|

Nem műszaki meghibásodás miatt zuhant le az Osprey

Kissé megnyugodhatnak a Bell és a Boeing részéről, ugyanis az előzetes vizsgálati eredmények szerint nem műszaki hiba okozta az április 8-án bekövetkezett halálos balesetet.

A dél-afganisztáni Zubul tartomány központjától 7 kilométerre lezuhant CV-22B Osprey billenőrotoros repülőeszköz fedélzetén három amerikai katona és egy civil az életét vesztette, emellett számos sérültje is van a katasztrófának.

Egy belső illetékes nyilatkozata szerint az azóta tartó nyomozást végző katonai vizsgálóbizottságot arra a következtetésre jutott, hogy nem mechanikai meghibásodás okozta a halálos balesetet.
Most biztos sokaknak bevillant, hogy egyes NATO-nyilatkozatokban lehetségesnek tartották, hogy a tálibok lőtték le az Osprey-t, nos ezt a szóbeszédet is cáfolnunk kell, ugyanis a jelenlegi (nem hivatalos!) álláspont a pilótát hibáztatja, aki egy kiszáradt folyómederbe történő leszállás közben a rotorlapátok által felvert homok miatt elvesztette a tájékozódási képességét (brown-out).

Minden esetre sem a hadsereg, sem a tengerészgyalogság, sem pedig a Különleges Műveleti Parancsnokság nem erősítette meg a pilótahibát, még mindig tartják maguk ahhoz, hogy “az eset vizsgálat alatt áll”.

14 hozzászólás “Nem műszaki meghibásodás miatt zuhant le az Osprey”

  1. 1999-ben a Brit Királyi Haditengerészet EGY közös Brit-Amerikai projekt keretén belül megvizsgálta a V-22 hasznosíthatóságát.[32]

    Izraeli Légierő [szerkesztés]
    Izrael Szamos esetben jelezte MV-22 gépek Beszerzési igényét, de megrendelését tartózkodás mellett hagyták jóvá Még illetve adták le.[21][22]

    Norvég Királyi Légierő [szerkesztés]
    A Westland Sea Kingek 2015-ös kivonását követő kutatási ÉS mentési Feladatok ellátására vizsgálja a V-22-t.[33] A 10-12 helikoptert érintő Norvég Minden Időjárás kutatási és a mentési Helikopter (NAWSARH) programban AZ Osprey-n kívül tól Z-ig AgustaWestland AW101, AZ Eurocopter EC225, AZ NHIndustries NH-90 ÉS a Sikorsky S-92 képességeit vetik össze

  2. De minek Pocok? A képességeit miszerint gyorsan messzire el lehet vele jutni nem tudnánk kihasználni, másra meg nem jó, ámde rohadt drága, szal nincs rá szükségünk. Magyar viszonylatban Mi-17 és/vagy UH-60 jöhet szóba. Mindkét típusnak meglenne a helye a közepes szállítóhelikopter kategóriában. A könnyű szállítóhelikopter kategóriában pedig legolcsóbban AW119-es típussal tudnánk betölteni az űrt ami jelenleg tátong a hadrendünkben.

  3. Akkor inkább már S-92, nálam most az a nyerő! :)
    De akkor is, ha nem lenne kb 80-90 milla egy ilyen, persze dollárban, azért lehetne integrálni valahova.
    Ezek pl letudnának szállni Szolnokon is és akár hol is. :)
    UH-60 öregecske, nincs lenyitható rámpája.
    Mi-17, inkább 171, de mi nem veszünk már keleti cuccot, mert nálunk dübörög a gazdaság.

  4. Nem igazán szimpátia kérdése ez. Funkció, üzemeltetési és beszerzési költségek vonzata. A lenyitható rámpa például csak hátrányt jelent, általában a minyókról például szimplán leszerelik és lukas seggel repülik őket, hogy használhatóbbak legyenek, ugyanis csak a deszant gyors mozgását akadályozzák, ami például az alacsonyan ülő, hatalmas oldalajtókkal rendelkező sólymoknál az abszolút ideálisnak számít. Ugyanakkor a Mi-17 előnye a kapacitás, kétszer annyi desszantost képes szállítani, mint a Blackhawk.

    Az Osprey-t pedig sehova nem tudnánk integrálni, egyszerűen CSAR bevetésekre nem éri egy-két példányban rendszeresíteni, mint ahogy magyar különleges erők se nagyon vannak, legalábbis nincs szükségük ilyen eszközre.

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.