Egy igen szűkszavú nyilatkozat röppent ki hétfőn a NATO részéről Brüsszelből: több F-16-os is néminemű hajtómű károsodást gyűjtött be mialatt az európai légteret szelte. Hogy mely tagállam(ok) gépparkja érintett arról nem szólt a fáma, ahogy arról sem, hogy ezen repülésekre mikor került sor.
Mindössze annyit közöltek csak, hogy a hajtóművekben a finn F/A-18-asok hajtóműveiben keletkező lerakódásokhoz hasonló helyzet állt elő.
Ugyanakkor a kontinens légi forgalmának biztonságáért felelős, brüsszeli székhelyű szervezet, az Eurocontrol egyik vezető illetékesétől, Bo Redeborn-tól tudni lehet, hogy a Belga Légierő F-16-os gépről szól a történet.
Hogy a belga gépek konkrétan miért lettek felkergetve, arról egyelőre nem tudni semmit. Mindenesetre szintén hétfőn Anders Fogh Rasmussen NATO főtitkár következetesen kijelentette, hogy holmi, a polgári forgalmat földre kényszerítő vulkán pöfékelés semmilyen hatással sincs a szervezet tagállamainak védelmi képességeire, készültségi szintjére – bár részletekbe nem bocsátkozott ez ügyben:
„Biztosíthatom Önöket, hogy az izlandi vulkán semmilyen hatással sincs sem tevékenységeinkre, sem pedig tagállamaink területi védelmére.”
Nos ezekre biztos nem, ellenben a belga állami kasszára biztosan… Kérdés, hogy miért voltak fent a gépek és ennek fényében ki állja majd a borítékolható hajtóműjavítás cehhét.
Kíváncsi vagyok kiderűl-e valaha az igazság erről a hamu dologról!
Amúgy csodálkozom hogy nincs konteo erre a dologra mert szinte borítékoltam volna….
Mert ugye van itt ennek pár felkent papja :)))))
Chimerának!
Egy tuti konteo……
A busz-, vasút- és hajólobbi sok pénzt veszített Izland becsődölésekor, ezt behozandó elintézték, hogy némi C4-gyel aktivizálódjék a vulkán. Az olaszok nem mentek bele, hogy a Vezúv vagy a Stromboli törjön ki, pedig az „A” terv az lett volna.
:))))))))))))