A kínai Hongdu Aviation Industry Corporation (HAIC) augusztus 18-ai, saját bejelentése szerint befejezte az első könnyű csapásmérő és szuperszonikus változatát az L-15 Falcon kiképzőgépnek, mely a bejelentés szerint augusztus 15-én gurult le a gyártósorról.
Az egyelőre fejlesztés alatt álló géppel kapcsolatos hírben a szuperszonikus a kulcsszó, lévén az első 3 gépet az utánégető nélküli ZMKB Progress DV-2 hajtóművek képtelenek voltak a hangsebesség fölé gyorsítani, ám a most, mintegy 6 hónap alatt elkészült prototípusban először debütáló, szintén ukrán eredetű AI-222-25F utánégetős hajtóművek már probléma nélkül másfélszeres hangsebesség magasságáig lesznek képesek meglódítani a sárkányt.
A külsőre a Jak-130 / M-346 párossal hasonlóságot mutató típussal (melynek fejlesztésébe a Jakovlev tervezőiroda állítólagosan néminemű segítséget is nyújtott) a fejlesztő természetesen a haladó pilótaképzés igényeit célozza meg. A kínai gépek örök rákfenéjének számító erőforrásproblémától eltekintve elviekben hazai fejlesztésű belbecset takargató sárkányú, a nagyérdemű előtt a MAKSZ 2009 és Dubai Airshow 2009 keretén belül is bemutatkozott gép iránt több potenciális vevő – Pakisztán, Venezuela, Jordánia, Omán, Katar, Kuvait – is érdeklődik. Természetesen a HAIC a hazai piacra is be akarja tuszkolni a gépét, riválisa, a Chengdu JL-9/FTC-2000 rovására.