A venezuelai Latin American Herald Tribune napilap által lehozott anyag szerint a nyersanyag és energiahordozó tartalékai ellenére is Dél-Amerika egyik legszegényebb államának számító Bolívia Iránnal állapodott meg védelmi vonatkozású szállításokról.
Az egyik legkisebb, változatos összetételű és egyben erősen öregedő gépparkú dél-amerikai légierő Iránban licenceben gyártott merevszárnyasokkal gyarapodhat: a lapértesülések szerint Evo Morales bolíviai elnök múlt heti, teheráni látogatása során írt alá megállapodást S-68 és Iran-140 típusú gépek beszerzéséről. Az S-68 a svájci Pilatus PC-7 Iránban gyártott változata és mely Bolívia PC-7-eseit egészítheti majd ki. Az Iran-140 pedig nem más, mint az Antonov An-140 licenceben gyártott változata.
A listán meg nem megnevezett típusú és mennyiség forgószárnyas is szerepel Fajr-3 rakéta sorozatvetők mellett. A tervezett beszerzés árcédulájáról sem tudni semmi konkrétat.
Az alapvetően csak kiképző és szállítógépekből álló Bolíviai Légierőt La Paz korábban 6 db L-159-essel kívánta kissé felfejleszteni modern könnyű támadó vonalon, ám Washingtonnak nem tetszett az ötlet és megvétózta az amerikai technikát is felvonultató cseh gép exportját – így kerül kínai-pakisztáni portéka Bolíviába a K-8 Karakorum Bolíviába is. (A linkelt hírünk megjelenésekor még nem volt biztos a K-8, azóta igen)
Irán már nem csak helyben okoz problémákat, de már Dél Amerikába is bekavar.
Bolívia: Nem kaphatunk USA technológiával ellátott haditechnikát? Hát akkor vásárolunk Irántól.
Ez nem kis fricska az Amerikai döntéshozóknak.
USA egyre több teret veszít Dél Amerikában. Nemcsak az Oroszok terjeszkednek, de már az Irániak is (és közvetve Kína is)
eddig sem csak az USA volt jelen Dél-Amerikában, vannak USA-val kifejezetten ellenséges államok is, nem hinném, hogy Obama elnök ettől lett rosszul
Érdekes a hír nem teljes. Én a Fajr-3 ról nem olvastam, viszont Fajar-3 (1 motoros gép és kinézetre elég normális)típusú repülőgépről igen, valamint SHAHED-278 helikopterről igen, (ez a Bell-412 helikopterrel azonos 4 szem,elég modernnek látszó gép), valamint valóban az s68, és az Iran140 még az ami a listán van. Az irániak viszonylag olcsón adják a gépeket mert referencia üzletet akarnak. Ehhez infó hogy az antonov licenszü iran140 gépek eredeti hajtóműhibája mára meg lett oldva (az eredeti gép hajtóműje vibrációs gondokkal küzdött és volt valami más problémája is), és a többi gép minőségbiztosítása is magas szintű.
A képek.:
a helikopter
http://picasaweb.google.com/lh/photo/5j2YoqzNOsv4D0VUGtR_w03fJEqsRGamvlVPEsa333s?feat=directlink
Fajar-3:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/44GkjUsj_btDU_emGwSdKk3fJEqsRGamvlVPEsa333s?feat=directlink
S68:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/rrXE-x0LpMzNczbcJPEKSE3fJEqsRGamvlVPEsa333s?feat=directlink
Ezt az ágyút pedig az iráni mesterlövészeknek szánják állítólag. Nem tudom az osztrák cég mit szól hozzá, mivel az ő fegyverei már nagy számban szolgálnak az iráni hadseregbe, ez meg nem kellet senkinek eddig.IWS2000:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/BvsklC0DzP0G8dVBNtKEOU3fJEqsRGamvlVPEsa333s?feat=directlink
Most találtam a neten.
Nemrég adta ki az iráni FNA állami hírügynökség
http://www.youtube.com/watch?v=-eeRRC6ekCc
Hát ez nem mai dolog.
Van olyan képem amin egyszerre három darabon végeznek nagy felújítást.
Nemtudjátok véletlenül hogy hány c-130asa van Iránnak és mennyi f-5 öse mert nézelődök a google earth on és minden tartományi székhely repterén van 15-20 db f-5 10-15 c-130 an-140 esből is van jó pár és 5-6 mig 29 plusz sok egyéb amit nemigazán ismerek fel:D
és ezek csak apolgári repterek bár nemtudom van e külön katonai nekik (de ha van a városaikat meg tudnátok mondani kiváncsi lettem:D)