|

Lezuhant egy indiai MiG-27

Már megint egy indiai gép katasztrófája, idén már sokadszor. Ezúttal egy MiG-27 csapásmérő repülőgép zuhant le az ázsiai országban.

A gépet vezető Gautam főhadnagy sikeresen katapultált az egyik teaföldre zuhanó gépből. A teaföldön dolgozó munkások közül 4 személy meghalt, további kettő megsérült. A baleset október 24-én, helyi idő szerint 13:10-kor következett be a Hashimara bázistól 16 kilométerre. A gép egy rutinrepülésen vett részt, lezuhanásának okait egyelőre vizsgálják.

MiG-27 India

Ez már a második indiai MiG-27-es baleset idén, azonban a variaszárnyú bombázókon kívül további 7 gép pottyant le Indiában 2009-ben.

13 hozzászólás “Lezuhant egy indiai MiG-27”

  1. Látom még mindig egyesek képtelenek fikázás nélkül írni. Ez eszükbe sem jut, hogy a MiG-27 bizony nem csúcstechnika és elég szarul vezethető gép. Az izraeliek szerint is, akik tesztelétk, egy MiG-21bisz jobb volt annál a MiG-nél, amit teszteltek.

    A Szu-30-cal eddig egy komoly baleset volt. Magyarán nem felétlenül csak az hajózószemélyzet kiképzése a gond, hanem, hogy ezeréves ócskaságon repülnek, amik nem tűrik meg a pilótahibát. Érdekes, hogy Mirage gépek sem hullanak le sorban.

  2. Biztos nincsenek a toppon a régebbi india gépek, de nem is minden esetben a pilótát kell rögtön fikázni. Egyébként egy ekkora légierő esetében éves szinten 9 gépes veszteséget még nem érzek olyan súlyosnak. Főleg azért mert korszerűbb típusok csak elvétve vannak benne. Véletlen oldások is szinte mindenhol előfordulhatnak.

    Számomra a hír érdekessége inkább az, hogy Indiában lassan nem eshet úgy le gép, hogy a földön nem öl meg senkit…

  3. Szerintem is szabadulni kéne már attól a reflextől, hogy ha odavágnak egy indiai gépet, csak a pilóta lehet a hibás és X év alatt majd jól bedarálják az MMRCA gépeket :)

    Mirage ritkán esik, Szu-30 eddig egy. Olyen öreg vasakon meg, mint az indiai MiG állomány még akkor is problémák léphetnek fel, ha fullosan karban vannak tartva. Márpedig ez egész biztos hogy nem áll fent ezen gépek esetében. Persze van abban is igazság, hogy a pilótaképzés, utánpótlás is javulhatna nyilván arrafelé, nagyobb rutinnal kéne ráereszteni a tanoncokat a vasakra.

    De egész biztos, hogy a hatalmas összegekért beszerzett ÚJ vasak nem fognak potyogni. Lásd a Szu-30 példája ismételten.

  4. Am sztem az lehet az egész hátterében, hogy bejöttek az új gépek és a régi típusokon nagyobb tapasztalatot szerzett, ügyesebb műszakiakat vitték/viszik el átképzésre, így az „újoncabbak” kerülnek a régi gépekhez tapasztalatszerzésre. Ue. lehet a pilóták esetében is.

  5. Bár nem ismerem a hátteret, de inkább az új generációt engedhetik az új típusokra.
    Nincs bennük a régi típusokon beidegződött rossz reflexek és több a motiváció valamint más a hozáállás.
    Egy ekkora légierő esetében szerintem felesleges a középkorú pilótákat új típusra képezni, miközben a saját, jelenleg repült gépeik is rendszerben maradnak még relatíve hosszabb ideig.

  6. szerintem fajlagosan a magyar légierő mutatói szarabbak az indiainál.

    Van egy sanda gyanúm, hogy valószínűleg ez sajnos igaz.

    1998-2008 között 3 MiG-29 esett le és ebből bizony kettő pilótahiba volt. Viszont hány órából? Mennyit repülhettek azóta? Évi átlagban mondjuk 2000 óra, de ez csak a saját becslésem. Régen többet, ma kevesebbet. Kb. 20 ezer óra / 3 gép. 100 ezer órára ez olyan 15. Hát szerintem a világon nincs olyan légierő, aki kéthajtóműves géppel ilyen statisztikát összehoz, max. a 3. világban. Ha még fele akkora lenne, az is a borzalmas kategória.