|

Koprodukcióban készülhetnek az orosz Mistralok – UPDATED

Most már biztosra vehető, hogy az elkövetkezendő évtizedekben az Orosz Haditengerészet kilátásai között biztosan szerepel a Franciaországtól megvásárolt Mistral-osztály négy egysége is. A jelenlegi orosz nyilatkozatok szerint az első példány még a jó öreg gall honban készül el, a második kettő gyártásából viszont már alaposan kiveszik majd a részüket, sőt, mi több, a negyedik egység már teljes egészében Oroszországban épül meg.

Dmitrij Morocsenko, az orosz United Industrial Corporation vállalat szóvivője a napokban azt nyilatkozta: minden tekintetben készek rá, hogy elkezdjék a Mistral-osztályú hajók gyártását.
„Amennyiben a Védelmi Minisztérium leadja megrendelését, mi azon nyomban belekezdhetünk a munkába.” – mondta Morocsenko, aki szerint nem kellett nulláról elkezdeniük a felkészülést a feladatra, ugyanis a szovjet időkből van néminemű tapasztalatuk a témában.

„Annak idején az Ivan Rogov-osztályú (Projekt 1174) dokkhajók építésekor hasonló feladattal álltunk szemben, mint most. Ezeket a tapasztalatokat hasznosíthatjuk a jelenben, az új helikopter-hordozó dokkhajók gyártásakor.”

BDK-1171 Mitrofan Moskalenko (Forrás) ,

Nos, ami azt illeti, a három példányban készült (Ivan Rogov, Alekszandr Nikolajev, Mitrofan Moszkalenko) Projekt 1174-osztály lényegesen kisebb, és besorolásában is más, mint a Mistral-osztály: míg előbbi teljes terheléssel együtt is csak 14,060 tonnás vízkiszorítással bír, addig a francia hajók esetében ugyanezen adat üresen 16,500, maximálisan megpakolva pedig 23,300 tonna. Az oroszok a hordozható hasznos teher mennyiségében is elmaradnak francia kollégáiktól: mindössze négy Kamov-helikoptert és kétféle konfigurációban 520 haditengerészet és 25 harckocsit, vagy 53 harckocsit/80 APC-t vihetnek a rendeltetési helyükre.

Az elkészült egységek közül mára már csak az utolsóként, 1990-ben szolgálatba állt Mitrofan Moszkalenko róhatja a tengeri mérföldeket. Így tehát mindenképpen jól fog jönni az erősítés az Orosz Haditengerészetnek, mely lehet, hogy nem csak Franciaországból fog érkezni…

Ugyanis a Voice of America internetes magazin értesülései szerint a fentebb említett, „saját kezűleg” legyártandó három hajóegységet Franciaország mellett Spanyolországgal és Hollandiával közösen készítenék el. A hír az orosz hadvezetés legfelsőbb köreiből érkezett, de egyelőre nem megerősíthető. Azonban elvileg folyamatban vannak a tárgyalások ez ügyben is az érintett országokkal.

Update
Nos, a Voice of America értesülései kissé csalókának bizonyultak, ugyanis mint az orosz védelmi miniszter, Anatolij Szergyukov közelmúltbeli nyilatkozatából kiderült Moszkva a spanyolokkal és a hollandokkal nem a hajóépítés kapcsán egyeztet, hanem, mint lehetséges Mistral alternatíva szállítóival.

“A helikopterhordozók kapcsán három állammal – Franciaország, Spanyolország és Hollandia – vannak szerződéskötés előtti egyeztetéseink” – nyilatkozta Szergyukov a RIA Novosztyi állami hírügynökségnek. “Három hajóra szóló szerződés kerül majd aláírásra: egy külhonban, míg a maradék három orosz szakemberek részvételével kerül megépítésre, melyek közül a negyedik teljes mértékben Oroszországban lesz megépítve” – tette hozzá a már jól ismert feltételeket.

A nyilatkozat kapcsán az elemzők egyhangúan úgy vélik, hogy szimpla nyomásgyakorlás kísérlete Párizsra, annak érdekében, hogy a Mistralok mégiscsak az eredeti, fejlett elektronikai rendszerekkel érkezzenek majd.

12 hozzászólás “Koprodukcióban készülhetnek az orosz Mistralok – UPDATED”

  1. Az orosz honvédelmi minisztérium tárgyalásokat fojtat a franciákkal 4 hajó megvásárlásáról, az oroszok 1 kész hajót akarnak venni, 3-at Oroszországban akarnak építenie licensz alapján. A franciák 2 kész hajót akarnak átadni és kettot licensz alapján építenének az oroszok.
    Az oroszok még tárgyalnak a hollandokkal és a spanyolokkal is .(ezek kamu tárgyalások, hogy minél elonyosebb feltételeket érjenek el a franciákkal) A mistral uzlet osszel – legkésobb év végéig lesz aláírva .
    Az elso hajó az Ěszaki flottához kerul a második a Csendes óceáni flottához.

  2. Igen, könnyen lehetséges hogy ez egy játszma is. De a holland és spanyol szálat hónapokkal ezelőtt olvastam először.
    Tehát: Egyrészt lehet játszma a fejlett elektronikáért, másrészt meg az is lehetséges, hogy törekedhetnek arra is hogy a hajókat párhuzamosan gyártsák le.
    A kettő nem feltétlenül zárja ki egymást.
    Az orosz baba ugye úgy néz ki hogy a babában egy baba, abban egy baba, abban egy másik baba…játszma a játszmában.

  3. “mondta Morocsenko, aki szerint nem kellett nulláról elkezdeniük a felkészülést”

    ezt magyarázza már el valaki…
    milyen nulláról??
    hisz ha licenc alapján gyártanak nem kell semmilyen tapasztalat csak az ami az építőmunkásoknak van hiszen mindent megkapnak leírva csak le kel gyártani semmit nem kell tervezni

  4. “Az elkészült egységek közül mára már csak az utolsóként, 1990-ben szolgálatba állt Mitrofan Moszkalenko róhatja a tengeri mérföldeket.”

    Bocs, de ez így nem pontos, úgyhogy helyesbítenék, ha nem gond! :-)) Jelenleg a Mitrofan Moskolenko sem aktív, tartalékos állományba van helyezve az orosz Északi Flottánál. Viszont a nagyjavítását, és újbóli szolgálatba állítását tervezik, ugyanígy a testvérhajóját, a Csendes Óceáni Flottánál “naftalinba rakott” Alexandr Nikolayev LPD-t is. Az osztály harmadik, egyben névadó egységét, az Ivan Rogov-ot sajnos már szétdarabolták… :-((
    Forrás: http://www.warfare.ru/?lang=&linkid=1720&catid=243&type=amphibious&ina=true

  5. A spanyoloknál a Navatnia hajógyár jött szóba.(jó kis hordozókat építenek)
    És miután az Oroszoknak most van pénzük, és flottát szeretnének építeni, és már hajlandóság is van az eladásra,a több hajót több gyártótól -aztán majd másolunk- elv lehetséges törekvés.(vesznek 4 Mistralt + 2 Navatnia hordozót…meg ami még jön)

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.