|

HTKA Hírhalom 2010. 21. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

Mint arról korábban írtunk, az Amerikai Légierő egy 69,7 millió dolláros szerződést írt alá a Boeing vállalattal az F-16 Fighting Falcon vadászbombázó egyes példányainak QF-16 célgépekké történő átalakításáról. 2014-ig 126 QF-16-ost készítenek majd el. Lassan meg is kezdődnek a munkálatok, a Boeing jacksonville-i üzemébe (saját szárnyán) megérkezett az első átalakítandó Falcon. Ezt további 5 követi majd, melyek mind a program tesztpéldányai lesznek.

Újabb mérföldkőhöz érkezett az Joint Strike Fighter hajtóművének kifejlesztésére irányuló F135 program, ugyanis a Pratt & Whitney átadta az utolsó tesztelésre szánt példányt, egyetemben az első kisebb tételt a már sorozatgyártásra került példányokból, ezzel is bizonyítva a projekt sikerességét.

„Ezzel a két jelentős mérföldkővel az F135 továbbra is folytatja a példa nélküli megbízhatóság és fejlettség demonstrálását. Az utolsó tesztpéldány és az első sorozatgyártású tétel leszállítása egyértelműen bizonyítja hogy az F-135 program a kísérleti stádiumból sikeresen felfejlődött teljes gyártási programmá”- mondta Bennet Croswell, az F135 és F119 programok alelnöke.

Az összesen leszállított 29 tesztpéldányból 11 erőforrás szolgál a földi tesztelésre, a maradék 18 pedig a légi próbákra. Az első sorozatgyártású tétel 4 hajtóművet tartalmaz, melyek mind a CTOL (hagyományosan fel- és leszálló) típusú gépekbe kerülnek, hogy felgyorsítsák a kiképzési programot az Eglin Légibázison.

Pratt & Whitney F135

Pratt & Whitney F135 ,

A Svéd Védelmi Beszerzési Hivatal (FMV) új avionikai rendszerek kifejlesztésével bízta meg hazai Saab vállalatot, aki 450 millió svéd koronáért (52 millió USD) cserébe új fedélzeti számítógépeket és kijelzőket fejleszt a jövő Gripenjeihez.

Oroszországban megkezdődött az ötödik generációs vadászbombázóba szánt, új fejlesztésű katapultülés tesztelése. Mivel jelenleg nem áll rendelkezésre kétüléses légi próbapaddá alakított repülőeszköz, így egyelőre a földön, rakétaszánon tesztelik az új ülést.

A közelmúltban egy Boeing C-17A Globemaster III szállítógép fedélzetén megérkezett az első két modernizált AgustaWestland Lynx AH9A típusú többfeladatú helikopter Afganisztánba. A gépek fő feladata a konvojok felügyelete, járőrözés, felderítés valamint a katonák szállítása lesz.

Lynx AH9A Camp Bastion

A két Lynx AH9A a RAF C-17-esének bendőjében érkezett Camp Bastion-ba | Forrás ,

Pakisztán modernizálja F-16A/B Fighting Falcon típusú, Block 15 verziójú vadászbombázóit. 325 millió dollár ellenében 35 gép újul meg. Emellett a megrendelt 18 darab F-16C/D Block 52-es verzió leszállítása folyamatos, az utolsó példányok még idén megérkeznek.

Pakisztáni F-16-os

Pakisztáni F-16-os ,

Pakisztán pénteken beindította a JF-17 Thunder avionikai rendszereinek hazai gyártását. A Kamra-ban található Pakistan Aeronautical Complex (PAC) a gép kínai avionikai elemei mellett pakisztáni fejlesztésű rendszereket is előállít majd a típushoz, igaz ezek száma egyelőre csak 4 rendszerben ki is merül. A Thunder teljes avionikai csomagjának gyártását fokozatosan helyezik majd át Pakisztánba a tervek szerint.

A Pakisztáni Légierő vezérkari főnöke, Rao Qamar Suleman az eseménnyel kapcsolatosan úgy fogalmazott, hogy egy erős légierő nélkülözhetetlen az ország fennmaradása szempontjából, így a légierő külhoni tényezőktől történő függésének csökkentése egy kiemelten fontos feladat, mely úton egy jelentős lépés a hazai gyártás beindítása.

JF-17 Thunder

JF-17 Thunder ,

Közreműködött: Eagle

3 hozzászólás “HTKA Hírhalom 2010. 21. hét”