Évtizedes gyötrődés után végre igazi mérföldkövet értek el az indiai hajtómű-fejlesztő mérnökök; a napokban levegőbe emelkedett az első hazai gyártású hajtómű.
A moszkvai Gromov Repülőkísérleti Intézet segítségével végrehajtották az indiai Kaveri sugárhajtómű repülési tesztjeit Oroszországban, jelentették be szerdán a DRDO (Defence Research and Development Organisation) illetékesei. Az indiai szervezet égisze alatt készülő GTX-35VS jelzésű erőforrás fejlesztésébe bevonták a nagy tapasztalatú, polgári és katonai célra egyaránt fejlesztő, francia SNECMA-t, ám sokáig nagy előrelépést nem produkáltak; a Kaveri még mindig súlyosabb a kelleténél és a tolóereje sem éri el a tervezett értéket. Ám a megbízhatósági problémákon úgy tűnik, hogy sikerült túllépni és a tavalyra tervezett első repülést „némi” késéssel, de végre megejtették.
A szerdán megejtett jeles eseményre egy Il-76-os repülő próbapad szárnyai alatt került sor. A kicsit több mint egy órás szűzrepülés során 6000 méteres magasságot és 0.6 Mach-os sebességet értek el.
„A hajtóművezérléssel, a teljesítményadatokkal és a megbízhatósággal sem volt gond, minden tökéletesen alakult. Ez a repülés a Kaveri fejlesztése során óriási mérföldkövet jelent.” – nyilatkozták a DRDO részéről. Elmondták, hogy további 50-60 repülésre lesz szükség az Il-76-os segítségével, mielőtt megnyílna az út a Tejas fedélzetén történő repülés előtt.