Meglepően sűrűn potyognak az égből mostanában a repülőeszközök, a lengyel miniszterelnök halálos balesete után két kiképzőgép is lezuhant a napokban.
Hétfőn az Amerikai Haditengerészet Floridában állomásozó, kiképzésre és futárfeladatokra használt, ikerhajtóműves T-39N Sabreliner került közelebbi kapcsolatba az anyafölddel. A sűrű erdőbe zuhanó gép majdnem elvitt egy házat is. A becsapódás következtében kifolyt üzemanyag begyulladt és erdőtüzet okozott, nehezítve a kiérkező mentőcsapatok dolgát és elpusztítva 15 hektárnyi erdős területet.
A 6. Kiképzőezred kötelékébe tartozó gép fedélzetén tartózkodó három személy holttestét megtalálták. Valószínűsíthetően „feketén” a gépen tartózkodott még valaki, az illető földi maradványait még keresik. Az eset bekövetkeztekor a környékben tartózkodók közül senki sem sérült meg. A Pensacola haditengerészeti bázis szóvivője, Harry White elmondta, hogy a gép rutinrepülésen vett részt, és Észak-Karolina, valamint Tennessee államok határának közelében, Fannin megyében zuhant le.
Egyelőre ismeretlenek a gép lezuhanásának okai, a US Navy felállított egy vizsgálóbizottságot az eset kivizsgálására, ám a Légügyi Hivatal nem mozgósított további emberi erőforrásokat.
A mai nap sem múlt el baleset nélkül, Délkelet-Franciaországban „nőtt meg” ezúttal a gravitáció Plan-de-Dieu polgári repülőterének közelében. Az eset elszenvedője egy csapásmérő képességekkel is rendelkező Alpha Jet kiképzőgép volt. A német Dornier és a francia Dassault cégek közös fejlesztésével létrejött kétszemélyes gépmadár fedélzeten ezúttal csak egy fő tartózkodott. A pilóta, bár sikeresen katapultált, kisebb sérüléseket szenvedett, jelenleg egy katonai kórházban ápolják. A Francia Légierő állományába tartozó gép lezuhanásának okait egyelőre homály fedi, ezek kivizsgálását megkezdték.
Ha nem haragszol meg, kicsit olyan gunyoros hangvételű a cikk, amolyan műhumorral. Mindenesetre halálos áldozatokat követelő balesethez semmiképp nem méltó…
Egyetértek !
ja
Milyen hihetetlenül picik ennek a Sabrelinernek a hajtóművei a géptest méretéhez képest:O
Csak a festés miatt látszik kicsinek. Elsőre én is ezen csodálkoztam.
http://images3.jetphotos.net/img/1/5/5/7/25879_1212546755.jpg.
Na igen, nem illik szerintem sem a színvonalas HTKA-hoz egy ilyen tiszteletlen írás. Egy ilyen oldalon ahol a gépeket „csodáljuk” beszélünk róluk, megismerjük egy picit, az őket üzemeltetők halálával pedig viccelődünk? Ne már!
Én megvédeném PHOENIX-et! Semmi kivetnivalót vagy stílusbeli hibát nem találok. Kegyeletsértésről meg abszolút nem lehet szó. Mivel van bajotok konkrétan?
Szerintem erre a T-39N-re lehet mondani nyugodtan, hogy csúnya gép, ellentétben az F-35-el.
Én nem találom túl gunyorosnak a stílust, ellenben a német repülőgépgyártó az nem Dornier?
Pofás kis gép ez az Alfa, legalább is ebből a szögből. A T-39 egy átalakított, 58-as dizájnú business jet, vadászgép farokkal, ehhez képest nem olyan vészes sztem.
Az ikerhajtóműves kifejezés valahogy nekem kicsit furcsa a gép esetében, ezt használjuk ilyen elrendezés esetében is, amikor a törzs két oldalán vannak? Vagy ez az elnevezés minden két hajtóművel rendelkezőre használható, pl. 37-esre is?
Köszi a Tubu a pátyolgatást:) a többiektől meg bocs h nem a „Sajnálattal tudatjuk Olvasóinkkal…” sablonszöveget toltam, ha ekkora felháborodást okoz, legközelebb így lesz.
@Kolombusz:
1. dede, kimaradt egy fránya „R”, mostmár javítva :)
2. Az ikerhajtóműves kifejezést minden kéthajtóműves gépre használják (hogy tévesen-e, azt nem tudom :D )