Újabb sajnálatos gépveszteségekről számolhatunk be Olvasóinknak, a tegnapi nap folyamán egy szerb J-22 Orao szenvedett balesetet és egy ausztrál C-130 Hercules sem a szokásos módon ért földet.
A Szerb Légierő egyik Soko J-22 Orao típusú csapásmérő repülőgépe javíthatatlanul megrongálódott, mikor Kragujevac városának közelében végzett leszállás közben becsuklott a futóműve egyelőre meg nem nevezett technikai probléma miatt. A ’80-as években, a románokkal közösen kifejlesztett csapásmérő gép pilótája sikeresen katapultált, az alacsony magasság ellenére a Martin-Baker Mk RU10J dupla nullás katapultülésnek köszönhetően kisebb sérülésekkel megúszta az esetet.
Kicsivel jobban járt az Ausztrál Királyi Légierő Lockheed Martin C-130 Hercules típusú szállítógépe, mely egy kigyulladt hajtómű miatt kényszerült leszállni idő előtt. A kettes hajtómű repülés közben kigyulladt, sőt a vészleállítást követően a légcsavartollak sem álltak vitorlába. A melbourne-i légiirányítók a Sydney-től északnyugatra fekvő Richmond Légibázisra kalauzolták a gépet, ahol az sikeresen kényszerleszállt 20:30-kor.
A füsttel megtelt kabin miatt oxigénmaszkban leszállt személyzetet kórházba szállították kivizsgálásra, az eset felderítésére pedig vizsgálóbizottságot alakítottak.