti azt, hogy az adott korban jó statisztikával bír. Miért is lenne így?
Az ’50-es évek csúcsgépei kivétel nélkül iszonyatos statisztikával bírtak. 20-30 gép, vagy néha több / 100k óra. A Szu-9 elfogóvadászok 1/3-a földi hajtóműtűzen pusztul el. Másik kb. 1/3 egyéb katasztrófákban vagy balesetekben…
A MiG-21F-13 is elég rendesen potyogott, voltak olyan időszakok, hogy a német LW F-104 gépekhez mérhetően vesztek oda. Az F-100 és English Electra Litghtning II is elég rendesen fogyott.
Miért? A kor csúcstechnikája és üzemeltetési kultúrája is ennyit tudott. A 4. gen gépek megjelenésukkkor 6-7 gép / 100k órát hoztak össze. Akkor szemmel döbbenetesen nagy lépés volt előre. Ma ugyanezen alapon nyugvó gépek 1-2/100k órát hoznak össze.
megent egy alátámásztatlan lózung tőled
Szó szerint. Azért meglep, hogy sokan 1-2 éve idejárnak, de a legalapabb szemléletet és tudásanyagot sem sikerült felszívniuk. :(
Jaj molni, ez annyira gyenge volt a Gimli Gliderrel, hogy az már siralmas. De azért mégis…
Amit ítam, ez csak egy ősrégi példa volt és nem is légierős. Hok írtam, hogy általános.
Szövegértelmezés rulez…
Atzaaa… „A Szu-9 elfogóvadászok 1/3-a földi hajtóműtűzen pusztul el. Másik kb. 1/3 egyéb katasztrófákban vagy balesetekben…”
Ezt honnan szedted? :)
A 21F-13 nagy lepergése is érdekes, mert elnézve a többi európai üzemeltetőt, ez inkább csak ránk volt igaz.
Bár persze értelek, az elv amit hangoztatsz nagyrészt igaz. :)
++++ még egy balaset
Lezuhant egy MIG-31 -es ma o.ido szerint délben, Perm korzetében tréning repulés kozben. A pilóták sikeresen katapultáltak.
molni
Az Indiaiak 100000 órára vetített baleseti statisztikája MIG-21-el 10 fölött volt nagyon sokáig,ezt sikerült lefaragniuk 6-7-re.
Az Indiaiak 100000 órára vetített baleseti statisztikája MIG-21-el 10 fölött volt nagyon sokáig,ezt sikerült lefaragniuk 6-7-re.
Akkor meg miért írsz kriminális statisztikáról? Egy alapvetően 2. generációs, egyhajtóműves géptől a 6-7/100k óra szerintem kolosszálisan jó eredmény. Ahogy írtam, az F-15A bírt ennyivel 1980-ig bezárólag…
Azért a 6-7 és a 10(ha a tíz fölött 12 akkor az duplája a 6-nak,de a 10 fölött lehet 16 is) fölött között van különbség.
A 10-11 körüli a MiG-21bisz gépere nézve a teljesen átlagos és elfogadható érték.
Viszonyításképpen ,a SZU-ban olyan 7-8 / 100k óra volt a 29-es statisztikája.