Megtörtént az idei második Bulava teszt – meg még pár egyéb

És egy zöld pipa kerülhetett mellé a képzeletbeli listán – az idei második, egyben a Bulava 14. tesztje az október 7-i indításhoz hasonlóan teljes sikert hozott, az ez esetben egyetlen visszatérő egység probléma nélkül célba juttatta a teszt robbanófejet.

A korábbi előrejelzésnek megfelelően október 29-én sor került az indításra – a Bulava-t moszkvai idő szerinti 05:10-kor (01:10 UTC) indították a Fehér-tengeren ólálkodó TK-208 Dimitrij Donszkoj fedélzetéről.

TK-208

A TK-208 Dimitrij Donszkoj – jelneleg az egyetlen hadrendben álló, speciális feladatkörre módosított Typhoon-osztályú SSBN ,

Mint korábban mi is beszámoltunk róla, a Bulava katasztrófális teszteredményei végett – melyekért a minőség-ellenőrzést tették meg ludasnak – az idei 3 tesztre három teljesen egyforma rakétát gyártottak le, a gyártási folyamat során kiemelt figyelmet fordítva az összeszerelésre és a minőség-ellenőrzésre. Ettől azt várták, várják hogy egyértelműen bizonyítja majd, hogy valóban gyártási problémáknak köszönhetőek a múltbéli, általában még csak nem is azonos eredetű meghibásodások miatt bekövetkezett sikertelenségek.

Immáron a 2. Bulava teljesített hibátlanul a 3 „remekbe szabottból”, így a teszttel kapcsolatos nyilatkozatok kapcsán már utaltak is arra az oroszok, hogy az előzetes következtetésük az, hogy valóban a gyártási/összeszerelési folyamat a problémás – természetesen a végleges döntést csak a 15. teszt után hozzák meg.

A Dimitrij Donszkoj mindenesetre már hazafelé tart, így hamarosan megkezdődhet a teszt rögzített adatainak elemzése, majd annak függvényében a következő teszt időpontjának meghatározása.

A figyelem középpontjában álló Bulava mellett a napokban 3 további tesztre is sor került egyéb, hadrendben álló ballisztikus rakétákkal. Utóbbiak a megbízhatóság és így a 2 öreg típus esetében egyben az élettartam kitolhatóságának rutin, ütemezett tesztjei voltak. Csütörtökön 1 ICBM (SS-25 / RS-12M Topol) és 2 SLBM (SS-N-23 / RS-29RMU Szinyeva, SS-N-18 / R-29R Stringray) indult útnak a kamcsatkai Kura, illetve a Fehér-tenger menti Chizha tesztmező felé.

View Orosz rakéta tesztmezők in a larger map

A most felhasznált, a Pleszetszk űrközpontból indított Topol 1987-2007 között állt hadrendben és sikeres produkciója végett az SS-25-ösök élettartamát ismét egy évvel, immáron 23 évre tolták ki.

SS-25 Topol, MAZ-7917

MAZ-7917, MAZ-7917 : 7 tengely

Az SS-25 egyébként kivonás alatt álló rendszer, az utód SS-27 Topol-M mobil változata (RS-12M1), illetve annak MIRV-esített változata az RS-24 által fokozatos leváltás alatt állnak.

SS-27 Topol-M, MZKT-79921

SS-27 Topol-M, MZKT-79921 : 8 tengely

Hasonlóan már kvázi az utolsókat rúgja a már bontóra érett, még hadrendben álló Delta III-as SSBN / SS-N-18 Stringray SLBM páros is. A Csendes-óceáni Flotta SSBN arzenálját a Borejek már nagyon várt érkezéséig alkotó öreg Delta III-asok közül a K-433 Sv. Georgiy Pobedonosets-é volt a megtiszteltetés, hogy az Ohotszki-tengerre kihajózva a Fehér-tenger menti Chizha tesztmező felé indítsa el a szóban forgó ballisztikus rakétát.

A csütörtöki harmadik indításra a Barents-tengeren került sor: a Delta IV-osztályú K-117 Brjanszk által indított Szinyeva szintén problémamentesen érkezett meg céljába, mely a Bulava-hoz hasonlóan szintén a kamcsatkai Kura tesztmező volt. A Delta IV-esek eredeti fegyverzetének, az R-29RM modernizálásával létrejövő R-29RMU Szinyeva-val kapcsolatos korábbi írásaink erre találhatóak.

K-117

A K-117 felújítása után várja, hogy ismételten megmártózhasson a hűs habokban ,

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Mianmar bevásárolt orosz légvédelemből és drónokból

Elindult a MiG-41 fejlesztése

Elindult a MiG-41 fejlesztése

ICBM tárazás orosz módra

ICBM tárazás orosz módra