|

További partnereket keres a KAI

A Korea Aerospace Industries (KAI) nem állt le a külföldi partnerek keresésével Indonézia csatlakozása után, továbbra is szívesen várnak olyan országokat és vállalatokat, melyek készek kockázatviselő partnerként együttműködni egy ötödik generációs típus fejlesztésében és gyártásában.

A KF-X program célja a Block 52+ verziójú F-16 Fighting Falconokkal hasnoló képességű, ámde csökkentett észlelhetőségű típus létrehozása. A fejlesztési program költségeinek azonban csak 60 százalékát állja a Dél-Koreai kormány, a maradék előteremtését külföldi partnerek bevonásával érnék el.

Júliusban meg is tört a jég, a Farnborough-ban tartott nemzetközi légibemutató és kiállítás keretein belül együttműködési kontraktust írtak alá Indonéziával. Az ázsiai ország amellett, hogy a program költségeinek 20 százalékát átvállalja, saját repülőgép-iparát bevonva aktívan részt kíván venni a fejlesztésben és a gyártásban.

Azonban a maradék 20 százalék finanszírozásához kell(enek) még partner(ek), de egyelőre még nincs konkrét állásfoglalás a KAI részéről.

“Még nem tudjuk, kivel fogunk még együtt dolgozni a KF-X projekten” – Enes Park, a KAI ügyvezető vezérigazgató-helyettese. “Jelenleg több országgal is tárgyalunk.” – nyilatkozta Park, ám több tájékoztatást nem adott a potenciális résztvevők kilétéről. Azt azonban tudni lehet, hogy az Indonéziával kötött szerződés idején Törökországgal is folytak tárgyalások az esetleges együttműködésről.

A KF-X program keretében 120 darab saját fejlesztésű vadászbombázó szolgálatba állítását tűzte ki célul Dél-Korea, a fejlesztésre és gyártásra 8 milliárd dollár különítenének el. Az esetleges exportsiker azonban csökkentené a darabárat, így könnyebbé tenné a gazdálkodást a szűkös keretből.

18 hozzászólás “További partnereket keres a KAI”

  1. Nem tudom miért gondoljátok,hogy olyan jó lesz a Kínai 5.gen gép.Még egy 4.gent sem tudtak maguktól összerakni( a J-10 az úgy sikerült,hogy megkapták a Lavi teljes tervdokumentációit) arról ne is beszéljek,hogy egy 30 éves orosz hajtómű(Al-31)lemásolásával is problémájuk van.

  2. nem szabad lenézni az ellenfeleid, mert abból csúnya bukó lesz, volt rá péda a történelemben, lehet annyira nem is lesz olyan szar, mint sokan várjuk, ugye bennünk él, hogy minden ami kínai az gagyi, de sok mindent megtanultak már és pár éven belül pl. digitális elektronika terén behozzák a nyugatot, elárasztják olcsó PC procikkal pl a piacot, az lesz ám csak a durva.
    Én is ferde szemmel nézek még rájuk, de az egyetmi képzésükben 40-60%-os a mérnökhallgatók aránya és képzési rátája, ami összevetve a nyugati aránnyal megdöbbentő.

  3. szerintem Korea nem jár előbb ,mint Kína.
    KAI T-50 Golden Eagle -ben is GE hajtómű dobog.

    Kínának valahol be kellett kapcsolódnia a repülőgépgyártásba, ez pedig koppintással kezdődik, aztán mehet valami egyedi, de nem biztos, hogy eredeti tervezése, attól a dolog még életképes lehet.
    A kép nem hiszem, hogy kamu, wikin találtam.

  4. doca: És még az elötte lévő kocsit is pont ugyanolyan, uyanolyan szögbe van, sött a matricák is ugyanott vannak….?

    A koreaiaknál meg ott van a kiirásban: csökkentett észlelhetőség. Sehol nem beszélnek/írnak lopakodásról. Kvázi egy saját 4++t egy “EF”et szeretnének. Ez nem impossible mission.