Annak ellenére, hogy már 1979-óta gyártásban van, a Sikorsky S-70 mind a mai napig kelendő a polgári és a katonai széfárban egyaránt. Ez főként annak köszönhető, hogy UH-60 típusjelzéssel az Amerikai Egyesült Államok fegyveres erőinek minden ága használja, valamint számtalan külföldi haderőnek is e helikopter jelenti az első számú forgószárnyast. Többfunkciós volta és megbízhatósága miatt szinte bármilyen feladatra alkalmas, a normál szállítófeladatoktól kezdve a kutató-mentő bevetéseken át a tengerészeti csapásmérésig.
A napokban két megrendelés (vagyis egyelőre csak szándék) is született a típuscsalád két tagjára: Svédország és Spanyolország is felkereste az amerikai Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség (DSCA – Defense Security Cooperation Agency) illetékeseit, jelezvén abbéli szándékukat, hogy a Foreing Military Sales program keretében vennének néhányat az S-70 család két verziójából. Ezt a DSCA jelezte is a Kongresszusnak, a döntés hamarosan várható.
Svédország afganisztáni csapatainak megsegítésére szeretne harci kutató-mentő (Combat Search And Rescue – CSAR) helikoptereket. A feladatra a Sikorsky UH-60M Black Hawk-ot találták a legalkalmasabbnak, nem véletlenül: a US Army idén februárban rendelt belőle 112-t, mivel jelenleg ennél jobb típust a feladatra ők sem találtak. Az UH-60M egyébként a HH-60G Pawe Hawk továbbfejlesztett változata, bejáratott és hatalmas tapasztalatokkal rendelkező típus.
A DSCA jelentése szerint Svédország a következő tételeket rendelné meg: 15 UH-60M Black Hawk helikopter, 34 General Electric T700-GE-701D hajtómű (30 a forgószárnyasokba építve, 4 tartalék), 15 AN/AAR-57(V)3 rakétaközeledés-jelző, 15 AN/APR-39 radarbesugárzás-jelző, 15 AN/AVR-2B lézerbesugárzás-jelző, földi bevetéstervező-rendszer, valamint a szokásos műszaki dokumentációk, logisztikai támogatás, kiképzés és mérnöki segítségnyújtás. A végösszeg így 546 millió USD lenne. A helikopterek a rendszeresítés után nem sokkal már az afganisztáni svéd kontingenshez kerülnének.
Spanyolország igazából nem vesz új helikoptereket, pusztán nagyobb volumenű felújítási munkálatokat végeztetne el a most meglévő példányokon. Konkrétan a Spanyol Haditengerészet 6 SH-60B Sea Hawk többfeladatú helikoptere újul meg, és válik SH-60F-é, mely a jelenlegi legmodernebb verzió. A 155 millió dolláros program során 13 új General Electric T700-GE-401C hajtóművet (12 beépítve, 1 tartalék) vesznek a spanyolok forgószárnyasaik számára, valamint új kommunikációs, navigációs és felderítő rendszereket, védelmi berendezéseket is beépíttetnek. A pilótafülke ’glass cockpit’ lesz, tehát több multifunkciós kijelző is megjelenik a műszerfalon.
A Spanyol Haditengerészet 12 SH-60B-t üzemeltet, tehát most csak a fél flotta újul meg. Arról nem szólnak a hírek, hogy később tervezik-e a maradék hat példány modernizációját is, és ha igen, mikor