A Dassault Aviation évek óta hiába küzd 4+ generációs vadászbombázója, a Rafale exportsikeréért, mivel a potenciális vásárlók mindig visszatáncolnak az utolsó pillanatban a típus borsos ára miatt.
A legkomolyabb vásárlónak jelenleg Brazília mellett az Egyesült Arab Emírségek tűnik, az arabokkal köttetendő üzlet meglepően sok, 60 gép eladásával kecsegtet. Ekkora mennyiség esetén nem meglepő, hogy az Emirátusok külön továbbfejlesztési irányelveket vázolt fel, ezek teljesítése nélkül a franciák búcsút inthetnek a 10 milliárd eurónak.
Nos, ezt a derék gallok is tudják, a 2 év óta zajló kényes tárgyalássorozat folyamán próbálnak mindenben megfelelni az arabok számára, sőt, újabb csábító ajánlatokkal igyekeznek még kelendőbbé tenni portékájukat.
A közelmúltban arról számolt be a The National arab napilap, hogy a Rafale mögött álló Dassault, Thales, SNECMA, MBDA és Sagem alkotta konzorcium nagyvonalúan egy Abu-Dzabiban (Al Ain repülőtér mellett) létesítendő összeszerelő-üzemet (sőt lehet, hogy komplett gyárat) is mellékelne az Emírségeknek. Nagyvonalúan megígérték, hogy „megtanítják az arab nemzetiségűeket repülőgépet-építeni”.
Az Egyesült Arab Emirátusoknak régóta régóta hőn áhított vágya saját repülőgép-ipar kiépítése, ezt használnák ki most a franciák. A fent nevezett cégek már meg is kezdték a kapcsolatfelvételt a „helyi erőkkel”, azaz a lehetséges arab beszállítókkal.
Az Emírségek már 2013-ban szolgálatba állítanák a Rafale első példányait, ezek természetesen még nem hazai gyártású gépek lennének. További fontos feltételük, hogy Franciaország vásárolja vissza a kiselejtezni kívánt Mirage 2000-9-eseket.
httpv://www.youtube.com/watch?v=douzAeXkjo4
Érdekes lesz, ha előáll az az elképesztő helyzet, ha a Rafale nyer Brazíliában, Indiában és Emirátusokban is. A hazai üzemmel együtt 4 összeszerelő-csarnokkal mit kezdenek majd?? :D
engem az érdekel h ki fog dolgozni a gyárban hisz aliék nem szoktak dolgozni és akkor finom voltam és nőies….
Napi 5x ima, az legalább 2 és félóra kiesés. De inkább 3.
Dolgozni ? Vendégmunkások mint mindig. Érdekes lesz, minőségileg.
Miért is ez a leszólás már megint? Az török F-16 gépek minősége kiváló volt, legalábbis ezt mondtaák a ’90-es évek végén. Ők is muzulmánok.
Indiába kétlem hogy győzne.
F-18 jobb vagy a F-2000 is izmosabb vadász.
Braziloknál majd nem biztos vagy mégsem.
molni
a törökök nem arabok hanem törökök
molni! Érdekes ország az Emírségek. Aki emírségek beli állampolgár az vagy katona, rendőr esetleg hivatalnok (de mivel nincs bürokrácia igazán számuk elenyésző), vagy van valami kereskedése. Az orvos, mérnök, segédmunkás, atomfizikus stb mind külföldiek. Átszámítva kb 600.000 Huf jár minden állampolgárnak havonta. Külföldi úgy dolgozhat náluk, hogy van egy pártfogója akinek valahány %-át a fizetésének át kell adnia. Egy állampolgárbak max 10 pártfogoltja lehet. Ezt csak úgy nagyvonalakban írtam le. Üdv.
Vásárolják vissza a kiselejtezett Mirage-2000-9…?
Azt hittem ez fegyverkereskedelem, de most ezt olvasva nekem valahogy az autókereskedés ugrott be! Egy-két szériával korábbi autóját a márkakereskedő visszavásárolja! S az az igazság, hogy ez működik is!
S ha jól emlékszem, akkor az Emírségek további kívánsága, hogy a Rafale képes legyen azokat az ami fegyvereket – legalábbis egy részüket /egyenlőre/ – alkalmazni, amiket a Block 60-hoz rendeltek meg.
Egy biztos, ha Brazília és India kiesik, már pedig valamelyik, esetleg mind a kettő, mert hát ez benne van abban a bizonyos pakliban, akkor a Dassult és a Francia állam patthelyzetbe kerül és az Emírségek pedig úgy táncoltathatják a francia fiúkat, ahogy nekik tetszik…
Egy biztos valakinek engedni kellesz, ha üzletet akarnak a dologból és a mai piacokat és világot ismerve, nem rózsás a franciák helyzete!