Az berlini ILA után Farnboroughban is bemutatkozott a Nagyérdeműnek az Airbus A400M katonai teherszállító. Az angliai légibemutató és kiállítás azonban tartogatott ám meglepetést a típussal kapcsolatban, mégpedig hivatalosan is nevet kapott.
A típus a kompozitanyagokból készülő katonai teherszállító repülőgépek első fecskéje, ám ezentúl más állatfaj is kötődik a géphez, mégpedig névadásból adódóan. A típus egy Észak-Amerikában honos medvefaj nevét kapta, nem nehéz kitalálni, ezentúl hivatalosan Grizzly néven is szólítják. (Most egyesek megjegyezhetik, hogy ez a név már az EA-18G Growleré is, ám ott nem hivatalos elnevezésről beszélünk, csupán a hordozókon szólítják így az amerikai gépmadarat.)
A név az egyik fedélzeti mérnöktől (Didier Ronceray) származik, aki szerint a gép szemből egy medvére emlékeztet. Az ötlet tetszett a berepülőcsapatnak, a tesztrepülések során Grizzly 1, 2 és 3 hívójellel repültek a prototípusok.
A marketing is egyből megindult, készülnek a grizzlys logók, valamint az Airbus is kapcsolódó szlogent választott Farnboroughra; „Ébredj egy Grizzly mellett!” felszólítással reklámozza típusát.
Úgy tűnik most már beindul a program. Én drukkolok neki.
Prototípusok (tanulmány modellek?)már vannak.
Neve is van.
Nagyszerű.
Kedvenc kérdésem: És mi van az álló helyzetben túlmelegedő hajtóművel?
krokomach szerint:
……..Kedvenc kérdésem: És mi van az álló helyzetben túlmelegedő hajtóművel………
Fekvő helyzetben nem melegszik :-)
Én máig nem értem ezt a tipust. Akkora mint a C-17-es és kb annyit visz el, mint egy Il-76-os a rosszabb napjain.