Jóideje foglalkoztatja a szakembereket, hogy hogyan elégítsék ki a repülés üzemanyag-szükségleteit (lehetőleg szintetikus üzemanyagokkal), illetve mi lesz a kőolajkészlet kiapadása után.
Az USAF és a US Navy évek óta kísérletezik az alternatív üzemanyagokkal, ezúttal a Holland Királyi Légierő Boeing AH-64D Apache Longbow típusú harci helikoptere repült bioüzemanyag-származékkal.
Az közelmúltban egy katonai helikopter fedélzetén tették próbára az amerikai Honeywell által előállított, GJF (Green Jet Fuel) jelzésű bioüzemanyagot, amely alga és használt háztartási olaj felhasználásával készült. A különösebb módosítás nélküli tesztalany egy AH-64D Apache Longbow típusú helikopter volt, melynek hajtóművei tökéletesen funkcionáltak a próbaszárnyalás alkalmával.
A Honeywell által előállított alternatív üzemanyagokat már a US Air Force és a US Navy is tesztelte, sőt a holland KLM légitársaság is kipróbálta 2009 novemberében.
Azonban nem csak az Egyesült Államok dédelget biomasszás álmokat, a brazilok sem restek, bioüzemanyag-nagyhatalommá válnának. Már tettek is az ügy érdekében, a Berlinben megrendezésre kerülő ILA nemzetközi repüléstechnikai rendezvényen európai cégekkel szerződtek le, hogy ezáltal honosítsák a bioüzemanyag-termelést. A szén-dioxid emisszió és a kőolaj-függés csökkentése érdekében az EADS, Eurocopter és az argentin algahasznosító vállalat, a BioCombustibles del Chubut repülőgép-üzemanyagként használható biodízelt előállító üzemet létesítenek Brazíliában.
Ha többet akarsz tudni a szintetikus üzemanyagokról, akkor kattints ide!