A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Az Alenia North America újabb két G.222 teherszállító repülőgép átalakítására kapott megbízást. A 30 millió dolláros munkálatok után a C-27A változatúvá alakított gépek az Afgán Légierő flottáját erősítik majd, mely így 20 darab C-27A típusú szállítógéppel büszkélkedhet majd. Az első gép 2009 augusztusában készült el és még ugyanazon szeptemberének végén átadták az afgánoknak.
A Sikorsky vállalat által készített X2 kísérleti helikopter sebességrekordot döntött, a cég kísérleti telepének közelében vízszintes repülésben elérte a 250 csomós (463 km/h) sebességet. Az 1,1 órás feladat során elért teljesítmény nem hivatalos rekorderré tette a masinát. A Sikorskynál nem állnak le, a forgószárnyas eszközökkel elérhető sebességhatárt folyamatosan növelni kívánják.
A Lockheed Martin üzemének területéről szeptember 19-én levegőbe emelkedett az első szériagyártású C-5M Super Galaxy teherszállító repülőgép. Az első példány, mely a RERP program keretében még tavaly augusztusban érkezett átalakításra, a berepülési program végeztével novemberben költözik át jövőbeli lakhelyére, a Dover Légibázisra.
Megkezdte próbaútját az utolsó Type 42 típusú romboló, a HMS Edinburgh, mely egy meglehetősen drága, 17.5 millió fontos (több mint 27 millió dolláros) felújításon esett át az elmúlt hónapokban. A munkákat a BAe Systems irányításával végezték. A hajó a fedélzeti rendszerek tesztelését követően október végén állhat szolgálatba a Royal Navy kötelékében.
Az L-3 Communications szeptember elején 8 darab MC-130W Combat Spear típusú gép átalakítására kapott megrendelést a közelmúltban. A 8 darab ‘Precision Strike’ készlet 61 millió dollárba kerül a Különleges Műveletek Parancsnokság (USSOCOM – US Special Operations Command) számára.
Azóta egy újabb megrendelés is befutott, közel 29,4 millió dollárt kaptak további 4 gép átalakítására.
Az Iráni Légierő parancsnoka, Aziz Nasirzadeh altábornagy nyilatkozata szerint mérnökeik egy új légiharc-rakéta kifejlesztésén dolgoznak. Az új látóhatáron túl is bevethető fegyver képességei számára az etalont a perzsa ország által is rendszeresített AIM-54 Phoeinx rakéta adja, ám az új fejlesztésű, aktív önirányítással ellátott fegyverrendszernek nagyobb hatótávolságot, manőverező-képességet és pontosságot kell produkálnia amerikai társánál.
Úgy tűnik még nincs vége a héten történt baleseteknek, ugyanis most az USAF vesztett el egy gépet. Szeptember 24-én egy kiképzőrepülésen lévő T-6A Texan II helyi idő szerint 11:16-kor a texasi Spofford közelében semmisült meg. A gépet vezető tanuló és oktató pilóta épségben katapultált, mindketten jól vannak. Az esetről egyelőre több információ nem került napvilágra.
A francia Sagem és az izraeli Elbit együttműködési szerződést írt alá, melynek értelmében a két cég közösen fejleszt egy taktikai pilóta nélküli légi fegyverrendszert, főképp a francia piacra, de nem zárkóznak el a produktum nemzetközi eladásától sem. Ha az együttműködés sikeresnek bizonyul, egy komplett termékcsalád érkezik a Sagem-Elbit párostól.
Kanada tervei között szerepel, hogy új önvédelmi rendszerekkel lássák el CH-47F szállítóhelikoptereiket. Erről a Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség számolt be és elmondták, hogy a kanadai kormánnyal 8 AN/AAQ-24(V) DIRCM rendszer, valamint a hozzá tartozó kiegészítő berendezések megvételéről tárgyalnak. Az üzlet becsült költsége 72 millió dollár, melybe beletartozik a személyzet kiképzése és az ehhez szükséges eszközök, a tartalék alkatrészek, műszaki dokumentációk, valamint a logisztikai támogató szolgáltatások. A rendszer segítségével jelentősen növelhetik a helikopter túlélőképességét, ami a külföldi szerepvállalások során fontos lehet. Egyébként az AN/AAQ-24(V) már rendszerben áll a Kanadai Légierő CC-177-es gépein (C-17 kanadai jelzése).
A Pentagon kikötötte a Pratt & Whitney hajtóműgyárnak, hogy a következő 22 F-119-PW-100-as erőforrás ára nem haladhatja meg a 279,7 millió dollárt. Ez azt jelenti, hogy az F-22 meghajtását biztosító típus darabára 12,7 millió zöldhasút kóstál. Így talán már nem is akkora csoda hogy az egyetlen szolgálatban álló 5. generációs vadász ára milyen magas összegre rúg…
A Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség (Defense Security Cooperation Agency) ezen a héten egy további lehetséges külföldi fegyverüzletről is beszámolt, melyben Pakisztán a vásárló fél. A távol-keleti ország ugyanis szeretne Bell 412EP helikopterekhez jutni. A nyilvánosságra került adatok szerint legfeljebb 30 forgószárnyúra kerülhet fel a pakisztáni felségjelzés. Az üzlet ha létrejön, 397 millió dollárjába fog kerülni a pakisztáni adófizetőknek, melyben már benne vannak a járulékos költségek, úgymint a kiszolgáló eszközök, kiképzés költségei, vagy a dokumentációk.
—–
Közreműködött: Eagle
Mondjuk azt el kell ismerni az F14 és az AIM54-el nagyot alkottak az amerikaiak. A másik hogy amikor az olvastam először hogy az irániak hawk rakétából akarnak aim54 klónt csinálni azt mondtam magamban ezek idióták. Most a cikk után utána nézve, hát lehet hogy nincs is nagy méretkülönbség. De az alábbi kép is alátámasztja.
Iráni rakéta viszonylag jó felvételen:
http://www.irandefence.net/showthread.php?t=1947&page=348
A 1 kép az oldal közepe felé van, amásik a géppárban repülő kandúrokon van a közelebb lévőn valamivel lejeb. (piros vezérsík van rajta)
A koaxiális rotor nem Kamov szabvány? Vagy Sikorsky-ék megvették tőlük a licencet?
Nem hiszem,hogy a Kamov iroda szabadalmaztatott volna minden koaksziális elrendezéssel kapcsolatos technikai megoldást.
Az F-14 ezzel a festéssel nagyon baba.
Más jellegű téma:http://www.harcihelikopter.hu/?from=kerozingozos.hu
Megint csak egy idegesítő tény…Mi24….De jó is lett volna..
Ez azt jelenti, hogy az F-22 meghajtását biztosító típus darabára 12,7 millió zöldhasút kóstál.
A hétszázát. Ez kb. 3-4 szerese egy átlag hajtóműnek.
Hind!
Ne fájdítsd a szívünket…
Hú nekem kell egy Type 42-es a ház mellé:D
Laci: ha elfér a kerti tóba :) Biztos örülnének neki az aranyhalak, mi?
Hát, miből van az a hajtómű? Csak nem sikerült kerámia lapátkákat csinálni bele.
A MiG 25ös hajtóművébe szántak arany tükröt, de ez már ott is sok volt. Ha jl tudom, végül ródiumot kapott.
gacsat
Pl egy nagyon egyszerű dolog,ha megnézed a hajtóművet az kőr keresztmetszetű míg a kiömlő szögletes a sarkoknál óriási hőterhelést és mechanikai nyomást kell bírnia fémnek és ez nem két filléres dolog.
http://www.pw.utc.com/StaticFiles/Pratt%20%26%20Whitney%20New/Media%20Center/Assets/1%20Static%20Files/Images/f119_cutaway_high.jpg
Aha. És ezért lett 3xos az ára?
gacsat
Nem természetesen nem csak e miatt,de az biztos,hogy hasonló okai vannak.
Az AIM-54-nél nagyobb hatótávolságot? Hhmm… Hát ők tudják.
Az AIM-54 kinematikai hatótávolságának is csak a szovjet haditengerészeti gépek és rakéták ellen volt értelme. Szárazföld felett a földháttérben a kis vadászgépeket jóval kisebb esélye volt a radarnak megtalálni olyan távolságon, ahol a rakéta maximális paraméterei kihasználhatóak lettek volna.
molni,
kb. én is így értettem. Nem véletlenül nem ez a fő szempont a BVR légiharc rakéták tervezése során, bár bizonyosan ez is egy fontos szempont.
Nem csúnya festés…
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/2/9/1786924.jpg
Mint valami sáros újságpapír. A gépet pingálól biztos örülnek az ilyen elborult álcamintának. :)
http://defense-update.com/images/F-16-KA2.jpg
Ez csak PS. Vagy még az sem. Minrha painttel rajzolták volna. Ismerem az eredeti fotót.