A védelmi minisztérium tájékoztatása szerint a következő 5-6 évben Oroszország 10 milliárd euró (12.36 milliárd dollár) értékben vásárol külföldi haditechnikai eszközt.
Oroszország folytatja hadseregének modernizálását, de nem csak hazai termék kerül az orosz katonák kezébe. A Vedomosztyi napilap tájékoztatása szerint európai és izraeli fegyverrendszerek érkeznek Oroszországba, a fegyverimport a következő két évben 4 milliárd euró, míg fél évtizedes távolságban eléri a 10 milliárdot is.
A rekordösszeg főképp 4 projekten oszlik meg:
- Négy Mistral-osztályú helikopterhordozó vásárlása a francia DCNS hajógyártól 1.5 milliárd dollár értékben, a hajók egy része Oroszországban készülne.
- 3000 LMV (Light Multirole Vehicle) páncélozott jármű vásárlása 1.5 milliárd euróért az olasz Iveco vállalattól, melyeket az orosz Kamaz gyárt gyártana licenszben.
- 3 pilóta nélküli légijármű (I-View MK150 és Searcher II rövid hatótávolságú és Heron nagy hatótávú UAV) licenszgyártását vásárolnák meg az izraeli IAI (Israel Aerospace Industries) vállalattól 300 millió dollár értékben.
- Hőképalkotó rendszerek és célmegjelölő konténerek licenszének megvétele a francia Thales és Safran cégektől 300 millió euróért.
A felfutó haditechnikai import mellett természetesen továbbra is kiemelkedő szerepet vállal az exportpiacon. 2009-ben 8.5 milliárd dollár értékben adtak el külföldre haditechnikai eszközöket.
Akinek van miből! Lehet ők is lemásolják és tovább fejlesztík a technológiát, mint a kínai barátok.
A a fegyvervásárlás célja a nyugati technika megismerése és továbbfejlesztése, az orosz hadiipar fejlesztése új technilógiák megismerésével, ejsajátításával. Ha figyelted a vásárlandó fegyvereket, mind olyanok mely teruleten Oroszország le van maradva. (UAV, éjjellátó készulék, páncélzat, Modern hadihajók)
Ezért írtam, amit írtam! Benne van a pakliban lemaradt a végéről!
A célmegjelölőkre kimondottan szükségük van, mivel ezeket most kell vagy rövid időn belül kellen a PAK-FA-n rendszeresíteni, ha több céllú gépként akarják rendszerbe állítani! Ha meg csak sima vadász lesz, akkor a 4+ és 4++ gépeken is óriási szükségük van ilyen technológiára. Az utolsó pontnál ott a kulcsszó:licence! Azért van amit legálisan akarnak a fiúk megoldani!
Érdemes figyelni rájuk!
Mindegyik említett program licenszgyártásban valósulna meg. Más kérdés, hogy a franciák nem nagyon akarnak belemenni…
van az a pénz… :D
A célmegjelölőkre kimondottan szükségük van, mivel ezeket most kell vagy rövid időn belül kellen a PAK-FA-n rendszeresíteni, ha több céllú gépként akarják rendszerbe állítani!
A Democles az pod formában van, alaphelyzetben alkalmatlan a PAK-FA-nak. Persze alap lehet, de nem biztos, hogy ez annyira a PAK-FA-nak kell. A Szu-24 már nagyon rég rendelkezik orosz pod-dal (persze ez valszeg gyengébb képességű), de gépbe épített célmegjelölők terén sem nyeretlen kétéves az orosz. Szu-22 MiG-27 Szu-24 gépekben van és volt ilyen és az egyik MIG-29 protón is látható egy kis félgömb a gép alján hátul asszem a jobb hajtómű alatt. Az valszeg egy TGP kamera és lézeres céltávmérő áramvonalazó burkolata.
A franciáknál meg különösen! Ha még sok 21-es állna szolgálatban Oroszoszágban vagy nem lenne megfelelő, hordozóra alkalmas gépük/gépeik még a Rafale-t is felajánlanák nekik!
Ez a partnerkodás nem újdonság a két fél között. 1825-ben kitört dekabrista felkelésben sok olyan tiszt vett részt aki Franciaországban tanult, élt vagy a felszabadító háborúban jutott el Paris-ig és megismerekedett a „szabadság eszméivel”. Igaz ezek a fiúk megszívták…Kötél vagy Szibéria, amint tudjuk gazdag vidék.
Vagy a Normandia-Nyeman vadászezred pilótái Jakovlev gépekkel harcoltak. Ez még lenne egy érdekes téma, hogy a szovjet gépek kerültek nyugatra a II.vh-ban nemcsak a szövetségesek pumpátak technikát a szovjet félnek!
Az IVECOs meglepett. Azt tudtam, hogy mistrall szintű hajógyártásban, uavban, elektronikában…. le vannak maradva, de, hogy LMVre is licenszt kell venniük…. uh.
damocles licensz ha (mégha képességcsökentett is) meglesz az komoly előrelépés, UAV licenszért meg gondolom nem csak pénzt adnak….
bcozo: Amíg komplett iparágak kvázi nincsenek nagyon nehéz a felzárkózás/továbbfejlesztés. még ha ott is a kezedben a licensz. Tudják ezta ruszkik kvázi fizetnek csak hozzá menjenek a fejlett multik.
hornet: igen és lengyelek, németek, franciák is harcoltak MOon és vica versa. a dolog pedig itt komolyan vissza is üthet.
@Hornet: És azt mégis hogy nyomják le a büszke orosz nép torkán? ott a PAK-FA… meg amúgyis. az még egy dolog h MiG-29-eseket és a Flanker családot francia és izraeli cuccokkal nyomják külföldre, még az is elmenne, ha otthon így rendszeresítenék, de hogy komplett típust vásárolni. hááááááát….
Az MiG-35 lenne vagy lesz, ki tudja, hogy alakul a sorsa! A jobb oldalt van, de sajnos az nagyon rossz megoldás mivel gurulás közben és a felszállásnál bármikor bemocskolódhat, a téli üzemben pedig pláne. Ha a védőburkolta forgatható lenne, akkor talán ez nem lenne gond, de ha ráfagy a latyak vagy a víz és beszorítja akkor ugyan mindegy! A plusz mechanika meg több hiba forrás! Egyszerűen a 35-ön nincs hely ahova a sárkányba be lehetne építeni egy célzókonténert!
A megoldás az lenne, amit a Szu-34-en láttunk. Amit írtál az is kilóg, pontosabban lelóg a hajtómű burkolatáról! S az célmegjelölő, vagy legalábbi annak szánják, ha elkészül! Ha szánrny alá teszik akkor meg egy fegyverzettel kevesebb, a törzsvonalába, akkor meg póttartály nincs + csökken a gép manőverező képessége! Igaz talán nem annyira mint ha pót lenne rajta, de ez is számít!
Phoenix!
Amit írtam az feltételes mondtaban írtam! Ha úgy tetszik akkor az angol nyelvtanban a feltételes mondat fajták 2. típusában(-na,-ne,-ná,-né) Csak felvetettem, nem azt mondtam, hogy megtörténik! Az már tény, hogy a MiG-29K gépeket rendszeresítenek a kiöregedett SZU-33-sok helyére. Ez tisztasor!
De a franciák annyira elakarják adni a Rarale-t, hogy ha nem lennének az említett oroszt típusok biztos meglépnék ezt is!
Amúgy lehet, hogy az orosz konzorciumok tiltakoznának, de a repülőtársadalmat leszámítva egy nyikkanást sem hallanánk! Tömegek a vörös téren amik a Rafale ellen tiltakoznának! Nem valószínű!
Ahogy a régi orosz közmodnás tartja:
„Oroszországot nem megérteni, hinni kell benne!”
még mindig azt kérdezem, hogy hogyan nyomnák le a büszke orosz nép torkán? Egyfolytában azt sulykolják, hogy Oroszország mekkora császár, neki vannak a legjobb cuccai, egy ilyen volumenű fegyverbeszerzés igencsak ellentétes tény lenne…
Viszont nem lennék meglepve, ha a franciákat bevennék a PAK-FA programba.
hornet: Nem értek egyet ez akár csak mint a fulos damocles licensz vhol öngyilkosság lenne. Jaja superior a Su de mi mégis inkább magunknak Francia gépeket veszünk őőőő azért mert azok szarok. De ti vegyetek Su/Miget. Hihető.
Már a jelenlegi LMV, Damcoles, Mistral is jól mutatja a potenciális ruszki cucc vásárlóknak, mennyire is vegyenek Tatrat, Sapsant, „tengeri ketyeréket”….
azért Ivánék árképzése kissé alatta van a gallokénak…
Emberek mi van veletek? Csak felvetettem! Nem azt írtam, hogy megtörténik! Csak feltételezés az egész semmi más! Ha oroszok nem rendelkeznének SZU-33-sal vagy a MiG-29K gépekkel, de mint tudjuk rendelkeznek! Külöben is nem a Rafale kategóriájú gépek hiányoznak az oroszoknak, hanem a Harrier kategória, elvégre azok tudnának üzemelni egy helikopter hordozóról!
Biztos hogy nem tudnák lenyomni a büszke orosz torkokon, hogy francia gépet vesznek, miközben rendelkeznek azzal a kategóriával, sőt gőzerővel fejlesztik az 5.generációt!
Azon viszont lehet, hogy a franciákat beveszik a PAK-FA programban.
Na ezt hogy fogják beadni a büszek franciáknak?
Lehet, hogy így lesz, mert valószínű, hogy a Rafale lesz az utolsó gall kakas!
Phoenix: Erről a Lada jut eszembe. Még tavaly is lehetett kapni 1.9millióért.
csak már senki hülyét nem találtak aki megveszi. (Így aztán becsuktak.) Pedig mennyire jobb volt Ivánék árképzése.
haditechnikában ez fokozottan jelentkezik. Ott nem az a tét, hogyha lekarcolod akkor a Lada rozsdál a VW, Toyota (96tól kb) meg nem. Hogy 150K után generál kell a motornak egy jobb német, japán motor meg félmillió kilométerig nem kell megbontani.
A Normandia Nyeman ezrednek a Nagy Honvédő Háború után a szovjetek megendedték, hogy kb. 40 darab Jak-3 vadászrepülőgépüket átrepüljék a Franciákhoz. Más kérdés, hogy üzemeltetésről nem sok szó eshetett, mivel az alkatrész utánpótlást stb. már nem szerepelt a gesztusban. Valószínűleg kipróbálták a nyugati szövetségesek az Ő gépeik ellen, akárcsak Titó Jak-9D vadászait.
Kele
Mégis elértek velük 99 légigyőzelmet, de a wiki nem írj, hogy melyik frontn és mikor…
Az orosz technikát ismerve nem lehettek olyan nagy alkatérsz zabálók a Jak-ok, igaz háborús helyzetben minden más…
Tök nem ide tartozik de ma reggel nem tudja valaki mi volt Tiszaújváros felett?
Egy Gripen követett egy teherszállítógépet. elég alacsonyan.
Ez még lenne egy érdekes téma, hogy a szovjet gépek kerültek nyugatra a II.vh-ban nemcsak a szövetségesek pumpátak technikát a szovjet félnek!
Attól, hogy francia pilóták repülték, akktól még nem került nyugatra. Szojvet repterekről üzemeltek, szovjet földről. Attól, hogy legyel, cseh, rodéziai, stb. pilóta repült a RAF-ban, attól még nem voltak a gépek ilyen nemzetiségűek.
http://www.boon.hu/hirek/magyarorszag/cikk/legtersertes-vagy-vip-vendeg/cn/news-20100625-01315613
Star milyen teherszállító volt?
Láttam, olvastam!
Az a gáz, hogy nálunk már ez is hír ha gyakorlatoznak a fiúk!
Lehet csak a repnapra készültek.
an-26 vagy 32 de felség jelet nem láttam….de a hangra lettem figyelmes mert előbb hallottam a légcsavarost majd a vadászt és a vadász szenvedett a hajtóműve és háturól követe
An-26-os az legalábbis a kép alapján.
Hello, most csatlakoztam az oldalhoz.
Szerintem okos húzás, hogy amiből nem állnak jól, azt megvásárolják. 10-20 év szétesés után csak így tudják összekapni magukat és újra rátérni a saját fejlesztésre. A Mistral sokat fog segíteni a mobilitás problémáján, az izraeli UAVok meg a legjobbak, nincs mese. Az Iveco-t azt nem nagyon értem, hisz olyant képesek maguk is előállítani.
Feltápászkodik a sebesült Medve
BMEdefender üdv az oldalon!
Az is lehet, hogy csak egy hosszú, kényszerű téli álomból ébredezik a nagy orosz mackó.
BME: Saját felesztésekhez ez magában kevés.
Az Iveco az sokat mond. Mert oké, nem tudnak hajót tervezni/gyártani…. de az LMVjüket évek óta próbálják összerakni…. ezek szerint a „félelmetes” ruszki ipar még ennyire se képes.
Én nagyon várom a „forradalmi, M1 verő” T95öt. Ezek után nem lepne meg ha nem menne nekik.
és ha az ivecoból nekik a motor kell ??? nem a vas??
am nem hiszem h le kéne írni az orosz harcjármű gyártást pl bmp3m,t-90,pancir ezeket olyan olyan országok vásárolják akik megvehetnék a nyugatit is mégsem teszik
meg azt sem felejtsük el h lmv-ket nyugaton kb 5-6 éve fejlesztenek ha az oroszok most kezdenének el fejleszteni akkor lenne 5-6 év hátrányuk míg ha vesznek egy készet és azt fejlesztik tovább akkor ez a hátrány eltűnik
én azt látom h az oroszok rájöttek arra h nem kell már mindent maguknak kitalálni mert meg is vehetik ami sokkal olcsóbb és megspórolják a kitalálás idejét is
mindenki meg van döbbenve mert az oroszok külföldi cuccot vesznek de azon már senki h mondjuk az angolok amik vagy németek teszik ugyan ezt miért van ez??
lássuk be ez már nem a szu vagy a 90-es évek oroszországa tanult a hibáiból levonta a megfelelő konzekvenciát és próbál ésszerűen cselekedni most ez még kicsit furcsa hisz nem szoktunk hozzá… de ha már hozzászokunk ahoz h az oroszok sem mindent maguk csinálnak hanem beállnak a sorba és nem csak mint exportőrök lesznek jelen a fegyverpiacon akkor már fel sem fogjuk kapni a fejünket egy ilyen hír hallatán
dudi: akkor nem vesznek komplett licenszt, csak motort.
A felsorolásban pl ott a pancir aminél ugye UAE közölte, hogy köszönöm nem kell a tatra…
Oroszok fejlesztették a saját LMVjüket, de ha 3000dbra akarnak licenszet akkor az vszeg zsákutca volt, vagy vmi nagy a gebasz.
Egyértelmű, hogy vannak dolgok amiket képelenek összerakni vagy sokkal olcsobban megkapják külföldről.
Azért nem csoda ha felkapjuk a fejünket. Ez nem volt túl gyakori…. ráadásul nagyon sok mindennek a beismerése, akár a mistral akár a képesség csökkentett democles, akár az lmv, hogy a BTR/Tk kommunikációs berendezését már nem említsem. Az is sokat mond.
Fade
vannak olyan dolgok amiket csak fejlesztés után tudnának olyan minőségben legyártani ami nekik megfelel ezért inkább megveszik
mert nekik most kell nem pedig holnap…
„Ez nem volt túl gyakori…”
ez már nem az az oroszország mint ahogyan már le is írtam
azt veszem észre h te ezt a dolgot teljesen másként látod mint én
neked az jött le h az oroszok szar dolgokat(a cikk témájánál maradva célmegjelölő mistral lmv hőképalkotók) gyártanak és ezért vesznek külföldit
nekem pedig az h az oroszok szar dolgokat gyártanak és azért vesznek külföldit mert változtatni szeretnének ezen
vagy tévedek???
Nem tudnak hajót tervezni/gyártani…, hm, meg hk-t sem…, ja, voltaképpen semmire sem képesek… :)
(Az 1990-es évek elején az angol hadsereg tesztelte az amerikai, német, francia és orosz gyártmányú, katonai célú műszaki gépeket, majd végül 60 db BAT-2 típusút vásárolt. Ezen gépek távirányítású modelljei Csernobilnál debütáltak. Hiába, a briteknek is elment a józan eszük…)
Montezuma
nem azt mondtam h az általad sorolt technikát nem tudják legyártani világszínvonalon hanem azt h vannak olyan részegységek (szinte kizárólag elektronikai)amelyeket még nem tudnak olyan minőségben előállítani amik megfelelő alternatívát jelentenének a nyugatiakkal szemben
hajóval kapcsolatban meg csak annyit h egy mistral szintű egység elkészítéséhez nekik sokkal több idő kéne(nincs semmilyen tapasztalatuk az ilyen kategóriájú hajókkal ezért mindent nulláról kéne kezdeni meg tudnák oldani de már nincsenek rászorulva h ők találják ki a spanyolviaszt)mintha megvennék a licencét és az alapján építenék meg hogy az anyagiakról már ne is beszéljek
„vannak olyan dolgok amiket csak fejlesztés után tudnának olyan minőségben legyártani ami nekik megfelel ezért inkább megveszik
mert nekik most kell nem pedig holnap…”
itt az a baj, hogy komplett iparágak kvázi nem léteznek ruszkiknál. Most mindig félvezető gyártásból indulok ki, de még a bulk gyártásban is irtózatos a verseny egy Intel/TSMC/GF/Samsung 2évente csikszélt csökkent, jelenleg már a Japán/EUs vállalatok se bírják a tempot. (De ott van náluk pl Drezdában és „le tudnak nyúlni szakemberekért ha kell”.)
Tessék: hozd be amikat/koreaiakat (eut/japánt). Mire összehozod a 65nmes bulkot már 11nmnél tartanak.
Ruszki vezetés amúgy tisztában van evvel és nagyon pedálozik, hogy ez változzon. ld Cisco adót nem kell fizetni, sött mi fizetünk csak gyertek hozzánk is.
„azt veszem észre h te ezt a dolgot teljesen másként látod mint én”
„neked az jött le h az oroszok szar dolgokat(a cikk témájánál maradva célmegjelölő mistral lmv hőképalkotók) gyártanak és ezért vesznek külföldit”
Ha nem így lenne nem tennék.
„nekem pedig az h az oroszok szar dolgokat gyártanak és azért vesznek külföldit mert változtatni szeretnének ezen”
A kettő vélemény kizárja egymást?
Az meg nem kérdés, hogy a ruszkik fejlődni szeretnének, nem véletlenül vesznek (ha csak lehet) licenszt. Nem véletlenül akarják a 3.-4. Mistrallt már otthon csinálni.
Üdv Dudi Úr!
Ez nem az ön inge volt. :)
mz: Nem multról beszéltem. Most nem képes.
1990ban a ruszki hadiipar Kuznetsovot dobott a vízbe. Most Mistrallt licenszel.
Számomra továbbra is az IVECO LMV a legmegdöbbentöbb, bár nemrég láttam, hogy a Tigr-t 50.000$/db áron tudják a hadseregnek gyártani. Az azért kemény.
amúgy meg itt a forumon én várom a legjobban az (igéeretek szerint) M1 verő T-95öt. végre kidobják a T72es konstukciót. Az, hogy ezután az LMV dolog után vakarom a fejem talán érthető. Nem?
Fade
akkor egyet értünk ami az oroszok távlati terveit illeti
Fade!
Anélkül, hogy a vacak orosz haditechnikát kellene itt bárkinek is reklámoznia, akkor maradjunk a jelennél:
SZU-34, Pantsir, SZ-400, Lada (tengó), Yasen (tengó), Borej (tengó), Stereguscsij-osztály (korvett), RS-24 (ICBM MaRV robbanófejekkel), BrahMos, H-101 és -102 cirkálórakéták, Ka-52, SS-26 Iskander – így hirtelen ezek mind az elmúlt évek és a jelen nem létező termékei.
Bevált és kiforrott technológia licenszének megvásárlása idő és pénzspórolás, ráadásul nem csak orosz tulajdonság – Kínától kezdve az USA-ig van rá precedens. És ez a tisztább ügy – lopni is lehet, ugye…
Jelen idő szerint egy technológia átvétele és a saját gyártás beindítása jobbára csak pénz kérdése, erre is van millió példa. A világon mindenhol bőven vannak szakemberek és háttértudás ahhoz, hogy a know-how elsajátítása már nem eget rengető dolog, ha a finanszírozás rendelkezésre áll.
A büszke orosz nép torkán a nyugati technika rendszeresítését viszonylag könnyen le lehet nyomni. Érdekes ellentmondás, hogy a roppant erős nemeti büszkeség ellenére pl a MAKSz-on az F-15-ös komoly tapsot kapott.
Miért? Mert az már Amerika…
Vicces, de így volt. A nép ott is lesajnálja a hazait, miközben meg valahogy büszke is magára. Ez az ellentmondás megvan, mégha nem is érthető.
„Erről a Lada jut eszembe.” Fade nekünk Ladánk van,konkrétan Samara.200 ezer kilométer van benne,17 éves és nem volt semmiféle motor generálja,és nem is néz ki,hogy kéne. Semmi komolyabb motorproblémája nem volt,pedig néha igen beton lábam tud lenni(170km/h sebességet sikerült kihozzak belőle és lehet ha hosszabb az az egyenes,akkor még kicsit megközelítette volna a 180-at.Igaz akkor még csak 14 volt. de mostanában is mentem vele 160 felett,bár csak ha nagyon muszály akkor hajtom így meg,ha nem akkor tartom a 90-et).De a lényeg h nincs motorikus baja. Azonban tény h elkezdett rozsdásodni.Tavaly 1,9 milláért új Lada? Ugyan hol?A Kalina 2,5milla környékén volt kapható,a Priora 2,7 környékén,nem épp olcsó,az EU-s vám,miatt,ha az nem lenne tényleg 2 milla alatt elvihetnéd. Sok extrával meg dupla légzsákkal. És tény h megszűntek hungaroladáék. Mer színvonaltalan honlappal,reklámok nélkül,plusz nem egy esetben tahó eladókkal(ezek pesten voltak,a vidékiek normálisabbak mi az hogy őt megzavarod a netes pókerben,azzal hogy kocsit akarsz venni,stb,Ladás fórumokon lehet ilyen szép sztorikat találni…) nem lesz eladás. Ismerősömnek 20 éves Samarája van,még mindig jó és most is Ladát venne,az övé ráadásul nem is rozsdás.Mellesleg olyan hülyék vannak akik megveszik a daciát. Vicc. De tényleg. Megnéztem a kaposvári márkakereskedésben,a rokonokkal. Az új,szalonban lévő kocsiból alulról egy fura barnás trutymó csöpögött. Jobb oldalt a hátsó elejének vonalában az alvázból. Kérdeztem a kereskedőt,hogy mi ez? Csak hebegett habogott szegény. Komolyan sajnáltam azt az embert. És azt a fost sokan megveszik.Mert van reklámja,szép és látványos. A Ladákról még annyit,hogy 2003 óta „cinkfürdőt” kap minden egyes kasztni(japán eljárás) és azóta azok se rozsdásodnak. Korábban volt amelyik rozsdásodott volt amelyik nem.Amúgy a hlada megszűnése után is van egy két cég ami tovább forgalmazza Mo-n a típust:
http://www.ladakecskemet.hu/
http://www.parkauto.hu/
Na off vége.
Jó reggelt.
Lada amúgy meg részben Renault.
Franciák befektetek a gyárba.
Ha figyelte valaki az OPEL majd nem orosz autó gyár lett :D
A kulfoldi haditechnika vásárlásának tobb oka van, az oroszok rájottek, hogy olcsóbb megvenni konkrét fegyvert, ill. licensz alapján legyártani, átvenni a technológiát (az oroszok csak úgy kotnek uzletet, ha benne a technológiai transzfer is). Az orosz hadiipar sajnos rossz állapotban van.
I. A Szovjetúnió szétesése után sok hadiuzem Oroszország határain kívul maradt. /tobb alkatrészt kénytelenek importálni/ pl. Motor szich – Ukrajna(helikopter hajtómuvek), rakétaalkatrészek…stb.
II. Rengeteg orosz tudós a SZU szétesése után kulfoldre ment dolgozni, vagy emigrált. Pl. Izraelbe. Izrael ennek koszonheti, hogy jelentos mértékben és sikeresen fejleszti a modern fegyvereket. Kész – magasan képzett szakembereket kapott. Aki pedig Oo-ban maradt az talált magának más állást, amibol megtudott élni. Tudjuk, hogy 1991-2002 kozott, minden állt, pénz nem volt semmire, nem még fegyverek fejlesztésére. Persze, hogy lemaradtak. Ez min. 15 év kiesés , a nyugat pedig fejlesztett…
Nem értek egyet azzal, hogy minden ami orosz gyártásu az szar.
Világélvonalban vannak a légvédelmi rendszerek fejlesztésében (kis, kozép,nagy hatótávolságú), továbba rakétahajtómuvek fejlesztésében,atomenergetikai rendszerek, rakétafegyverek fejlesztésében, repulogépgyártásban. Persze elektronikában, ami a modern fegyver nélkulozhetetlen része, nagyon le vannak maradva.
Ezért van az orosz modernizációs program, hogy valahogy megtudják kozelíteni a nyugati szintet(hogy sikerul-e , az más kérdés)
Nézem az orosz RTR Planeta adásait, mindig mutatják, mikor Putyin, vagy Medvegyev meglátogat egy fegyvergyárat, a gyártási technológia a berendezések a 60-as, 70-es évek szintjén van , a hangsúly a kézi megmunkáláson van. (míg nyugaton nagyrészt automatizált). Így nehéz új fegyvereket fejleszteni, legyártani csúcsminoségben.
Habár vannak létesítve új gyárak egyes alkatrészek , berendezések Oroszországban torténo gyártására, ez elég koltséges és nem hatékony.
Megéri kulfoldrol megvenni A Mistralt- megtanulni a technológiát, és felhasználni a további fejlesztésekhez. Az LMV-hez annyit, azokat jelenleg tesztelik Oo-ban. (fontos nekik a páncélzat a motor tanulmányozása).
A másik dolog pedig a politikai ok. Ha Oroszország jó kapcsolatokat akar a Nyugattal, az EU vezeto hatalmaival, akkor azt meg kell fizetni, nem hiszem, hogy szukséguk van 3000 drb. Iveco-ra, minek? Itt politikáról van szó.
Sziasztok, a licenc vásárlás az egykori szovjetunióban is gyakorlat volt PL: Fiat 124 licencéből lett a legnépszerűbb személygépkocsi a”Lada”. Szerintem évtizedes hagyományai vannak az orosz- olasz együttműködésnek vagy Pl: jak-130 igaz itt nem jött össze. Most az Iveco licenc teljesen logikus lépés.
Az a baj hogy az oroszok ugyan ismerik az ergonómia fogalmát, de a gyakorlatban soha nem alkalmazták. (ember, gép, környezet kapcsolata) Még az a szégyen is megérheti őket hogy harckocsi licenszet vesznek a franciáktól!!! (Leclerc) Ami nekünk sem lenne rossz!!
az itt mire jó h jelentem????
a nem kívánatos, moderálandó hozzászólások jelentésére :)
side: Nekünk még kereklámpás meg kocka volt. 150.000után a minimum volt a gyürüztetés. 10évesen kerékjárati ív rohad, küszöb lyukas. Azóta csak egyel futok össze néha az nagyon vicces konkrétan ki van rohadva annyira az alja, hogy frédi bénisen ki tudom logatni a lábam…. :DDD
Ilyet még a KEUnak gyártott piros/fehér F Astra se tud.
samarank már sajnos/hálisten nem volt a kocka meg 170et szakadékba hátszéllel (2107ha jól emlékszem). Ellenben 10-12l alapból megkajált. No és töltöttem mindig az olajat is neki. 1.9re emlékeztem, de ezek szerint árban se tökéletesek. btw oroszo felé uilyen vám van…
Az 500Cs cinkfürdőt+sütést tudtommal németek találták ki. Ha azt rendesen megkapja az nagy előrelépés.
Dacia/renaultot szidni vicces…. ugy hirlik mindha vmi közük lenne a Ladahoz.
A csodás tulajdonságainál említették az ergonomiát ezen felül még ugye törésteszten is úgy szerepelnek ahogy.
végezetül egy video: http://www.youtube.com/watch?v=Sa_IEkVmZG0 azért eza Samara midnha rohadna nem is kicsit.
bczozo: Tegnap olvastam egy cikket az orosz elnök amerikai látogatásáról aminek fő célja többek közt pont a még élő pogári területen dogozó (ugye hadi az nem megy) emigrált/elüldözött ruszki iq hazacsábításáról szólt.
Az elüldözötek közt ott van pl a google alapítója aki vallása miatt (zsidó) nem engedték főiskolára. USben ezek után Marylandben végzett és hát gondolom nem kell bemutatni mit is hozott létre mi is az a google. Dont be evil. :)
3000db LMVre hosszú távon simán szükségük van ez az orosz hadsereg. A meglepő, hogy még ezt is licenszelni akarják.
mz: szuper. élnek a multjukból.
Fade: az nem léehetett egyszerű valóban.Nekünk kerek lámpás meg kocka soha sem volt,és én sem vennék olyat szívesen még újonan sem(a kockát gyártják a mai napig,és állítólag a németeknél vmi minimál áron lehet kapni)mert hátsókerekes. Az meg télen kurva szar. A Samara,meg az az utáni Ladák már hála Istennek mind elsőkerekesek.Télen így biztonságosabb valamivel. A hátsókrekesek arra jók,hogy állatkodjon drifteljen vele az ember. De azt ugye csak akkor lehet egy biztonságos úton csinálni,ahol senki nincs a közelben.A Samarának hála istennek nincs ilyen olajevő meg 12 liter evő tulajdonsága. Az ex határőrségi 11 éves,borderguard bácsik által némileg meggörbített Nivánk szokott 12-13-at enni,de azt akkor ha végig terepen megy. Úton kijön 9 literből.Természetesen 1,7i,az ezerhatos tuti többet iszik. A Samara 7,7,5 litert fogyaszt. A Samarát követő modellek közül én csak a 110-es sorozatot tapasztaltam úgy is,hogy beleültem,a Prorákat pl csak képen láttam.112-esben ültem,az tetszett,és az megy is. A kormánya meg az oldalkapcsolós műszerfala csúnya,de amúgy rendben van.Az utána következő modellekből meg a Kalinát láttam kívülről,meg a Priorát képen. De szépen normálisan megcsinált autóknak tűnnek. A 112-es is az volt amiben ültem. Szép ülések,nagy helykínálat,szóval rendben volt.A Dacia meg tényleg majdnem egy cég a Ladával,mert a renault a 25%-os tulaja a Ladát gyártó AVTOVAZNAK,de attól még nem vagyok róla nagy véleménnyel. Attól se,hogy forgattak róla egy reklámfilmet,amiből kb. az derült ki,hogy az a gép olyan kurva jó,hogy a Ferrari,meg a Porsche mérnökei le akarják koppintani. A kirohadt aljú frédi-bénis gép meg nem fog legközelebb műszakit kapni,ha nem csináltatja meg a tulaj:D
tél úgy kezdődött, hogy két cementeszsák bedob hátulra. De még úgy is vmi eszméletlen volt.
Amúgy mi szerettük, sanszosan a szoci blokk (talán?) legjobb szgkja volt a daciak mellett maga volt a megbízhatóság és az örök tartosság, a kispolszki mellett a végtelen tér, a trabant/wartburg mellett meg…. naja fiat. :DDD
Már egy ideje olvasom a hozzászólásokat és nem értem, hogy miért kell lenézni a oroszokat úgy általában. Én úgy érzem, hogy igenis elkezdtek újra „dolgokat letenni az asztalra” annak ellenére, hogy tényleg minden ellenük dolgozik. Ha marad az a politikai stabilitás, amit 2000-es évektől jellemző rájuk (velünk elentétben), én úgy hiszem, hogy tehetnek csodákat, mivelhogy a történelmét megnézve ez az ország leginkább egy Főnixre hasonlít, ha értitek mire gondolok.
Egyébiránt megpróbáltam kissé utánanézni a dolgoknak. Az Iveco LMV-k még egyáltalán nem biztosak. Vmi hírügynökségek által megszellőztetett, állítólagos védelmi minisztérium berkein belülről származó inforól van szó, namost ez számomra még semmi. Énnekem kifejezetten tetszik a Tigr, szóval végtelenül sajnálnám ezt az üzletet. Főleg hogy a Tigr gyártására van elég kapacitás a GAZ-nál, nem egy bonyolult dolog. De ez Deripaska úr dolga.
Szerintem UAV technológiát Izraeltől venni nem szégyen, ezt mindenki megtehetné aki a legjobbat akarja, szimpátia ide vagy oda.
Azt mind tudjuk, hogy az elektronikus dolgokkal (nem minddel de a többséggel) hadilábon állnak, ezt tény, a Franciákkal való további együttműködésnek semmi akadályát nem látom e téren, hisz ha jól tudom, a T-90-be is kerültek Sagem optikák/távmérők.
A T-95 szóba került itt. A helyetekben egyáltalán nem sajnálnám le a harckocsigyártásukat. Tudom, hogy itt legtöbben a T-90-ből indulnak ki. Nos ez csak egy kényszermegoldás volt, amikor már látták, hogy mindennek vége. A generációváltás kisiklott, ahogy megszűnt a SZU. Új dolgokat terveztek: új (nagyobb) kerámialapos test, hegesztett torony és a 135 mm löveg, meg a Relikt védelem, ami most a T-72 Rogatka fejlesztéseken látható és egyébb aktív védelmi rendszerek. Szerintem ez simán verte volna az Abramsot. Helyette maradt az amibe a legkevesebb pénzt kellett ölni: erősített T-72, 2A46, majd később egy hegesztett torony, kontakt-5 és STHORA. Szerintem egy szükségmegoldáshoz képest egész használható lett.
Én azt is nézem, hogy milyenek a körülmények, mennyi a ráfordított enegia, milyen a harcérték és milyen az ár, nem mindig kell az ultraterrormodernség.
És könyörgöm, tényleg, a civil szférát (széria LADA) ne keverjük már bele, tudjuk, hogy ez sosem érdekelte az oroszokat, ezzel példálozni egyszerűen csúsztatás. (Persze megjegyezném egyébként, hogy mérnöki szempontból szép teljesítményei vannak a LADAnak, wankel motorjuk is van, meg minden egyéb szép dolog, csak hát ugye a tömeggyártásra fordított erőforrás elégtelen, aki nem hiszi járjon utána)
egy érdekes videó…
vélemények?
http://www.youtube.com/watch?v=6KBUA0PLvyI&feature=related
Star Trek: az a véleményem, hogy egy szép és irreális álom. Mondjuk én nem a T-98 Kombatot venném, hanem a GAZ Vodnikot.
Star válasz a kérdésedre:
http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/csaladi_jubileum_a_levegoben/
Ha még nem láttad volna!
star: már kérdezted: demagogiábol jeles a video
Relikt az mi a fene ! elég szép gyűjteményem van orosz páncélosokról de ez most vagy nem ugrik be vagy nem emlékszem hirtelen!
Ha igaz az tulajdonképpen megegyezik a régi era páncéllal, csak integrálva van. A kínaiak nem szarakodnak hanem megcsinálták. Az ért a kicsi torony tartalmára kíváncsi lennék a torony közepén. (tipe 99)
http://www.ausairpower.net/APA-PLA-Type-96-99.html#99A2
comandante: a Relikt-ről nincs sok info, de az biztos, hogy nehezebb mint a Kontakt védelmek (1500 helyett 2300 kg). Itt van róla egy-két kép (T-72 Rogatka).
Itt a ERA-k gyártója:
http://www.niistali.ru/article/article_04.htm
A Relikt a legmodernebb védelem most, és sokkal hatásosabb az APFSDS ellen mint a Kontakt-5
Itt van, hogy miként nézett volna ki az a harckocsi ami váltotta volna a T-80/T-90-et:
http://www.meshwar.vistcom.ru/tech/ob187.htm
http://www.otvaga2004.narod.ru/publ_w4/021_187.htm
Készült belőle 6 prototípus is, az 5. és 6. volt a legfejlettebb. A tank forradalmasította volna az orosz harckocsigyártást, de a gazdasági nehézségek megszülték a T-90-t.
Egyébként azoknak akit érdekel, a T-95 valószínűleg ennek a prototípusnak a tapasztalatai alapján készül, legalábbis van esély hogy megkapja a löveget:
http://otvaga2004.narod.ru/publ_w4/031_kalibr.htm
a lap alján az ОБЪЕКТ-292-ről van szó, ez tulajdonképp egy T-80 alváz egy 152,4 mm-es hosszú csövű löveggel, ami szétvisz mindent. A tank jól teljesített a próbákon, de a Jelcin-rendszer halálra ítélte.
még egy link:
http://alternathistory.org.ua/obekt-292-takim-dolzhen-byl-byt-t-95