|

Nem csak a német Tiger-ek kábelezése problémás

Mint a napokban mi is írtunk róla, Németország leállíttatta az Eurocopter Tiger UH harci helikopterek szállítását, míg az EADS nem nyújt megoldást a géppel kapcsolatos, azok teljes értékű használatát lehetővé tevő problémák megoldására.

A német védelmi minisztérium súlyos hiányosságokról beszélt, elsősorban a gép kábelezése kapcsán. Nos, kiderült, hogy bár a franciák Tiger-jei ugyan már Afganisztánban is tevékenykednek és publikusan nem lett nagy dobra verve, hogy esetleg mégis adódtak volna problémák, mégiscsak voltak. Természetesen a kábelezéssel…

A friss, egyenesen az EADS-tól érkező infók szerint még 2009 márciusában a német UH és a francia HAP variánsok esetében két területen is kábelsérüléseket találtak. Az EADS Eurocopter nyilatkozata szerint a kábeleket szorosan a sárkányszerkezet falához kell rögzíteni, hogy elkerülhető legyen azok mozgása és az így fellépő súrlódás eredetű sérülés.

Eurocopter Tiger HAP

Tiger HAP | Forrás ,

A problémát a gallok megoldották annak észlelése után, ám arra szólították fel az Eurocoptert, hogy javasoljon egy rendes megoldást a hónap végéig.

A francia Tiger-ek hadrafoghatóságát ezen probléma látszólag nem zavarja, hiszen már Afganisztánban is debütáltak, így felmerülhet a kérdés, hogy a német gépek esetében netán más probléma is akadhat, vagy ők nem akartak barkácsolni…

Mindenesetre az Eurocopter nyilatkozata szerint a probléma orvoslására kidolgozták a megoldást, amit a megrendelő elfogadott, megvalósítása folyamatban. Német vonatkozásban ez a gyártó szerint azt jelenti, hogy az elkövetkező 2 hónapban két javított Tiger kerül vissza tesztelésre a német haderőhöz, az év végig pedig további, meg nem nevezett mennyiségű gép szállítása esedékes.

4 hozzászólás “Nem csak a német Tiger-ek kábelezése problémás”

  1. Bezzeg ha olyan alaposan tesztelnék a tervezőmérnökökkel a tesztpéldányokban, mint az oroszoknál szokás, akkor nem fordulhatna elő ilyen blamázs!

    Véleményem szerint ez egy értelmetlen megjegyzés. Biztos az alapos tesztelés volt az oka, hogy a MiG-29 és Szu-27 gépek kb. 3-5 év alatt érték el teljes késségeiket és az, hogy a Szuhoj egyik proto gépek berepülés közben elég komoly sérüléseket szerzett és az egyik pilóta bele is halt abba, hogy megpróbálta hazavinni a gépet.

    Véleményem szerint másról van szó.

  2. molni

    nem értem a példáid!!

    1.
    „a Szuhoj egyik proto gépek berepülés közben elég komoly sérüléseket szerzett és az egyik pilóta bele is halt abba, hogy megpróbálta hazavinni a gépet.”
    nem prototípusról hanem szériagépről van szó

    2.
    „a MiG-29 és Szu-27 gépek kb. 3-5 év alatt érték el teljes késségeiket” nem a képességekkel van a baj hanem a megbízhatósággal

    ettől függetlenül igazad van csak a példáid sehogy sem passzolnak ide

    szerintem itt arról van szó hogy vagy egy mérnök hibázott a tervezésnél vagy a gyártás során nem tartották be a technológiai előírásokat ennyi