Úgy tűnik az oroszok az iráni Sz-300 szállítások mellett nagyjából a Mistral beszerzés végre is pontot tettek. Múlt időbe tehetőek azon híresztelések, miszerint a francia rábólintást hivatalosan is megkapó potenciális üzlet a technológiai transzfer kérdés vonalán vitákba torkollott a nyáron: az Orosz Haditengerészet magas köreiből érkező információk szerint a két fél alapvetően befejezte az egyeztetéseket, sor kerülhet az üzlet nyélbe ütésére.
Az Interfax hírügynökség állítása szerint anonim forrásuk úgy nyilatkozott, miszerint az augusztusban bedobott és szeptember végén megindítandó nemzetközi tender puszta formalitás lesz, hiszen már megállapodtak a beszerzés részleteiről a franciákkal, a tender egyetlen célja az ár minimalizálása.
„A tender olyan formán lett kialakítva, mely praktikusan eleve a francia hajó győzelmét biztosítja” – idézi a mintegy 600 millió eurós üzlettel kapcsolatban nyilatkozó forrását az Interfax.
Nahát micsoda véletlen !!!
Egy nappal az S-300 üzlet lemondása után hirtelen zöld utat kap nyugaton a Mistral projekt…
Csak én nem hiszek a véletlenekben?
Chimera :)
ráadásul több is épül lincenszbe, kiváncsi vagyok miért kell az Oroszoknak ilyen inváziós kapacitás, lehet tényleg lesz még Vancouver-ben partraszállás :)
viccet félretéve szerintem egy venezuelai segítségnyújtásnál sokat dobhat egy-két ilyen ladik
A franciáknak hány darab van ebből a hajóból ?
És az oroszok mennyi idő alatt fogják megkapni ezeket a hajókat ?
Bocs a sok kérdést.
Building: 1
Planned: 8
Completed: 2
Ezek a franciák.
Az oroszok meg ha jól emléxem:
1-et a francicicák építenek
4-et meg a ruszkik, otthon
azaz planned: 5
hmm, lehet, hogy az oroszokkal együtt 8 a tervezett szám, és akkor franciák : 3, oroszok : 5?
na ez most kicsit homályos
No eldőlt. gobalsecurity szerint, franciák 3 (2 kész, 1 épül), oroszok 5.
Az elkészültek, és épülők:
n° Nom Sur cale Brest Sur cale St-Nazaire Lancé En service Port base
L9013 Mistral 10/07/2003 13/10/2003 09/2004 12/2005 Toulon
L9014 Tonnerre 26/08/2003 05/05/2004 … 12/2006 Toulon
L9015 Dixmude NA 20/01/2010 … xx/2012 Toulon
az Oroszok érdekesen értelmezik a tender fogalmát és célját :)
A sajátos értelmezésnek vannak előnyei is:senki nem fog új trendet követelni a vesztesek közül…
de az árakat sem értem hogy tudnák lejjebb szorítani, ha úgyis csak az egyik jelentkező nyerhet
Nem értem ezt az egészet! És ez a hír zavar nagyon! Miért olyan sürgősek ezek a hajók? Hol tervezik őket használni. A sürgősségen a párhuzamos gyártást értem. Nem inkább 1 újabb repülőgép hordozó lenne fontosabb?
A Grúziai konfliktus megmutatta,hogy a partraszálló képességük elavult márpedig ez alapja minden távoli érdekérvényesítésnek.Arról nem is beszélve,hogy van nekik a vitatott hovatartozású Kurill-szigetek és ott van ugyebár Grúzia és az egyre jelentősebbé váló Északi-sarki területek.
comandante
Nézd ez a deszant hajó egy NATO szabványú új hadieszköz.
Az hogy ilyen rendszert beszerezhetnek nagy mérföldkő.
Ezek után az Európai döntés hozók nem fognak annyira ócskodni hasonló eladásoktól.
Oroszoknak új mondern technológiákra szükségük van hogy civil iparuk is versenyképes legyen.
Ja hogy Irán nem kapott rakétát. Az a közvéleménynek szólt.
Milyen dolog az hogy gonosznak mondunk egy országot és nem hőbörgünk mikor légvédelmi rendszert kap.
Oroszok most jó fiúk nem róla és Iráni kapcsolatairól ír a világ.
Most Kínának kell felemelnie a szavát Irán érdekébe.
Oroszok is nagy játékosok.
Komolyan 10-15 éve ki gondolta volna hogy Dél-Amerika majd venni fogja az orosz fegyvereket mint a cukrot vagy hogy ott jó kapcsolatokat tud kiépíteni?
Világ nagy részében oroszok nem rossz fiúként tartják számon.
VITYA
köszönöm a választ
Nem adnak Iránnak Sz-300-at,ezzel bebizonyítva a Nyugatnak,hogy jófiúk,és így kapnak Mistralt.Olyan,mintha a jól viselkedő gyerek cukrot kap.
Olyan szép, hogy mindenki rögtön egybekapcsolta az iráni Sz-300 eladás megtagadását és az orosz Mistral vásárlás aláírás előtti állapotát. Kár, hogy igazi indok nélkül. Az már régen eldőlt, hogy a franciák hajlandóak eladni a Mistralt az oroszoknak.
A következő mi lesz? Számmisztikával fogjátok figyelni, hogy melyik szerződést hány óra hány perckor írtak alá, és hogy ez milyen kapcsolatban van a bildenberg-csoporttal és a sarkon füves cigit áruló lajcsikával? :)
sztem se kéne összekapcsolni. Biztos sok minden volt a háttérben (lehet ez is) de ezt így fixen kijelenteni…
Még mindig vhogy meglep, hogy a két ősellenség ilyen dolgokat ad el egymásnak.
c: Dudi okain felűl megemlíteném, hogy a Mistra licenszelel jó adag tech transzfer, gyakorlatot is kapnak. Ami nélkül vérpisilős lenne az új hordozójuk. A mistralt nem véletlenül veszik és nem otthon gyártják.
mármint a mistral jó részét otthon gyártják, nagyon nem véletlenül egy saját tipussal indítanak.
Olyan ez mint az IVECO „hámví” üzlet. Nem véletlenül tettek le a „hazai” Tigrisről.
Sztem a ruszkik magukévá tették a spanyol „érdekérvényesítő/képviselő”hajó doktrináját.
Tipikus ez a hajóosztály ilyen célra!Szinte senki sem képes fenntartani egy USA típusú hordozót és kísérőcsoportját és szinte senki sem gondolkodik már hidegháborús típusú globális háborúban.Elrettentésre ottvannak az atomfegyverek minden másra elég egy ilyen hajó!
Ezért jó a Mistral az Oroszoknak…..
A Japánok ,Brazilok, Spanyolok,Franciák ,Olaszok stb mindenki ilyen kisebb helikopterhordozókat tart üzemben.
@Chimera:
Egyfelől a Mistral nem azonos a Principe de Asturias-al (illetve a PdA-t még „Sea Control Ship” osztályként megálmodó Zumwalt-féle elképzeléssel). A PdA egy „Harrier-hordozó”, a Mistral egy helikopter-hordozó, nem képes vadászgépeket indítani és fogadni (szvsz nem is akarják ilyen célra használni).
Másfelől a teljes értékű hordozók (USN Nimitz-osztály, francia CdG, orosz Kuznyetzov, kínai Ex-Varjag, Indiai INS Vikramaditya, és talán ide kerülhet még ugye a brit QE osztály) azért képes arra, hogy a világ másik felén jelentős légierőt vonultasson fel. Ennek az igénye nem kicsi (nem véletlen, hogy a nagyhatalmak közül háromnak van, három pedig épít ilyen egységet), tehát azért a „minden másra elég” egy kicsit túlzás. Akkor elég, ha nem kell légifedezet adni, vagy a légifölény biztosított valamilyen egyéb módon…
Mostanában inkább a visszafejlesztés a tendencia nem pedig a fejlesztés.Kivéve talán Indiát és Kínát.
Az Oroszok pedig nézetem szerint nem is nagyon akarnak a szárazföldi légifedezet alól kimenni.A brit hordozók még a jövő zenéje a Kuznyecov és a CDG is marad egyenlőre magányosan.Minden más hajó egyenlőre a kicsi kategóriát képviseli,vagy csak nagy sokára lesz belőle valami.Az a hajó amelyik képes a harrierek hordozására kétségtelenül komlyabb mint a mistral de LEHET hogy az oroszok valamiféle átépítésban is gondolkodnak.
Milyen hosszú is most a Mistral fedélzete?199m
A kuznyecové ha jól emlékszem 230-240m? Nem olyan nagy különbség….
vitya : „Az oroszok meg ha jól emléxem:
1-et a francicicák építenek
4-et meg a ruszkik, otthon”
Ezt honnan vetted?
Az oroszok csak négyet akartak venni (5 rol soha nem volt szó)
2 FO-ban építenek 2-pedig OO-ban , most már csak kettorol beszélnek, mivel az orosz hadsereg 2010-2020 -as években torténo modernizáiós program keretében ami 22 trillió rubel (600 mld USD) csak két Mistralra van pénz elkulonítve.
Chimera: „Milyen hosszú is most a Mistral fedélzete?199m
A kuznyecové ha jól emlékszem 230-240m? Nem olyan nagy különbség…. ”
Ember!
„Csak” a síugrósánc az a 30-40 méter. Egészen „apró” eltérés…
Meg nem is hossz a legföbb ok. Az csak az egyik fő ok. Amúgy kuznyecov nem 300m+? Én olyanra emlékszem.
anno jó elképzelés volt a vtol gép ruszkiknál csak hát…. Ellenben most másik oldalon az ilyen „piszlicsáré” JCkra felraknak 14+F35Bt. Ebben a pillanatban a világ másik felén erősebb légierejük van a világ országainak 90%nál, flotta felett légifedezet van…. (sztem nagyon sanszos, hogy V22ből lesz vmi AEW gép. Abból is felraknak rá ~2dbtot és kész mikell még?)
@Chimera:
Mostanában inkább a visszafejlesztés a tendencia nem pedig a fejlesztés.Kivéve talán Indiát és Kínát.
Anglia: 2x QE-osztály (akárhogy is lesz a végén)
Franciaország: 1x új hordozó
Az Oroszok pedig nézetem szerint nem is nagyon akarnak a szárazföldi légifedezet alól kimenni.
Ehhez képest ugye Vietnami, Dél-Amerikai tengerészeti bázisokban gondolkoznak…
A brit hordozók még a jövő zenéje…
Kb. azonos időben készülnek el a jelenlegi terv szerint, mint a témát elindító orosz Mistral-ok…
Milyen hosszú is most a Mistral fedélzete?199m
A kuznyecové ha jól emlékszem 230-240m? Nem olyan nagy különbség….
Még ha igaz is lenne amit írsz, akkor is 15-20% különbség. Ez bizony nagy különbség.
Csak az a baj, hogy rossz adatokkal bírsz, a Mistral tényleg 199 méter hosszú, viszont a Kuznyecov fedélzete 305 méter hosszú (még a vízvonalnál is 280 méter). Ez lássuk be laza 50%-al nagyobb adat. Ez már belefér szerinted is a „nagy különbség” fogalmába? :)