|

Lezuhant egy MiG-27ML

A délelőtt folyamán a felszállás utáni emelkedés során lezuhant és megsemmisült egy MiG-27ML típusú csapásmérő repülőgép India északkeleti részén.

Július 24-én, helyi idő szerint 10:30-kor lezuhant egy Hindustan Aeronautics (HAL) által gyártott MiG-27ML ‘Bahadur’ típusú csapásmérő repülőgép Bhotputtiban, Északkelet-Indiában. A Hashimara Légibázison állomásozó 16. ezred (222. század) állományába tartozó gép pilótája elvesztette a kontrollt a MiG-27-es felett, majd sikeresen katapultált, így túlélte az esetet. A pilóta nélkül mélybe zuhanó gép Bhotputti házai közé csapódott, 4 épületet lerombolt. A balesetben 1 farmer életét vesztette, további 25 ember megsérült, öt személy állapota életveszélyes.

Korrigálás az indiai Floggerek baleseti statisztikája vonalán. Tévesen azt írtuk, több mint 1 éve nem volt balesetük, ám ez nem igaz:
Az Indiai Légierőnek sajnos nem sikerült összehoznia, hogy legalább egy évig ne veszítsen el egy újabb gépet a közel 150 darab rendszerben tartott Floggerből, hiszen a legutóbbi MiG-27 baleset napra pontosan 9 hónapja, 2009 október 24-én történt, szintén Hashimara közelében.

19 hozzászólás “Lezuhant egy MiG-27ML”

  1. OFF

    lehet h ma ilyen kötözködős napom van ezért előre is bocs de jalpaguri nem tartomány hanem város nyugat-bengália tartományban

    amúgy meg amióta gripent tartunk rendszerben még nem zuhant le gép ez azért jobb statisztika :)

  2. Ennyi erővel már rég ki kellett volna vonni az összeset! Lehet így spórolják meg a selejtezés(hatástalanítás, tárolás, őrzés esetleg újrahasznosítás talán szemetesként) költségeit! Nem kellene olyan sokáig húzni a 126 gépes tendert…
    Kissé nyögve nyelősen tartsák még mindig rendszerben, olyan mint egy szükséges rossz! Lehet már rég megszabadultak volna a MiG-27-iktől, ha a Tejassal nem csúsztak volna olyan sokat…
    Annyi biztos, hogy ez egy újabb pilóta koporsó a 21-es mellett az indiai hajózók számára…

  3. Ha 70%-os hadrafoghatósággal számolunk és mondjuk gépenként 100 órát repülnek, ez akkor is 6,66 / 100 ezer órás átlag jön ki. Már bocs, de rohadtul nem kellene lefitymálni őket. Ha kétszer ekkora a ráta még az sem lenne rossz, ezektől a kohószökevényektől. A 4. gen bevezetésekor a jenkik is kb. 4 gépet vesztettek 100 ezer óránként. Az oroszok a MiG-29 és Szu-27 gépekkel néha 6-8 potyogás / 100 ezer órát is összehoztak. Véleményem szerint egyáltalán nem üzemeltetik olyan szarul ezt az erzeréves ócskaságot, aminek hírhedeten rossz a statisztikája amúgy is.

  4. Ja persze, csak lassan fogadásokat lehet kötni, hogy mikor és milyen India-i gép csapódik majd földnek…MiG-21/27-re érdemes tenni!
    Te is elismered, ahogy fogalmaztál kohószökevények, inkább a mennyiségileg emelik az Indiai Légierő színvonalát mint mennyiségileg! S ezt a fiúk is tudják! Ezért emelik a SZU-30MKI-k számát és ezeknek lesz majd kiegészítője a 126+ ki tudja még mennyi gép…
    Addig hajtják ezeket amíg tudják, de amint lesz mivel pótolni a 27-est, azonnal kivonják őket!

  5. Allesmor Obranna

    A hazánkban állomásozó orosz hajózók közül többen mondták, hogy esztelen dolog volt a Szu-17-esekről árfegyverezni MiG-27-re. Az orosz pilóták nem nagyon kedvelték a MiG-27-est. Főleg akik Szu-17-eseken repültek. Idiában viszont nem volt Szu-17/22-es.