Végre beérett 20 évnyi kínszevedés? A GTRE (Gas Turbine Research Establishment) igazgatójának elmondása szerint az indiai sugárhajtómű fejlesztési munkálatai végre a végéhez közelednek.

A Saab esetleges csatlakozásával felszálló ágba kerülhet a Tejas fejlesztése ,
Dr Mohana Rao szerint a Tejas LCA (Light Combat Aircraft) számára készítet erőforrás még a héten levegőbe emelkedhet. A következő 3-4 hónapban egy repülő próbapaddá alakított Il-76-os szárnya alatt szeli majd a levegőt. A mérnökök, akik eddig a földön, golyóálló üveg mögül figyelték az erőforrás működését, most is közelről, a gép fedélzetén figyelhetik a telemetria adatait.
„A Kaveri fejlesztése befejeződött” – mondta Dr Mohana Rao. „A hajtómű földi tesztelését befejeztük, a héten már a légi próbák következnek. Az erőforrás mostmár teljesíti az 1998-ban meghatározott teljesítmény-adatokat, bár 15%-kal nehezebb, mint terveztük, így további teljesítménynövelésre lesz szükség, azonos méret és tömegadatok mellett. Ezt csakis fejlettebb technológia alkalmazásával érhetjük el, ezért vontuk be a francia SNECMA-t.”
A 65 kN, amit sikerült kipréselni a Kaveriből, elég gyengécske. A Tejas meghajtására ideiglenes megoldásként választott GE F404-es erőforrás 80 kN-a sem elegendő a légierő vezetésének és erősebb alternatívát keresnek a hazai gyártmány kiforrottá válásáig.
Na de nem kell még temetni annyira a hazai erőművet, ugyanis bár a légierő kezd elfordulni tőle, a haditengerészet benyújtotta igényét a Kaveri tengerészeti változatára, ugyanis szerintük alkalmas lenne nagyobb felszíni egységek meghajtására. A jelenleg dízel erőforrásokkal futó hajók számára az előzetes számítások szerint 12 Megawattot, azaz 16 000 lóerőt tud majd kölcsönözni az átalakított, tengerész Kaveri, melyből 2015-ig 40 darabot igényelnének.