|

HTKA Hírhalom 2010. 15. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

Az év elején írtunk róla, hogy Peru kínai harckocsik beszerzése mellett döntött. Ahogy azt is, hogy az új, VT1A jelölés alatt futó harckocsi gyanúsan hasonlít a pakisztáni-kínai kooperációban megszülető Al-Khalid-ra, (kínai exportneve: MBT-2000) ami akár némi kínai furmányosságot is jelenthet a pakisztáni részesedés megkerülésére.

Mindenesetre 13-án a perui védelmi miniszter, Rafael Rey Rey bejelentette, hogy javasolni fogja a Nemzetvédelmi Tanácsnak a cirka 750 millió Dolláros harckocsi beszerzés elnapolását, hogy az így felszabaduló összeggel támogatni lehessen a lázadók elleni harci tevékenységekhez fontosabb eszközök magasabb prioritású beszerzését – konkrétabban akár 4 Mi-17 és 18 Super Tucano szerepel a listán.

VT1A

VT1A | Forrás ,

Az Olasz Légierő 6 darab Eurfighter Typhoon típusú vadászbombázót küldött az április 12. és 22. között Németországban megrendezett NATO Brilliant Ardent 2010 elnevezésű közös hadgyakorlatra. A gépek a Rómától 150 km-re északra található Grosetto légibázis 4. Stormo nevű századába tartoznak. A 120 fős kiszolgáló személyzetet és a felszereléseket 3 darab C-27J Spartan szállította a Laage-ba.

A közös hadgyakorlatra összesen 60 különböző típusú repülőeszköz érkezett a Cseh, Francia, Német, Olasz, Lengyel, Török és az Amerikai Légierő állományából.

Olasz Eurofighter

Olasz Eurofighter az Alpok felett ,



Az izlandi Eyjafjalla vulkán szerdai kitörése után teljes légtereket zártak le Északnyugat-Európa szerte a civil légi közlekedésben. Hasonlóan jártak el az Izlandhoz közeli országok légierői, miszerint törölték az összes tervezett kiképzési repülést, és csupán a készültségi gépek várják az esetleges riasztásokat. Nos, a finnek máshogy gondolták, és csütörtök délelőtt (pár órával a légtérzárlat bevezetése előtt) a levegőben terjedő vulkáni hamu ellenére is felküldték 5 F/A-18 Hornet gépüket a tervezett kiképzési repülésük végrehajtására. Meg is lett az eredménye, ugyanis a repülés után kivizsgálásra küldött hajtóművekben megtalálták a vulkán mélyéről származó hamut, mely a képek alapján jelentős károkat tett a Lódarazsak erőforrásaiban. A képek nyilvánosságra hozatalának oka az volt hogy bemutassák a vulkáni hamu potenciális veszélyét a repülőgépekre nézve. A szóban forgó hajtóműveket javításra küldték.

Finn F/A-18 hajtómű boroszkópos képe

Finn F/A-18 hajtómű boroszkópos képe ,

Finn F/A-18 hajtómű boroszkópos képe

A Luftwaffe megkezdte a nemrégiben átvett ASSTA 2 sztenderdre modernizált PANAVIA Tornadok tesztelését. A felújítás során a gépek új fedélzeti számítógépeket, új folyadékkristályos kijelzőket kapnak, új adatbusszal lesznek felszerelve (MIL-STD 1553/1760 vagy Ada MIL-STD 1815) emellett beépített GPS és lézeres INS is kerül a gépekbe. A németek összesen 85 gépen kívánják elvégezni a modernizálást, melyek majd 2020-is maradnak hadrendben.

Eközben az EADS már belekezdett az ASSTA 3 csomag fejlesztésébe, mely magában foglalja a Link 16-os adatátviteli rendszer beépítését és további fegyverek integrálását.

Panavia Tornado a Luftwaffe színeiben

Április 17-én a FAB (Forca Aérea Brasileira – Brazil Légierő) hivatalosan is szolgálatba állította az első 3 AH-2 Sabre (a Mi-35M brazil elnevezése) csatahelikoptert. A katonai ünnepségre a Porto Velho légibázison került sor, melyen részt vett a védelmi miniszter, Nelson Jobim, és a légierő vezérkari főnöke, Juniti Saito tábornok.
Az új helikoptereket a 2. század üzemelteti, mely nemrég települt át a Porto Velho légibázisra.

Immár a Brazil Légierő egyik Mi-35M gépéről készített korábbi felvétel

Immár a Brazil Légierő egyik Mi-35M gépéről készített korábbi felvétel ,

A napokban a Kola-fészigeten állomásozó légvédelmi erők egy része némi gyakorlaton vett részt Oroszország déli részén, az Asztraháni területen elhelyezkedő jelentős, cirka 120×38 km területű Ashuluk nevezetű lőtéren.

A főszerepe az Sz-300 rendszeré volt, a megsemmisítendő célpontokat pedig ballisztikus rakéták és robotrepülőgépek jelentették. A gyakorlat során 10 bejövő rakétára 23 elfogót indítottak.

Közreműködött: Eagle és Phoenix

14 hozzászólás “HTKA Hírhalom 2010. 15. hét”

  1. Na igen hogy a vulkánok veszélyesek a légi közlekedésre egy szerencsés kimenetelű baleset után jöttek rá .

    Katasztrófák Nyomában nevű tv sorozatban ez az esetet be is mutatták egy 747 kér hajtó művét a vulkáni hamu működés képtelenre vágta a maradék kettő is nagy nehezen indult újra.

    Valamint a géptörzset felszínét leradírozta .

  2. Nem kell ismerni. Ha szöveg és nem képen van, akkor copy / paste a google fordítóba. Oroszoról, szerből és egyéb világnyelvekről gyakorlatialg olyan jól fordít a googe, hogy egy középszintű nyelvhasználó sokszor nem tudná megcsinálni.

    Múltkor geológiai szakszöveget fordítottam vele. Két szakszót nem ismert fel összesen.

  3. Csak ínyenceknek:

    Fősulin az emelőhidraulikáról kell beadandót írnom néhány példán szemléltetve. Mivel a repülőgép-hordozókon a gépeket emlegető „aprócska” lift is hidraulikus, így megindult a netes nyomozás az „aircraft elevator” után. Nos, anyaggyűjtés közben kissé mélyre sikerült ásni, szembe jött egy „Naval Ships’ Manual” a cuccról, íme:

    http://www.fas.org/man//dod-101/sys/ship/nstm/588v0r1.pdf