AW101 léphet a Sea King ASaC helyébe

Túlzás lenne azt állítani, hogy a Fleet Air Arm, vagyis a brit haditengerészeti repülőflotta korai előrejelző és légiirányító képességek terén eléri a megfelelő szintet. Ugyanis csak egyetlen olyan típusuk van, mely erre a feladatkörre specializálódott, ráadásul az sem merevszárnyú, hanem helikopter, méghozzá a jól ismert AgustaWestland Sea King alapján kifejlesztett Sea King ASaC.7.

A nem kifejezetten fiatal konstrukción alapuló típus magas kora ellenére még mindig bírja a strapát, ám lassacskán elérkezik a csere ideje. Ezt az angol hadvezetés 2016-ra datálja, így addigra kéne találni helyette valami mást. Mivel pedig szinte 100 %, hogy ugyancsak forgószárnyassal váltják le az ASaC.7-et, így kapóra jöhet az AgustaWestland és a Thales közös ajánlata. Fenti vállalatok az AW101-et alakítanák át egy kissé, mely ennek során megkapná elődjének minden felszerelését, kiegészítve néhány továbbfejlesztéssel.

Sea King ASaC.7 (Forrás) ,

Az így létrejövő AW101 ASaC (a kifejezés az Airborne Surveillance and Control szavakból ered, jelentése korai előrejelző és légiirányító) terveivel elsőként július 10-én találkozhatott a közvélemény a Fleet Air Arm nyíltnapján. A fejlesztők reklámanyaga szerint az építési és átalakítási költségek rendkívül alacsonyak lennének, ráadásul minimális kockázattal járnának a kész „alapanyagok” miatt: az AW101-re a Sea King ASaC.7 Searchwater 2000 radarját és Thales Cerberus bevetés-irányító rendszerét integrálnák, mint legfontosabb fedélzeti rendszereket, valamint ellátnák a 21. század követelményeinek megfelelő műszerekkel.

AW101 ASaC (Forrás) ,

Az ASaC feladatú Sea Kingek legjellemzőbb külső ismertetőjele a Searchwater 2000 radar nagyméretű kupolája. Ez az új típus esetében sem változik, azonban azt használaton kívül be lehet majd húzni a hátsó rámpához, így ha a szükség úgy hozza, minimálisan még hagyományos szállító feladatokra is alkalmas lesz. További változások még az elődhöz képest a nagyobb hatótávolság és sebesség, az egyszerűbbé váló ember-gép kapcsolat (két fő elég lesz a rendszerek működtetéséhez) és integrált Link 16-os adatátviteli rendszer.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Elbúcsúztatták a Sea King-et a norvégok

Elbúcsúztatták a Sea King-et a norvégok

Lengyelország az AW149 mellett döntött

Lengyelország az AW149 mellett döntött

Megvan a Huey váltótípusa

Megvan a Huey váltótípusa

HTKA Hírhalom 2018. 38. hét

HTKA Hírhalom 2018. 38. hét