Az Associated Press értesülései szerint Peking hajlandóságot mutat arra, hogy átmenjen az ENSZ Biztonsági Tanácsán a Cshonan elsüllyesztése végett foganatosítandó „büntetéscsomag”.
Az információ kényessége miatt anonimitásba burkolózó, magas rangú amerikai illetékesektől származó információk szerint Peking jelezte, hogy elképzelhető, hogy a közeljövőben Dél-Korea és az Egyesült Államok oldalára áll tradicionális pártfogoltjával, Észak-Koreával szemben. Az ismeretlen illetékesek a hét első felében Pekingben folytatott tárgyalások után azt nyilatkozták, hogy Kína utalt arra, hogy készen áll Észak-Korea felelősségének elismerésére a március 26-ai torpedótámadásban és elképzelhető, hogy csatlakozik az ENSZ BT általi valamilyen elmarasztaló intézkedéshez. Ugyanakkor hogy milyen mértékű lépéseket támogatna Peking azt egyelőre teljes homály fedi.
Mindenesetre ha ez tényleg így történt, akkor az komoly áttörés Szöul és Washington számára, hiszen a régóta Phenjan pártját fogó és vétő joggal rendelkező Kína nélkül Észak-Korea ENSZ BT általi megbüntetése kivitelezhetetlen lenne.
Az infót lepasszoló illetékesek nyilatkozata alapján a kínai elnök hétvégén esedékes dél-koreai látogatása során a várakozások szerint kinyilvánítja sajnálatát a március 26-ai eset végett és utalni fog rá, hogy Peking kész elfogadni a támadás körülményeit kivizsgáló nemzetközi csapat eredményét, mely mint tudjuk Észak-Korát hozta ki elkövetőnek.
A Kínában folytatott több napos stratégiai és gazdasági témájú tárgyalássorozat után rövid időre Szöulba látogató amerikai külügyminiszter úgy fogalmazott, hogy a nemzetközi közösségnek felelőssége és kötelessége a támadásra egy erős, ámde arányos büntetés foganatosítása.
„Úgy vélem a kínaiak megértik a helyzet komolyságát és készek meghallgatni Dél-Korea és az Egyesült Államok aggodalmait” – fűzte tovább mondókáját Hillary Clinton, hozzátéve, hogy számítanak Kínára a Phenjannak szánt válasz véglegesítéseben.
Ez szerintem a SZU összeomlása óta az egyik legjelentősebb történelmi esemény lehet. Ez jelzésérékű lehet a trónörökös számára, hogy mire számíthat a jövőben.
:-) :-) :-)
A kínaiak a despota Nyugat és a déli bábállam talpnyalói lettek, dollárra cserélvén az őszinte fegyvertársi barátságot. Az imperialista háborús uszítók láncos kutyái…. Hű, ez nehéz volt…
:-) :-) :-)
molnibalage
Semmiféle konkrétum nem hangzott el. „Elképzelhető, hogy csatlakozik az ENSZ BT általi valamilyen elmarasztaló intézkedéshez”. Ez kb. olyan, mint hogy elképzelhető, hogy csatlakozik valamilyen Irán elleni szankciók ügyéhez is, hacsak ez nem érinti a kereskedelmi érdekeit, stb.
A torpedóügyben állást kellett foglalniuk és nem állhattak csak a nyilvánvaló tények mellé. De ebből miféle szankciók sülhetnek ki? Egyáltalán mit lehet Észak-Koreán szankcionálni?
A szörnyállam eltakarításának árát nem fogja megfizetni Kína. És jelenleg senkinek nem éri meg ez az ár azért, ami ott van.
Mi a fenért nem tud belülről össze omlani.
Anno az SzU ezerszer jobb helyzetben volt.
Uraim !
Nagy reményeket nem kell ehez fűzni. Valamit kénytelen kína mondani mert a tények meg a nemzetközi felháborodás kényszeríti őt de azért nem fogja a hűséges ész idomított ordasát ezért karóba húzni.
Ráadásúl arra is jó a dolog neki hogy jelezze Kiméknek hogy nem kell pattogni mert lehet más képen is tud kína dönteni és akkor csokólom kihez tetszenek majd fordulni.
Ronyrázás !
Mármintha meg fog történni. Így értettem. Ugyanis ez egy kb. 40 éve fennálló felállást változtatna meg.
Ronyrázás = Rongyrázás
Tényleg nem kötekedni akarok, de szerintem nem lehet egy lapon említeni a SZU és ÉK összeomlását. Az előbbi tényleg világtörténelmi esemény volt, az utóbbinak kb. akkora jelentősége lenne, mint ha a kubai Castro királyság dőlne össze.
Látom nem érted. Nem egy lapon elítem. De milyen nagy profilváltozás történt 1991 óta a külkapcsolatok terén? Szerintem lényegében alig-alig válotoztott valami. A jenki pakiknak ad F-16-ot és Tajvannak már nem ad el fegyvert. Milyen olyan nagy dolog változott meg az elmúlt 20 évben, ami 1991-ben is megvolt már?
Mit gondolok mit tenne, hogy döntene DK ha kína megígérné neki hogy nem csak nem támogatja de segít is az ÉK rendszer eltakarításában illetve a korea egyesítésében ha DK cserébe eltávolodik az USA-tól ?
Kedves Kuruc Kolléga!
HÚHA……..
DK cserébe eltávolodik az USA-tól ?
Ezt elég nehéz lenne kivitelezni. Lényegéban a jenki jelenlét miatt létezhet csak DK, mertegészen az utóbbi 10-15 évig DK képtelen lett volna önerőből megvédeni saját magát teljese biztonsággal egy északi támadás ellen.
Nem igaz hogy nem ad el fegyvert! Most adott el légvédelmi rakétákat Tajvannak! (úgy tudom)
most viszont már US nélkül is meg tudja magát védeni.
amúgy sztem semmi, a véleményem mint tegnap. DK továbbra se vállalja be, hogy piszkos bombák(rakéták), vegyifegyverek, tüzérség löjje a DK nagyvárosokat. Mááárha nincs atomjuk.
ÉK és DK is bábuk a táblán. A játszma tétje pedig nem az, hogy ki üt le több „parasztot”. (- Nem kell szó szerint venni, de jobban passzolt a mondatba, mintha gyalogot írtam volna.) :)
M
Én nem vagyok egy nyíltan erőszakos fajta. De komolyan, őszintén remélem, hogy a világ két utolsó valóban és elismerten kommunista állama 10 éven belül a történelem részévé válik (ÉK-Kuba).
ÉK a definíció arra, hogy hogyan NEM szabad egy államot megszervezni. Kuba pedig csak egyszerűen vegetál, élnek a szivarból és a banánból. Vicces, szánalmas, egyben demonstratív jellegű volt, amikor újabb 15 (?) évre titkosították a Kennedy aktákat. Miért? Szerintem nemes egyszerűséggel azért, mert Castro Még él.
Ha USA lennék, előbb a saját kontinensemen raknék rendet, aztán kezdenék világ rendőröset játszani.
Vagy én vagyok hülye, vagy ennyire hiányzik minden érték a világból. Ha pedig ez utóbbi az igaz, akkor mennyi esélyünk van arra, hogy megéljük békében 2050-et?
Mert szerintem 0.
Learn to love the bomb
Dr. Strlv
Én nem hiszek ebben a demokrácia terjesztésben, ha Kubaiak akarják akkor akarják.
amúgy nem lehetetlen, hogy Kubaban vmi oldódik majd, a müveletlen területek pl magánkézbe kerülhetnek… talán nemsokára.
Na tessék, megint egyet kell értenem Fade mesterrel! :)
Igazad van – csak ott fog terjedni a demokrácia, ahol a megfelelő társadalmi hagyományai ennek megvannak.
Ez pedig alapvetően adott civilizáció családmodelljétől függ. Ott például, ahol a patriarchális viszonyok párosulnak a családon belüli korosztályok tekintélyelvűségével sokkal kisebb lesz a valódi demokrácia iránti igény, mint ahol az individualizmus már évszázadok óta a fénykorát éli.
Természetesen mindegyik esetben a társadalom elit rétege (gazdasági és szellemi téren) akkor hajlandó váltani, ha ebből nekik további hasznuk származik. Talán Gandhi volt az eddigi egyetlen ismert vezető (biztos volt még néhány), aki nem csak beszélt a saját meggyőződéséről, hanem úgy is élt.
Üdv: M
Igazad van – csak ott fog terjedni a demokrácia, ahol a megfelelő társadalmi hagyományai ennek megvannak.
Én inkább úgy fogalamznék, hogy a demokrácia értelmezése kicsit rugalmasabb ott, ahol nincs a klasszikus értelemben vett formára igény. Kubában talán első körben jó lenne, ha a megpattant rokonok dollárjait nem fölöznék le és nem jegyre lehetne a cukrot a cokornád hazájában kapni…
Biztos, hogy bele szeretnénk menni a „demokrácia” témába?
Szerintem nem jó ötlet.
Jó éjt mindenkinek,
dr Mrkwdglb
Nemet mondana Kuruc, pontosan ugyanazért, amiért az NSZK is nemet mondott a német újraegyesítés szovjet tervére (semleges de korlátlan fegyverkezés jogával felruházott Németország). Az ok egyszerű: ilyen szomszédok mellett Korea önmagában akkor is gyenge lenne, ha egységes, szükségük van a hátuk mögé az USA-ra, ahogy ezt Adenauer is tisztán látta anno a szovjetekkel szemben és nem akart ütközőállamot csinálni a hazájából. Jobb ugyanis egy megosztott ország gazdagabbik felének lenni egy távoli jóbaráttal egy másik kontinensről mint egy bizonytalan semlegesség a szomszédban egy szörnyeteggel.
Komolyan olyan országban éltek ahol a demokrácia 4x megbukott.
A mostani 3-4 köztársaság is egy vicc.
Elmúlt 8 évben láttuk hogy a számon kérész nem nagyon működik, meglehet téveszteni az embereket stb. a választások előtt utána meg nem lehet sokat tenni a kormány ellen.
Ez a rendszer a Nagy Kádári diktatúrához képest nem a fellendülést hozta.
Sőt ami a diktatúrába megteremtődött vagyon, azt elkótyavetyélte.
Majd nem mindenki ott van mint 1988 vagyontalan.
Holnap úgy néz ki hogy nem a demokratikus nemzetek diadalát hozza.
Ott van Kína életükben nem hallottak demokráciáról nem is fognak.
De még is egyre dinamikusan fejlődik.
Oroszok is helyre jönnek nehezen a kommunizmusból ott sincs demokrácia.
De még is egyre dinamikusan fejlődik.
Onnan, ahonnan elkezdték nem nehéz. Ott most az a szint, hogy csak 500 millió ember él olyan szintem, ami a XVII. század végén volt az angol ipari forradalom idején. A fél orszgából meg pöcegödröt csináltak.
Hát így aztán tényleg nem nehéz „fejlődni”…
monyok: Amíg tömegek hajlandóak Kínában heti 6napon 12ht dolgozni évente egyszer! hazamenni 29.000Ftért addig dinamikus. Ha ez MOon is így lenne mi is sokkal dinamikusabban fejlődnénk.
Nekem a rosszabbúl élünk mint 20éveről mindig a Pécsi közlekedés jut eszembe. Nem volt elkerülő, nem volt…. és mégis a dugo ismeretlen fogalom volt „lézengett” pár kocsi az utcán. Ehez képest ma is 30perc volt míg átmentem a városon, dugo, dugo hátán, pedig a népesség fele elkerülön megy haza.
Vagy a másik kedvencem, hogy volt egy ~Skála nagyáruház oszt annyi. Most van egy Pláza, egy Árkád, kiscsillió Lidl, Tesco… és hiába rakom csütörtökre a vásárlást ha nem este megyek tömegnyomor.
Vagy ott a nem idevág csatornázás. 40év alatt nem bírták megoldani, mecsekre a szippantós járt. Jelenleg lassan nincs utca amit ne csöveztek volna be.
vagy a végre elkészült M6. Mennyi sztráda épül 1960-1990 között?
és az eladosodással se lehet dobálózni ma mint ~1989 környékén is a GDP 80% fele jártunk.
gazdaságban se épp ott leledzünk ahol 1988ban… „500”év óta újra egyszer „többet termelünk” mint amennyit elfogyasztunk. Ez jelenleg olyan országokra áll rajtunk kívül, mint Németország, Dél Korea, Japán… Egy mérőszám mégis nagyon örültem neki tavaly.
du nekem is blogen meglátása ugrott be. Kidobom az amikat, nagy nehézségek árán elfoglalom ÉKoreát, erre szemből megindul Kína.
még egy kissebb dejavu is lenne….
OFF
@Fade
Azt az „apróságot” felejted el, hogy a magyar is azért tud ilyen mértékben fogyasztani, mert fajlagosan olcsóbb lett sokminden. Nem mi fejlődtünk, a dolgok lettek olcsóbbak. Inflációval számolva az átlagbérek vásárlóereje pár évvel ezelőtt érte el az 1989-es szintet. Ez engem is megdöbbentett. Tehát ez azt jelenti, hogy valódi fejlődés esetén nem itt kellene tartani. Maradjunk annyiban, hogy környezet húzott magával, mint sordó ár a falevelet. Ettől a felevélből még nem lett motorcsónak…
Én rohadtul nem mondanám azt fejlődésnek, hogy nem vagyunk arra sem képesek, amit egy 9 milliós és 15 éve kettévégott ország képes. Igen, Csehországról van szó. Ott érdekes módon gyártanak, harci repülőgépet, metrót, villamost, buszt. Itthon már buszt is alig és az is olyan, amilyen…
Vagy akkor egy másik fokmérő. Nézd meg, hogy a főváros és a MÁV infrastrukúrája hová zuhant vissza 20 év alatt…
ON
Moli tökéletesen igazad van.
Másik érdekes kérdés ha most értük el a 89 szintet. Sajnos az állam adósságunk a 89 szint felett van.
Akkor azt jelenti hogy ez a fene nagy magyar demokrácia amit hozzánk is importáltak nem szolt másról mint hogy kizsigereltek minket.
89-ben még volt egy nagy értékű termelő vagyon.
Oroszok is lógtak nekünk 300 millió dollárral vagy az 300milliárd volt.
Ja Irak és egy pár ország is adósunk volt.
Ja a tisztel nép hadsereg akit mindenki szidott mint a bokrot nagyobb honvédelmi potenciállal bírt mint a mostani hiper szuper NATO kompatibilis szépverbung.
Ma a hadseregünkből hiányoznak a nehéz fegyverek, Azt a néhány csenevész gripent leszámítva a repülő gép park ugyan az.
Ja 89 még volt pár 21 és egyéb migjeink. Amelyek akkor nem voltak top de azért több bajt tudtak okozni mint ez a pár gripen .
Ma minden a multik kezében van.
Ja a múltival az baj hogy a profitot haza viszi és a gyárat addig üzemelteti míg adó és egyéb kedvezményeket kap.
Oszt utána a megvett magyar gyárüzemet bezárja amit mozdíthat az elviszi.
A végén rosszabbul járunk mint mielőtt eladtuk a gyárat.
Mivel a múlti után csak üres üzem csarnok marad.
Ja mert kibelezte a gyárunkat neki a piaca megmaradt.
Tökéletes példa a Szerencsi cukor gyár.
Mára történelem.
Minden mozdíthatót belőle kivittek lengyelbe belőle.
Már nem dolgoznak ott ja hogy Boci csokit még eladják az embernek természetes.
Mivel a Bocinak mint márka névnek nem kell nagy reklám valamint megtévesztő mondón mindenki egy remek hazai termékre gondol oszt nyugodószívvel megveszi.
Ha itthon megszűnik a gyártás akkor a külföldi gyártok monopól helyzetben vannak.
Konkrét példa az egyik tanárom mondta. Vegyész-informatikus a fotokémia a mániája.
Van a aszkorbinsav még egy évtizede világon mindenhol gyártották.
Jött Kína sokkal olcsóban tudta gyártani mint mások így világon a többi aszkorbinsav gyár bezárt igen ám.
Ez kb 5éve zajlott le ez a folyamat. 2 év után a Kínaiak elkezték emelni az árát. A vevők nem tehettek más egyre emelkedő áron meg vették mert már a világon a többi üzemet szétrombolták addigra.
Eljutottunk oda a tanárom mondta amíg 1kg aszkorbinsav 4éve még 500ft volt ma 1500ft kerűl.
Aki aszkorbin savat használ az kénytelen megvenni 3x áron.
Amcsik, Németek, Franciák most kezdenek el új saját üzemeket épiteni a régiek helyén.
Na ez mekkora többlet költség.
Ahelyet hogy a régi üzemeket max csak korszerűsiteni kellett volna.
1 lerombólták feszámolták őket az se kerül 10forintba.
2, elmúlt 2-3évben felárral tudtak(tudnak) aszkorbin savat venni. Mint ha saját maguknak állitanák elő.
3, most megint nulláról építsenek úgy üzemeket amelyeknek kell 12 hónap míg normálisan beindulnak és fedezik saját igényeiket.
Ezt megint töke erős államok tudják meglépni a többi továbbra is veszi a Kínai-it extra felárral.
Remek, ebben reménykedtem valamennyi hozzászólásomban, hogy Kínát sikerül meggyőzni, hogy legalább semleges maradjon a kérdésben.
Kim elcseszte, nem kell csodálkozni, az utóbbi időben ÉK nagyobb kellemetlenséget jelentett Kína számára, mint hasznot. Atomoztak, a zárt gazdaságuk miatt kereskedelmi partnernek se voltak jók, nyelték a segélyeket, fegyvervásárláshoz meg túl csórók voltak. 10 éven belül egyesülés lehet, ha Kína támogatja, akkor ez akár békés módon is megtörténhet.
Magyarország, gyerekek, milyen 89-es reálkeresetekről beszélünk? Az MSZOSZ szerint (KSH adatok alapján) is 2001-ben már túlnőttük, pedig a szakszervezetek nem azok a kapitalizmus fanklub tag szervezetek.
Arról nem is beszélve, hogy klassz a magas reálkereset, de a részleges áruhiány miatt nem vehettél belőle az, amit akartál.
Csehország mindig is Magyarország előtt volt a történelem során, mivel ők alapvetően ipari jellegű ország, mi pedig mezőgazdasági jellegű ország voltunk. Ez úgy tűnik, még jó ideig így is marad.
Államadósságunk növekedése főleg árfolyamhatásból származik, ha tényleg beindul a növekedés (befog, mert ez lesz a harmadik olyan negyedév, amiben már növekszünk), és tartani tudják a hiányszintet, akkor csökkenni fog. A forint visszaerősödése szintén csökkentheti az adósságot, viszont a gyenge forint meg a növekedésnek tesz jót, gondolom Viktorék ezért is gyengítik „megfontolt” nyiltakozataikkal.
Nem igazán értem, mi köze Kína Dél-Korea mellé állásához az 1989-es magyar GDP-nek és a Boci csokinak. Sebaj, alapból hülye vagyok :-)
Csak annyit tennék hozzá, hogy egész Ny.-Európában és nálunk is baj van. Úgy elvitték a gyártást Ázsiába, meg ide-oda, hogy – kis túlzással – Lassan nem találni Európában egy jó hegesztőt, lakatost, stb. szakmunkást. Elfelejtünk gyártani. Szolgáltatunk. Csak épp, ha szükség lenne rá, akkor szolgáltatásból nem lakunk jól.
Kína pedig – talán – Tajvanért és a Paracel-szigetei olajlelőhelyekért odaáll Dél-Korea mellé.
Úgy jutottunk ide hogy Fade barátunk szerint mennyire jó dolog a demokrácia helyesebben demagógia.
Világon minden államnak demokráciának kell hogy legyen savai szerint.
Kolombusz ezt komolyan gondolod.
Józan embereket kérdezem. Egy 2/3 többségű kormánypár ami fiatal demokraták szövetsége nevet viseli.
Mért a kettős állampolgárságról szóló törvénnyel és Trianon emlék nappal kezdeni a munkáját? ( Nagy magyar párt, nemzeti ős magyar párt ha ő kormányozhatnának megértem hogy első lépéseik nacionalista törvények alkotása, csak átunna jönne a gazdaság számukra)
Mért nem az égetőbb gazdasági és pénzügyi intézkedésekkel amelyek megakadályoznák hogy az emberek a bankok kidobják az utcára
Bezzeg a bankok tudtak mentő csomagot kapni de a kis ember ki menti meg?
Ja a Bank mentő csomag a kis ember pénzéből megy.
Kolinbusz még valami.
Mezőgazdasági ország vagyunk lehet de a mezőgazdaságunkat szétverték a feldolgozó iparunkat úgy szintén.
Másik egyetemista vagyok látom hogy mekkora szellemi kapacitás van hazánkba a műszaki és természettudományos karokon.
Az egyik nagy lehetőségünk pont a kutatás és fejlesztés lenne.
Mikor mikroelektronikában vannak olyan nyomtatott áramkör stb. ami ezüstből készülnek stb. Ott az ezüst mint nyersanyag ára a termék árának 1% teszi ki. 99% hozzá adott termék.
Hétköznapi ezer terület van ahol egyszerű újításokkal komoly pénzügyi haszonra lehet szert tenni.
Másik egyetemista vagyok látom hogy mekkora szellemi kapacitás van hazánkba a műszaki és természettudományos karokon.
http://vimeo.com/11690875
Én valahogy nem látom ezt a potenciált. Túl sok a „lógok a szeren” fajta ember.
molni
Én nagyon alergiás vagyok arra a fajta mélymagyar „mi vagyunk az ékkő isten koronáján, és fingjuk a Passat szelet” dumára de az a TAPASZTALATOM hogy a magyar oktatás és kreativitás bizony világít. Itt nem túlzok de sokszor le vannak döbbenve egy egy olyan megoldáson ami otthon hétköznapi standard.
Szóval agyilag még mindíg jól állunk csak nem vagy nemjól rosszabb esetbe egymás ellen használjuk fel ezt a potenciált.
Molnibalage.
:D hát igen van ilyen is.
ELTE és BME valóban hazánk top egyetemei közé tartozik. Hogy most ilyen kérdés kifogott rajtuk csak annyit tesz hogy lusták gondolkodni.
Megjegyzem én nem a két említett egyetem valamelyikére járok.
Én egy másik elismert magyar egyetem TTK-án hadakozok.
Nálunk a csúf valóság hogy 90 kezdtük anno szakomat. 4.hete rendeztük mi 3-ad évesek a vegyészbált. Mi 3-ad évesek vagyunk most 30-an ebből is a 30 főből is 10 fő olyan aki csúszik 1-1,5 évet.
Vagyis most 20-an fognak BSc diplomát kapni.
Hát itt mi nem szégyenkezhetünk eredmények terén.
Van olyan professzor nálunk aki NATO által finanszírozott projektbe is részt vett.
Ez az egész felső oktatás nagyon összetett dolog.
Hát hogy az ember a színfalak mögé is engedik látni nálunk azért van mert mi valahogy közösség vagyunk.
Személyesen ismerjük tanáraikat stb.
Katalógusnál óránál adott esetben nekem se kell nyújtózkodnom hogy ott vagyok mert a tanár rám néz és tudja ki vagyok.
hubazzeg kelett ez nekem…. :DDD
molni: vásárló erő paritáson 2001ben már 89 szint felett jártunk. És akkor ne feledjük el, hogy 1990-1993ban kvázi összeomlott a Magyar gazdaság uis teljesen versenyképtelenek voltunk.
Csehország sztem rossz plda. Mindig is elöttünk voltak, Németek sorra telepítettek ki mindent (azaz zsigerelik ki Cseheket) Szvsz mond Szlovákiát, ők még gyak alattunk voltak, mostanra meg már… Na ja de ahoz 8év jobboldal kellett, MOon pedig nem volt, nincs és sose lesz jobboldali kormány. 89%. Mindent elmond.
monyok:
-„Akkor azt jelenti hogy ez a fene nagy magyar demokrácia amit hozzánk is importáltak nem szolt másról mint hogy kizsigereltek minket. 89-ben még volt egy nagy értékű termelő vagyon.”
89ben volt egy totálisan versenyképtelen gazdaságunk. Nem csak nálunk Cseheknek se kellett a Skoda 120 amikor, ugyanannyiért Opelt kap. Kizsigereltek? A „nagy” értékű termelő vagyon versenyképtelen volt.
Érdekes amúgy látni mi van ahova nem jött a multi. tavaly még lehetett venni MOon Ladat ugyanavval a 150.000km után general kell neki motorral, meg kilog a lábad szétrohad kasztnival 1.9millio FTért. Kinek kellett? Senkinek.
„Oroszok is lógtak nekünk 300 millió dollárral vagy az 300milliárd volt.”
Erre a részre talán nem reagálnék…. :DDD
„Ja a tisztel nép hadsereg akit mindenki szidott mint a bokrot nagyobb honvédelmi potenciállal bírt mint a mostani hiper szuper NATO kompatibilis szépverbung.”
és mikor volt nagyobb esélyünk pl csak mert most ez a sláger (cseh
)Szlovákia ellen megvédeni a hazát akkor vagy most?
A gripen – mig vonalon meg abszolute nem értek egyet. MA ha összevetem a nem túl barátságos államok légierejét a Magyarral az jön ki, hogy magasan verjük, mit verjük alázzuk őket. Ez 90ben közel se volt így.
„Ma minden a multik kezében van.”
Mármint magánkézben. Nekem is van OTP részvényem.
„Ja a múltival az baj hogy a profitot haza viszi és a gyárat addig üzemelteti míg adó és egyéb kedvezményeket kap.”
Te aki vadul demagogozol…. Tudod, hogy nagyon keményen demagog vagy? :DDD
Vicces ilyet olvasni tőled aki folyton demagogiázik. Oké egy plda: Ki Győr városának legnagyobb befizetője, ki fizeti győr költségeinek 10%át?
Hát az Audi.
Hazament miután lejárt az adókedvezménye? Nem.
A kapitalizmus meg már csak ilyen, ha vki befektet nem a két szép szemünkért teszi hanem mert profitot akar.
„Oszt utána a megvett magyar gyárüzemet bezárja amit mozdíthat az elviszi.”
Ilyen is volt, a Magyar politika hibája, hogy sok esetben ezt engedték.
Aszkorbinsavas részt nem ismerem, de Kínaiak kedvenc módszere a „dömpingár”, amivel tönkreteszik a helyi ipart aztán megemelik az árakat. Ezellen egy MO méretű ország semmit se tehet, az EU feladata pont ezen támadások kivédése lenne és nagyon sok esetben reagál is rá ld dömpingvám.
„Mezőgazdasági ország vagyunk lehet de a mezőgazdaságunkat szétverték a feldolgozó iparunkat úgy szintén.”
Szerintem Ipari ország vagyunk. Mezőgazdaság GDP 5%át állítja elő. Persze minden fejlett államban ez így van. Mezőgzadaságunkat mi vertük szét avval, hogy engedtük a 20-50-70hektáros gazdaságokat létrejönni. Mi engedtük, most is ez a fő szöveg: Családi gazdálkodás. Nem versenyképes, családi. Akkor meg mit csodálkozunk.
2fv:
Kuruc:
„de az a TAPASZTALATOM hogy a magyar oktatás és kreativitás bizony világít.”
Én olasz, német, us és ausztál mérnökökkel is dolgoztam együtt és soha nem láttam azt a mien „világít” a német, olasz, us, ausztrál meg nem. Ott is vannak kitünő szakemberek meg itt is. Hozzáteszem a hülye részt csináltunk, kvázi sose terveztünk, csak megvalóstottunk, „debugoltunk”.
monyok2:
„Úgy jutottunk ide hogy Fade barátunk szerint mennyire jó dolog a demokrácia helyesebben demagógia.”
Ahogy kedvenc görögöm mondta volt, a demokrácia halála a demagogia. Amúgy vicces ezt a demagogia szöveget tőled hallani amikor láthatóan úgy benyalod a demaggiát, hogy na…. :DDD
„Magyarország, gyerekek, milyen 89-es reálkeresetekről beszélünk? Az MSZOSZ szerint (KSH adatok alapján) is 2001-ben már túlnőttük, pedig a szakszervezetek nem azok a kapitalizmus fanklub tag szervezetek.”
ÓÓÓ akkor jól emlékeztem. Öröm ez.
molni: 2perce szakadok a videon….
monyok:
„Úgy jutottunk ide hogy Fade barátunk szerint mennyire jó dolog a demokrácia helyesebben demagógia.
Világon minden államnak demokráciának kell hogy legyen savai szerint.”
ezt miből hoztad ki? Én ezen a helyen is pont azon emberek táborát erősítem akik nagyon sok helyen/esetben nem hiszenk abban, hogy a demokrácia lenne az üdvözítő államforma.
molni: 2perce szakadok a videon….
Én inkább sírtam és dühöngtem. Elképesztő, hogy ilyen buta emberek járhatnak már oda, ahol én végeztem. Lassan már ezt is le kell tagadnom, mert már a BME-n végezni is égő lesz?
Fade.
Látjuk minden szép és jó:D
Nagyobb sza. vagyunk mint 89-ben.
Winston Churchill olvasta egy remek idézete ” Mi a demokrácia ellen a legjobb érv? 10 perc beszélgetés egy angol választó polgárral.”
Amúgy meg vannak ékes példák arra hogy a korlátok nélküli szabad piac nem vezet semmire.
Légierő szlovákok köszönik S-300 pár gripent elkapnának.
Pár tucat ki vadász bombázó ön magába nem ér semmit.
Mikor van 5000 hadra fogható katonák max BTR-re amiről megint jót mostanában nem hallottam.
Ennyi katona a főváros védelmére is kevés.
Nem beszélve milyen fegyvereik vannak helyesebben nincsenek.
Másik a Románok beszerzik új gépeiket akkor vadász-vadász elleni csatába megint alul maradunk.
Ja meg neki van szárazföldi haderejük hoppá.
Drága Gripejeink olyan jó hadra foghatósággal rendelkeznek hogy a Baltikum légvédelmében nem tudtuk részt venni.
Légierő szlovákok köszönik S-300 pár gripent elkapnának.
Ez így finoman szólva merész kijelentés. Alacsonyan repülő cél ellen a horizont takarása miatt mindenféle SAM rendszer megsemmisítési zónája minimális lesz…
http://www.youtube.com/watch?v=BlufpngTcDg&feature=related
0:50 és 1:00 között elhangzik szerintem egy nagyon fontos dolog.
monyok:
„Látjuk minden szép és jó:D
Nagyobb sza. vagyunk mint 89-ben.”
Én tucatnyi pldat, konkrétumot hoztam te nem cáfolod őket egyszerűen kijelented az nem és kész. Ez melyik egyetemen tanultad? TTK?
„Amúgy meg vannak ékes példák arra hogy a korlátok nélküli szabad piac nem vezet semmire.”
És hol mondtam, hogy igen?
„Légierő szlovákok köszönik S-300 pár gripent elkapnának.”
Egyrészt ott van amit molni ír. Másrészt nincs két egységük. Nem fedezik egymást. Ez enyhén problémás egy offenziv „lefoglaljuk MOot” hadmüveletnél. És épp harmadrészt is tudnék írni. De aztán nehogy úgy járjak, hogy leírod, hogy az nem úgy van de nem indoklod. :DDD
„Pár tucat ki vadász bombázó ön magába nem ér semmit.”
és hol vannak magukban?
„Mikor van 5000 hadra fogható katonák max BTR-re amiről megint jót mostanában nem hallottam.
Ennyi katona a főváros védelmére is kevés.
Nem beszélve milyen fegyvereik vannak helyesebben nincsenek.”
Mért a Szlovákoknak mennyi van? Tudják biztosítani az előrenyomuláshoz alapvetően szükséges 3:1et és a légtér birtoklását?
„Másik a Románok beszerzik új gépeiket akkor vadász-vadász elleni csatába megint alul maradunk.
Ja meg neki van szárazföldi haderejük hoppá.”
Ha igen akkor majd igen. Földön meg semmi se változik.
„Drága Gripejeink olyan jó hadra foghatósággal rendelkeznek hogy a Baltikum légvédelmében nem tudtuk részt venni.”
ja és a francia rafalek is szarok azért nem azt küdlték franciák…, lengyelek azért nem az F16ot mert annak is szar a hadrafoghatósága…
Itt a legvégén egy kérdés: Mióta foglalkozol aktívan hadtechel, honvédelemmel?
Szegedre járok egyetemre.
Aktívabban 2-3 éve foglakoztat a haditechnika és a honvédelem.
Egyetemen itt fizikát,kémiát, matekot tanulok.
Mint hogy vegyész leszek így a kémia a legfőbb. Vizsgáink zömét itt nálunk szóba megy.
Ezt a tanáraink tartják életbe vágónak hogy tudásunkat szabatosan megtanuljuk kifejezni szóban bármilyen publikum előtt valamint hogy folyamatosan aktívan gondolkodjunk.
Nem vagyok nagyon kompetens a haditechnika terén.
Azt hogy vehemens vagyok a természet domináns része.
Közép iskolában karatéztam stb.
Mivel ez illett a személyiséghez.
Az határozattan leteszem a garason egy állás pont mellé.
Valamint más álláspontra hozott tiszta érveket elfogadom.
Ez segít a jobb megértésben.
22 éves fiatal kemény kötésű fiatal ember vagyok aki nem fél a saját árnyékától.
Ez nem magyarázkodás vagy hasonló.
Én ilyen vagyok.
Bizonyos dolgokban úgy látom hogy nem feltétellenű kell objektívnak lenni.
Fade nem akarlak megsérteni.
Továbbra is tartom magam ahhoz a nézőpontomhoz hogy a demokrácia nemlétező valami.
Mikor a karatéztam akkor is az volt amit a mester mondott.
Most egyetemi labor gyakorlaton nem fogjuk megszavazni hogy melyik vegyszernek milyen az élettani hatása stb.
Hanem ott a labor vezető aki nagyon jól érti dolgát ezért az ő szava a törvény.
válaszok lemaradtak…. :)
btw akkor szerencse, hogy én ThaiBoxoltam….. bár az (legalábbis ahogy tanították) nem szól vehemenciáról, meg semmi gondolatiról…. :DDD
monyok: Mit nevezel demokráciának? Közvetlen már tényleg nem létezik ~2000éve és vszeg már sajnos/szerencsére nem is fog soha. Közvetlenből viszont nézz már körül…
Most egyetemi labor gyakorlaton nem fogjuk megszavazni hogy melyik vegyszernek milyen az élettani hatása stb.
OFF
Szerintem picit ízlelgesséd még az elvont fogalmakat, mert kevered a szezont a fazonnal. Nem kicsit, nagyon…
Attól, hogy egy politikai rendszer demokiratikus nem jelenti azt, hogy azt csinász amit akarsz ott és ahol akarsz. A katonának is pont olyan szavazati joga van, mint bárki másnak. Egyenlő súlya van a szavazáskor a tábornokkal is. Ettől függetlenül a tábornok az ő főnöke, ahogy neked is lehet ilyen a munkahelyen.
Én karatéztam és karatézok.
Közép suliban egy nagyon brutál kis csapat tagjaként.
Ahonnan mindenki valamilyen testülethez ment jó szerivel.
Legjobb haverom is a Bakonyba kúszót mászott most 6 hetet.
molnibalage
Értem mit mondasz. De mióta egyenlő egy mérnőkkel egy jó szakmunkással egy koldus?
Szavazat jogilag a nincstelen szavazat is annyit ér mint egy gépészmérnöké.
Csak a bökkenő hogy a nincstelen a szociális hallótól függő személy.
Akinek a szavazatát pár ezer forintért meglehet venni ahogy láttuk meg is veszik.
Míg egy mérnök közteher viselő személy akinek az adójából él az egész rendszer.
Még is politikailag a nincstelennel egyen rangú.
Lényeges dolog a tapasztalat az hogy a számon kérhetőség és az elszámoltathatóság gyakorlatban nehezen kivitelezhető.
Mi kis hazánkra ez nagyon igaz is.
A magyar honvédség jelenleg nem kisebb, mint amekkora fenyegetéssel szembe kell néznünk, sőt. A NATO követelmények nem véletlenül akkorák, amekkorák, azokat teljesíteni kéne, és gond, hogy nem teljesítjük minden téren, de annál nagyobb haderőre nem nagyon van szüksége az országnak. A szlovákok hadserege nevetséges a hazaihoz képest is, ezért is sírt nagyon Slota, amikor a Bevetési irány gyakorlat volt, és folyón átkelést szimulálták a mieink. A románok, akikkel egyébként most viszonylag harmonikus a viszonyunk és a kettős állampolgársággal kapcsolatban se sokat tiltakoztak, nagyobb és kevésbé barátságos szomszédokkal körülvett országgal rendelkeznek ezért természetes, hogy a honvédelmi kapacitásaiknak is nagyobbnak kell lennie.
Természetesen komolyan gondoltam amit írtam, irtózok a régen jobb volt, meg a demokrácia hülyeség jellegű demagógiától.
Nem vagyunk nagy gondban jelenleg, abba a görögök, az izlandiak, a portugálok, a spanyolok, és esetleg az olaszok vannak. Minket emlegetnek pozitív példaként az egyensúly helyreállításában. Persze ennek nagy ára volt, és még könnyen el lehet rontani, ha újra ész nélkül költekezni kezdünk.
„Szerintem Ipari ország vagyunk. Mezőgazdaság GDP 5%át állítja elő. Persze minden fejlett államban ez így van. Mezőgzadaságunkat mi vertük szét avval, hogy engedtük a 20-50-70hektáros gazdaságokat létrejönni. Mi engedtük, most is ez a fő szöveg: Családi gazdálkodás. Nem versenyképes, családi. Akkor meg mit csodálkozunk.”
Földrajzi adottságokat nézve egyértelmű hogy agrárország lehetnénk most is,az hogy mi iparosok országa vagyunk az elég eröltetetett szerintem.Kérdezem én nem annak kellene dominálni amihez van adottság is?De ez megintcsak nem haditechnika mondjuk..
Ennyi katona a főváros védelmére is kevés.
Nem beszélve milyen fegyvereik vannak helyesebben nincsenek.”
Mért a Szlovákoknak mennyi van? Tudják biztosítani az előrenyomuláshoz alapvetően szükséges 3:1et és a légtér birtoklását?
Előrenyomulás miért függne az aránytól?Ez hülyeség…Harcászati vagy hadászati mélységről beszélsz egyáltalán?
MI az hogy alapvetően szükséges?Nem indítasz támadást ha nem vagy 3xos túlerőben?Ez ennél sokkal komplexebb…
Pontosan, jelenleg nem igazán tudjuk mik vagyunk, tradicionálisan (monarchia és előtte) agrárország voltunk, utána a szén és acél országa.
Jelenleg talán még a olcsó magasan képzett munkaerő országának mondhatnánk magunkat, de már nem vagyunk annyira olcsók a termelékenységünkhöz képest.
De nagyon elkalandoztunk Koreától, amit előbb-utóbb remélhetőleg nem csak földrajzilag fognak így hívni, hanem egyesített országként is ez lesz a neve.
HindTheBest
azért írtak 3x túlerőt mert a modern háborúk tapasztalatai ekkora mennyiségi fölényt tartanak szükségesnek egy sikeres támadó hadművelethez lakott területen kívül de ez az érték városi körülmények között 5:1 emelkedik.(és ez nem szerintem vagy a szerint aki írta hanem katonai stratégák szerint van így)
de még mielőtt felhoznád az arab-izraeli háborúkat az afganisztáni az első és második iraki háborút ellenpéldaként gyorsan leszögezném a fent említett két arányt (városon kívül 3:1 városban 5:1) arra az esetre állapították meg amikor a két szemben álló reguláris hadsereg minden tekintetben megközelítőleg egy színvonalat képvisel azaz nem az asszimetrikus hadviselésre!!!
Mi ilyen típusú ország vagyunk.
Alapvetően nyersanyag tekintetében mezőgazdasági.
Vagy zöld energia termelők. Ez mező gazdasági alapú üzemanyagokat energia hordozókat takarja.
Ehhez jó a Isten adta magyar szürke állomány.
Ennek is hagyománya van hiszik egyesek ha nem számítógép, porlasztó, villany mozdony mind magyar műszaki tudomány diadala.
Mi lenne hosszú távon előnyős.
Az szerintem az kutatás fejlesztésre ráállni.
Ezt csinálja ma Szingapúr mi egyetemünkön is voltak fejvadászaik.
Hiszen a nagy pénz egy új termék technológia kifejlesztésébe van.
A gyártás megcsinálják a legolcsóbban termelő államok.
Ehhez jönne még ha oktatásunk normális lenne egy magasan képzet szaktechnikusi réteg.
Aki az igényesebb műszaki megoldásokat csinálnák meg.
Szerintem ma nagy kutató laborokat jobban megéri épiteni mint autópályára kinyomni egy rakat pénzt.
Szellemi tőke egy-egy új terméknél 60-70%-ék.
monyok:
„De mióta egyenlő egy mérnőkkel egy jó szakmunkással egy koldus?
Szavazat jogilag a nincstelen szavazat is annyit ér mint egy gépészmérnöké.
Csak a bökkenő hogy a nincstelen a szociális hallótól függő személy.
Akinek a szavazatát pár ezer forintért meglehet venni ahogy láttuk meg is veszik.
Míg egy mérnök közteher viselő személy akinek az adójából él az egész rendszer.
Még is politikailag a nincstelennel egyen rangú.”
Amit leirsz az nem feltétlen a demokrácia problémája. Nálunk persze igen, hisz Kádár szelleme itt kisért, olyan, hogy Magyar jobboldal nincs és nem is lesz „89%”, mindenki baloldal és ez bizony óriási probléma.
Hozzáteszem, hogy néha remélek, a Bajnai kormány nagyon pozitiv csalódás volt és ha a Fidesz bevezeti az iskolához kötött családi potlékot, családok támogatását adókedvezmények által az már alapból jó indulás lenne. Persze olyan csodát mint amit Szlovákiával csinált a Dzurinda kormány nem várható… 89%
hind és monyok:
Most nincs kedvem nagy magyarázkodásokba belemenni, kezdjük úgy, hogy mutassatok nekem a földön három agrár országot ami legalább annyira gazdag mint MO.
Nem megy a három? Kettő? Egy? Annyi se? Egyetlen ország se tud jobban élni a mezőgazdaságából mint MO? Egy se miközben egy Braziliában évente háromszor aratnak?
Evvel szemben ha elkezded sorolni a MOnál gazdagabb ipari országokat nem érsz a végére….
Sejtitek már?
Az KF résszel egyet értek, csak kár, hogy az oktatásunk a béka segge alatt. Ugye lakosság 25% funkcionális anafabéta. Aztán mi úgy mentünk anno egyetemre, hogy dif egyenletekkel kezdtünk mert integrálni mindenki tudott. Most deriválással inditanak… No Comment. Aztán ~első héten 4polust számoltunk… most Ohm törvényét és közép iskolás fizikát ismétlik át az első három hónapban. Eközben rengeteg helyen teljesen korszerütlen az oktatott anyag, pl tavaly még pollackon 1984es BorlandC fordito (nem is Ansi) ment az oktatás, kemény infon az elektro, miközben OO programozás felvehető. (Most BSCvel hálisten változott sok minden.)
Ahogy árható volt kínának eszébe sincsen ÉK-t elitélni vagy bármilyen retorzióban részesíteni.
Magyarán ameddig az én kutyám csinálja addig nem téma csak ha a tiéd.
Ennyi korrektséget lehet majd kínától várni ha hatalma nagyobb és kiterjedtebb lesz.
Huntington megijedne ha látná hová fajultak a dolgok. Nagyon nagyon nagy dolognak kellene bekövetkeznie ahoz hogy egy következő nagy konfliktust elkerüljük.
Nekem mondjuk az is furcsa hogy ÉK ilyen nagy katonai sikert, mint egy korszerű DK hajó élsülyésztese, nem kommentálták sikernek! Nem lehet hogy valami különleges akna volt! (vagy ilyesmi)
Fade
Nem azt mondom hogy agrál országnak kell lenünk.
Természeti adotságaikat ki használhatnák.
Ma szinthez képest a mezőgazdaságunkat újra meg kellene erősíteni.
Több élemet termeljen ja én zöld energia hordozókat.
(repce, kukorica,stb, bioetanol és társai)
Ezzel lenne munkája a funkcionális analfabétáknak valamint a dolgozni nem akaró 1milliós segélyes kisebbségének.
Gondolom te is tudod hogy az sokkal hatékonyabb ha legalul lévőknek munkát adunk segély helyet.
Már írtam utána jön egy jól képzet szaktechnikusi réteg.
Amely olyan minőségi precíz munkákhoz tudnak elvégezni amelyeknél fontos a szaktudás és azt meg is fizetik.
3. Lécső a kutatás fejlesztés a új technológiák megalkotása ebben van a legnagyobb hozzá adott érték.
Valamint adott esetben nálunk ilyen paraméterek figyelembe vételével preferált ágazatnak kellene lennie:
vegyipar
gyógyszeripar
nanotechnológia
elektronika
Liberális oktatási rendszernek én is kárvallottja vagyok.
Környezetvédelmi szakközepes voltam
Herélt Fikánk heti 1,5 óra volt 2 évig.
Ugyan ez lett volna a helyzet kémiával is de az iskola vezetés talált módot rá hogy plusz 2 éven keresztül heti 1 óránk legyen.
Mondanom se kell normális alapokat nem kaptunk. Pedig szegény tanárink igyekeztek.
Matekkal is ugyanez volt heti 3-4 óra kevés.
Nem is tanultam meg deriválni az se tudtam hogy eszik vagy isszák
Jött az egyetemen a matek praktikum nevezetű elmelt szintű matekot csak számon kérjük a TTK-ásokon címszóval ott se volt derei-válás integrálás.
55-60% teljesítménytől fogadták el a tárgyat 1 kredites semmiség volt.
3 éve mikor elsős voltam nálunk a hallgatók 30-40% nem teljesítette.
Pedig nem volt annyira nehéz.
Ezzen az éven meg a záró nagydolgozatot ebből a tárgyból újra kellett írni mert a mostani elsősök 45-55% nem sikerült.
EZ kb 300 diákot jelent.
Egy olyan intézménybe ahova nem könnyű bejutni és bent maradni meg végkép.
Felső oktatás kapcsán másik érdekes anomália hogy az én képzésemre közzel annyit szán az állam mint egy bölcsész hallgató képzésére jó van 20000-30000 ft differencia.
De az semmi. Elve mi jóval kevesebben vagyunk mi évente 90 körűli az elsősök létszáma. Bölcsész karon meg pár száz.
Ott van egy lényeges dolog mint hogy gyakorlati emberek lennék.
Nekünk ott lennének a hallgatói laborok amely nagyon költséges dolog.
Létfontosságú készségek elsajátítására szolgál.
Ezt az állam megint nem veszi figyelembe.
Ma a tanszéknek sokkal gazdaságosabb elméleti kurzusokat tartani mint hallgatói laborokat.
Akkor hol van itt a fent hangosztatott racionális erő forrás felhasználás.
A felső oktatásban gazdaság számára értékesebb karok szakok szinte ugyan annyi pénzt kapnak mint a bölcsészek akik minden egyetemen a legalja az egyetemistáknak.
Én leendő hivatásom is zéró hiba toleranciával az elvárás.
Ehhez meg nem csak elméleti oktatás kell hanem sok gyakorlati szeminárium.
Ami a könyvben leven írva nem biztos hogy gyakorlati életben ténylegesen úgy működik.
Másik hogy legyen bátorságunk több tízmilliós műszereket használni.
Ahhoz is gyakorlati készségek kifejlesztése szükséges.
Fade:Törökország…A lakosság 40%a ebből él.Ja bocs….
Én sem azt mondom hogy ebből szimplán meglehet élni de ki az a süti aki nem képes kihasználni amit az országa nyujt..Megmondom mi vagyunk azok..
A törökök például fejlett iparral rendelkeznek mellette gondolom nem véletlenül…Törökországban mennyien is élnek?ja ÉRTEM..
Nekem mondjuk az is furcsa hogy ÉK ilyen nagy katonai sikert, mint egy korszerű DK hajó élsülyésztese, nem kommentálták sikernek!
Mert szerintük nem is ők tették. Akkor mit kommentáljanak sikernek? Ismerjék be azt, hogy iszonyatosan keményen megsértették a fegyverszüneti megállapodást?
OFF
Most nincs kedvem nagy magyarázkodásokba belemenni, kezdjük úgy, hogy mutassatok nekem a földön három agrár országot ami legalább annyira gazdag mint MO.
Hollandia? Az agrár ágazat az itthoninál messze durvább. Olyan hi-tech szinten művelik ott, hogy csak na…
Az 89%-os megjegyzésket meg aboszúlt nem értem. Mire vonatkozik, vagy mi ez egyáltalán?
Ezzel lenne munkája a funkcionális analfabétáknak valamint a dolgozni nem akaró 1milliós segélyes kisebbségének.
Nem elég termelni, el is kel adni. Kinek? Miért felejti el azt minden nosztalgiázó, hogy a KGST alatt baromi könnyű volt elpasszolni a kaját a SZU felé. Apró gond, hogy nevetséges cserearánnyal, amivel csak mi szpotunk… Akkor a magyar mezőgazdaság kb. 25 millió emberre termelt. Ma sok dolgot importálunk….
Nem is tanultam meg deriválni az se tudtam hogy eszik vagy isszák
A deriválás alapjai már vagy 20 éve nem része a gimnáziumi törzsanyagnak. Apám is csak érintőlegesen tanulta, pedig ő 1970-ben érettségizett.
Én matek szakos voltam gimibwn, de nem a klassszikus szemlélettel tanultuk az egyváltozós függvények deriválását és integrálását. (2001-ben érettségiztem.)
ON
„HindTheBest ezt írta:
Fade:Törökország…A lakosság 40%a ebből él.Ja bocs….”
nem tudod értelmezni? én ezt írtam: „mutass három agrár országot ami legalább annyira gazdag mint MO.”
Tőlem nézheted HDI szerint is ha GDP/capita nem szimpi.
molni:
„Hollandia? Az agrár ágazat az itthoninál messze durvább. Olyan hi-tech szinten művelik ott, hogy csak na…”
van vmi linked róla? Tényleg nagyon druván tolják, próbáltam utánanézni, több oldalt átnéztem de konkrét számokat nem találtam. Amúgy a lakosság 2+2%át foglalkoztatja. :) És oké ha összejön van egy. Ettől még a „point” gondolom érezhető. Amúgy amíg a „családi” 20-120hektárasdi megy (és aki nem ezt tolja az hazaáruló) az agrár szektor szvsz halott. Illetve amíg az EU rotyra tömi őket pénzel addig nem, de abban a pillanatban, hogy lehullanának a vámok, nincs fix felvásárlási ár… vége.
89%ról annyit, hogy bármi jobboldali elmozdulás könnyen eredményezheti azt, hogy felteszik a kérdést népszavazáson, hogy „akar e fizetni érte” és itt jön a probléma amit monyok is rben mondott. Sehol nincs még egy ilyen demokrácia a földön, sehol. Ahogy Orbán Viktor mondta világszabadalom az alkotmányos népitélet.
Mi az a 89%? Mire vonatkozik? Egyszerűen nem értem, hogy ez most minek a mérőszáma. Tényleg nehéz érhetően fogalamazni? :(
„Nem megy a három? Kettő? Egy? Annyi se? Egyetlen ország se tud jobban élni a mezőgazdaságából mint MO? Egy se miközben egy Braziliában évente háromszor aratnak?”
Azt hiszem erre válaszoltam volna a Török példával….Értem mit írtál..De nem mindenki érhet fel a te Bme-t végzett felsőbbrendű szintedre…
Ti már megint eltértetek a témáról…
Üdv!
Van egy kérdés, amire igaziból nem találok logikus vagy megnyugtató választ.
Észak-Koreának milyen haszna származik abból, ha kilő egy déli hajót?
Erre a kérdésre nem találtam igazi választ. Arra igen – szinte azonnal – hogy mennyi kára lesz ebből.
Most tegyük félre a tengeralattjáró kapitány egyéni kalandorakciójának lehetőségét és elméletben kicsit játszunk el ezzel a kérdéssel.
Itt az oldalon mindenki 100%-an biztos abban, hogy észak támadott?
M
Halkan megkockáztatom az a feltevést, hogy a torpedótámadásnak belpolitikai csatározások állnak a hátterében. Keményvonalasok, akik megpróbálnak keresztbetenni a reformereknek. Egy ilyen húzással biztos jó ideig konzerválni tudják a hatalmukat.
Persze ismétlem ez egy megérzés…
Ez lehetséges lenne!
http://www.fn.hu/kulfold/20100529/eszak_korea_provokalja_washingtont/
Hogy a japán bázisok megtartása volna a cél! Akkor a gomb volt a torpedó a kabáthoz!
Üdv Mackensen és Comandante!
Mindenesetre furcsa ez az egész. Én abból indulok ki, hogy Észak-Korea léte megalakulása óta orosz illetve kínai kézben van. Ebből pedig az következik, hogy bármit is mond ÉK, amit valójában tesz, az csak annyi lehet, amely még nem sért orosz vagy kínai érdekeket. Ebből következően egyoldalúan háborút sem indít.
A mostani eset alapvetően eltér az összes korábbi tengeri incidenstől, így ne üljünk fel a média csúsztatásának. A korábbi incidensek jellemzői azok voltak, hogy face to face egymást látva és provokálva néha eldörrent egy-egy lövés a vitatott vizeken. A mostani teljesen más eset: ha valóban torpedó végzett a déli hajóval, akkor az egy előre kitervelt, szó szerint lesből történő rácsapás volt – szó sincs propaganda értékű erődemonstrációról, hanem puszta kivégzésről beszélünk.
Ha ezt ÉK teszi, akkor kitört a háború, hiszen miért állna meg egy hajó kilövésénél?
Ha viszont nem ragaszkodunk a hivatalos verzióhoz és elfogadjuk azt, hogy lehet (Ismétlem, elméleti a játék!) nem ÉK tette, akkor jogos a kérdés: Ki?
Figyelve a térségben a gyorsan alakuló fejleményeket illetve azt, hogy néhány államnak szinte azonnali (azaz előre kidolgozott) válaszlépése van az esetre, így kissé gyanússá válik ez az egész ügy.
Valaki vagy valakik részére az incidens mindenképpen előnyös változást jelentett a saját helyzetüket tekintve a térségben az incidens előtti állapothoz képest. Ez a megállapítás pedig tagadhatatlan.
Üdv: M
Én abból indulok ki, hogy még a legsötétebb diktatúrákban is vannak klikkek, lobbik, seggnyaló táborik, akik a hatalom csúcsa fele törekednek. Megpróbálnak minnél több privilgiumot megszerezni az adott rendszerben, minnél több befolyást szerezni a Kim klán árnyékában.
http://katpol.blog.hu/2009/06/27/kim_succession
Itt egy jó kis írás ÉK-ról.
Naszóval, hogy magamat ismételjem, lehet, hogy megkezdődött a harakiri ÉK-ban a hatalomért. Kína álláspontja is érthető. Jelen pillanatban ÉK senkinek sem kell, még délnek sem. Kína nem kell attól tarston, hogy MackAtrthur esetleg nem áll meg a Yalu folyónál és bevonúl Mandzsúriába. Továbbá nem érdeke a keményvonalasok hatalmonmaradása sem. Sokkal kellemesebb lenne számára egy kóreai Deng Xiaoping.
molni: bocs aszittem egyértelmű a „89%” az alkotmányos népitéletből. Konkrétan arra gondolok, hogy bármilyen valós „jobboldali” reform demagog/populista kérdés feltétellel egy népszavazáson elutasítható.
„Akarsz fizetni akármiért?” NEM.
mz: Rendszeresen lövik egymást, most egy (tény lesből) betalált. Mi ebben a furcsa?
Érdeknek meg millió okot lehet találni… akkor most ruszkik robbantották föl a lengyel elnök gépét és 2001et a zsidók szervezték ésatöbbi….
Még most sem értem. Minek a 89%-a mi? Miért fontos ez a valami? Tényleg ilyen nehéz? :(
http://www.hirszerzo.hu/cikk.ezt_a_sebet_nehez_lesz_begyogyitani.59991.html
„Minek a 89%…”
ha jól emlékszem az „akar e fizetni”nek volt ennyi.
„Miért fontos ez a valami?”
Nem hinném szocik vagy akár jobbik leszokna a populista-demagogiáról. fidesznek szabad nekik mért ne lenne?
Üdv Fade!
A furcsa annyi ebben az esetben, hogy a végrehajtás módja alapvetően tér el az eddig megszokottaktól. Más az, amikor hadihajók vitatott határövezetben egymással szemben cirkálnak és „feszítenek”, majd oda-oda pörkölnek egymás orra alá – teli torokból teleordítva a sajtót azzal, hogy kinek volt igaza, ki sértette meg a másik határát. Magyarul egy nyílt, demonstratíve fellépő propaganda „hadműveletről” szól a történet.
Ez az eset a végrehajtásának módjában tér el: itt nem demonstratíve fellépésről, hanem konkrét levadászásról beszélünk. Ráadásul elmaradt a hírharsona arról, hogy ÉK haditengerészete megfékezett egy behatoló, aggresszív déli hajót, ami jogos önvédelem lenne – elvileg.
A kérdás továbbra is fennáll: Milyen haszna származik ebből Phenjannak?
Hiszen kapásból ő lesz az első számú gyanusított! Pont úgy, mint a lengyel elnök gépe. Hiszen első gyanúsított (és „kedvezményezett”) akár Moszkva is lehetne.
Azért tettem fel ezeket a szerintem teljesen megalapozott és logikus kérdéseket, mert kicsit sántít a dolog. Valami nem kerek itt a hajó körüli mizériában, de külön eméleteket nem óhajtok felállítani. Csak egy egyszerű kérdés maradt:
Kinek és miért éri meg ez a balhé?
Üdv: M
@Montezuma
Nem ÉK éri meg, hanem néhány keményvonalas gererálisnak, akik a hatalmukat akarják bebetonozni.
Itt van egy elmelet, hogy kinek es miert eri meg ez az egesz. nem tudom van e alapja? Idezek:
„A dél-koreai katonai búvár mély vízben halt meg, több kilométerre onnan, ahol elsüllyedt a dél-koreai hajó. Éppen ez keltette fel egyes japán mediák gyanúját és a japánok úgy gondolják, hogy a dél-koreai búvár nem az elsüllyedt dél-koreai hajó után keresgélő csapattal volt, hanem egy olyan amcsi tengeralattjáró után keresgélő csapattal, amit a dél-koreai hajó süllyesztett el tévedésből, az amcsi tengeralattjáró pedig visszalőtt és a hajó is elsüllyedt. Azon a helyen mély a víz. Az egészben az az érdekes, hogy amennyiben ez történt meg, miért nem volt tudomása a dél-koreai hajónak arról, hogy azon a helyen egy amerikai tengeralattjáró lapít és ezutóbbi miért nem lépett vele rádió kapcsolatban: na itt kezdődik a lényeg a japánok szerint. El kell olvasni az egész cikket, amely eredetileg egy japán cikk: http://asianenergy.blogspot.com/2010/05/who-sank-south-korean-warship-cheonan.html„
Üdv Atti!
Más forrásokból is felröppent a híre annak, hogy bizony volt ott egy amerikai tengeralattjáró is, de a különböző verziók elég homályosak. Mindenesetre heteken át nagy volt a csönd, mindenki tartotta a száját, majd jött egy hivatalos verzió: ÉK a hunyó.
Négy állam garantáltan proftálhat az üzletből – ergo nekik jól jön egy kis balhé arrafelé:
1. USA
Keverve egy kis háborús hisztériát a közelgő dél-koreai választásokon Lee Myubg Bak és Nagy Nemzeti Pártja nyerheti meg a választásokat. Az úriemberről csak annyit kell tudni, hogy ő volt az, aki 9/11 másnapján gyakorlatilag azonnal Szaddam Husszeint vádolta a toronydöntögetéssel.
Ugyanakkor jegelődik az USA okinawai támaszpontbezárásának kérdése is, aminek az amerikaiak nagyon örülnének.
2. Japán
Nos, minden hivatalos maszlag ellenére Japán titkon örülne annak, ha Észak- és Dél-Korea tropára verné egymást. Ugyanis a koreaiak (É+D) és a japánok jobban utálják egymást, mint Phenjan és Szöül.
3. Kína
Kihasználva a helyzetet növelheti a befolyását a térségben. A cikk címében feltett kérdést én megfordítanám:
Dél-Korea Kína oldalára áll?
Ugyanis Peking képes arra, hogy féken tartsa Phenjant (sima ügy nekik), illetve Japánt is a helyére tegye, ha kell. Ez a két tényező pedig Dél-Korea számára rendkíül fontos. Nagyon komoly kínai siker lenne, ha Dél-Korea besorolna Peking mellé – ugyanis így Kína ölébe hullana az egész koreai félsziget.
4. Izrael
A napokban röppent fel a híre annak, hogy Észak-Korea nukleáris és rakétatechnológiával látja el Iránt és Szíriát. Ráadásul a „segítő kezek” között Pakisztán neve is felmerült. Most épp nagy a csönd Irán kérdésében, de Pakisztán terítékre kerül rövidesen: lásd a pakisztáni területek elleni amerika támadás tervét. Persze tudjuk, megint ezek a mindenható tálibok tehetnek mindenről. :)
No mindegy, Izrael örülne, ha Irán „kis barátját” esetleg valaki (pl. USA) megbombázná. Addig sem figyelne legalább senki a gázai övezetre.
Ímhol néhány ötlet!
És két állam, akinek nem jönne jól egy koreai háború: Észak- és Dél-Korea.
Üdv: M
mz:
„itt nem demonstratíve fellépésről, hanem konkrét levadászásról beszélünk. Ráadásul elmaradt a hírharsona arról, hogy ÉK haditengerészete megfékezett egy behatoló, aggresszív déli hajót, ami jogos önvédelem lenne – elvileg. ”
Bármikor korábban is egyel odébb mehetett volna egy találat és bugyblugy, korábban is ha úgy szotyant kedvük megt a pr, ha nem nem.
Sok verzió van. pl tarué http://karosszek.blog.hirszerzo.hu/?todo=entry&vid=17829 vagy ezernyi más.
Amúgy meg gondolhattam volna, hogy ez is a szokásos lesz, mint anno Agfanisztán&Iraq: Izraeli érdekeket szolgál.
„ATTI” elmélete megmagyarázhat mindent !
Az elmélet akkor lesz igaz, ha hirtelen elkezdenek balesetben elhullani a vizsgálatban potens személyek. ( bár mi is az, autóbaleset , öngyilkosság, akár mi) Illetve az amerikai dél koreai hadgyakorlaton véletlenül nem hal meg 1-2 USA tengerész véletlenül, ( feltételezve hogy nekik el kell e számolni valamivel)vagy bárhol máshol, valamijén baleset vagy tűz következtében!
Ugyan már, ekkora baromságot. Búvárral keresni amerikai tengeralattjárót jóval a történtek után
jjjáááááááááááááááááááááááááááááááááá
Üdv Fade!
„Amúgy meg gondolhattam volna, hogy ez is a szokásos lesz, mint anno Agfanisztán&Iraq: Izraeli érdekeket szolgál.” ?????
A sok-sok ötletelés közül, amelyekkel tele a net, azt a négyet választottam ki, amelyhez reális motiváció kapcsolható. Ráadásul nem kijelentő módban írtam, hanem „ímhol néhány ötlet” felkiáltással tettem közkinccsé.
Kár, hogy megint csak egy részlet van kiragadva, pedig van előtte három versenyző is említve. És nem véletlenül vannak előbbre írva.
De szívesen olvasnék újabb verziókat is, egyenlőre egyik változat sem tűnik fenntartások nélkül elfogadhatónak.
Üdv: M
Mondjuk az USA tengerészete az új korban bent volt 1-2 háború kirobbantásában! „Tonkini incidens” például. Vagy legutoljára a kínai tengeralattjáró támaszpont előtt tartott „hidrológiai kutatás” kémkedési kísérlet szégyenletes lebukása! Valahol az „USS Liberty” esete is ide tartozik szerintem.
Namár most csak a logika miatt érdemes végigolvasni a cikket:
USS Liberty körüli elméletek eléggé érdekes hasonlatot tartalmaznak!!
Én azt mondom minden elképzelhető, és minél hajmeresztőbb annál valószínűbb.
http://konteo.blog.hu/2009/03/19/a_uss_liberty_megtamadasa