Hamarosan az égbe szállhat a kolumbiai kőolaj. No nem az ára, hanem az abból előállított kerozin: Izrael ugyanis jól halad Kolumbia első tankerének átadásra történő elkészítésével. A használt B767-200ER-ből az IAI alá tartozó Bedek Aviation Group faragott (utas)szállítási célokra is alkalmazható tankert. A vasárnapi teszt zökkenőmentesen zajlott, úgymond minden a nagykönyvben írtak szerint haladt a közlemény állítása szerint.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a legutóbbi, 3,5 órás repülés alatt vizsgált számos paraméter mellett az IAI által fejlesztett, szárny alatti ARP3-típusú utántöltő podok is problémamentesen vizsgáztak vasárnap: egy korábbi szerződés értelmében a Kolumbiai Légierő számára leszállítandó 13 db, modernizált Kfir C10 egyike zökkenőmentesen kóstolhatott bele a 767-200MMTT (Multi-Mission Tanker Transport) változattá avanzsált Boeing kínálta naftába.

A 767-200MMTT és a Kfir C10 egymásra találása | Forrás: IAI ,
Az IAI kiadott anyaga alapján a közeljövőben további tesztek kerülnek végrehajtásra, mielőtt sor kerülhetne a gép átadására a Kfir modernizálás/beszerzés után most éppen a brazil KC-390 felé kacsingató Kolumbiai Légierő számára.
Hovatovább az IAI nem titkolt reményei szerint az elkövetkező évek folyamán sikerül még megcsípniük jópár 767-est az amerikai MRTT-hez hasonló MMTT csomagjuk számára.