|

Elektronikus medve

Minden repülőgép-típus a műszakiak, vagy a pilóták kreativitásával kísérve kap egy becenevet, ami szolgálata során elkíséri. Ezzel fejezi ki a személyzet a szimpátiáját a gép iránt, bár bizonyos esetekben nem éppen hízelgő becenevekkel is találkozhatunk. Az USAF kötelékében (is) szolgáló F-16-os például a Viper nevet érdemelte ki.

A US Navy legújabb típusát, az EA-18G Growlert is ellátták egy hívójellel. Méltó is lehet a Grizzly névre, hiszen az Észak-Amerikában honos medvefaj nevét viselő típus már egy alkalommal győzedelmeskedett is a „legyőzhetetlennek hitt”, ötödik generációt képviselő F-22 Raptor felett. A Growler, a F/A-18 E/F Super Hornet elektronikai harcra kifejlesztett variánsa, nem elsősorban légiharcra specializált, bár nem sokkal marad el a Super Hornettől manőverezőképesség terén és ugyanúgy alkalmazhat légiharc-rakétákat.

Trófeaként ott virít a Raptor sziluettje a Growler oldalán

Trófeaként ott virít a Raptor sziluettje a Growler oldalán ,

Ez a név jól jön majd a felhasználóknak, hiszen a gyárilag adományozott Growler név könnyedén összekeverhető az előd, a EA-6B Prowler hasonló csengésű elnevezésével. A Grizzly nevet még ebben az évben hallani lehet a tengeren is, ugyanis a USS Ronald Reagan (CVN-76) repülőgép-hordozón települő 17. hordozó fedélzeti repülőezred egyik százada, a VAQ-132 Scorpions már az új EA-18G gépeivel indul a világtengerek felé.

A típushoz kapcsolódó hír, hogy a Super Hornetet gyártó Boeing már leszállította az első Block II-es széria szimulátorát a US Navy számára. A TOFT (Tactical Operation Flight Trainer) segítségével jóval olcsóbban lehet a pilóták képességeit, avagy tapasztalatát növelni, mint egy-egy valós felszálláskor. A szerkezet fülkéje teljesen megegyezik a Super Hornet kabinjával, sőt még a radarhasználatot és egyéb szenzorfunkciókat is tudja szimulálni. A szerződés értelmében további 6 eszközt vehet át majd a Haditengerészet 2010 márciusáig.