|

Lezuhant egy amerikai és egy francia kiképzőgép

Meglepően sűrűn potyognak az égből mostanában a repülőeszközök, a lengyel miniszterelnök halálos balesete után két kiképzőgép is lezuhant a napokban.

Hétfőn az Amerikai Haditengerészet Floridában állomásozó, kiképzésre és futárfeladatokra használt, ikerhajtóműves T-39N Sabreliner került közelebbi kapcsolatba az anyafölddel. A sűrű erdőbe zuhanó gép majdnem elvitt egy házat is. A becsapódás következtében kifolyt üzemanyag begyulladt és erdőtüzet okozott, nehezítve a kiérkező mentőcsapatok dolgát és elpusztítva 15 hektárnyi erdős területet.

A 6. Kiképzőezred kötelékébe tartozó gép fedélzetén tartózkodó három személy holttestét megtalálták. Valószínűsíthetően „feketén” a gépen tartózkodott még valaki, az illető földi maradványait még keresik. Az eset bekövetkeztekor a környékben tartózkodók közül senki sem sérült meg. A Pensacola haditengerészeti bázis szóvivője, Harry White elmondta, hogy a gép rutinrepülésen vett részt, és Észak-Karolina, valamint Tennessee államok határának közelében, Fannin megyében zuhant le.
Egyelőre ismeretlenek a gép lezuhanásának okai, a US Navy felállított egy vizsgálóbizottságot az eset kivizsgálására, ám a Légügyi Hivatal nem mozgósított további emberi erőforrásokat.

A mai nap sem múlt el baleset nélkül, Délkelet-Franciaországban „nőtt meg” ezúttal a gravitáció Plan-de-Dieu polgári repülőterének közelében. Az eset elszenvedője egy csapásmérő képességekkel is rendelkező Alpha Jet kiképzőgép volt. A német Dornier és a francia Dassault cégek közös fejlesztésével létrejött kétszemélyes gépmadár fedélzeten ezúttal csak egy fő tartózkodott. A pilóta, bár sikeresen katapultált, kisebb sérüléseket szenvedett, jelenleg egy katonai kórházban ápolják. A Francia Légierő állományába tartozó gép lezuhanásának okait egyelőre homály fedi, ezek kivizsgálását megkezdték.

9 hozzászólás “Lezuhant egy amerikai és egy francia kiképzőgép”

  1. Na igen, nem illik szerintem sem a színvonalas HTKA-hoz egy ilyen tiszteletlen írás. Egy ilyen oldalon ahol a gépeket „csodáljuk” beszélünk róluk, megismerjük egy picit, az őket üzemeltetők halálával pedig viccelődünk? Ne már!

  2. Én megvédeném PHOENIX-et! Semmi kivetnivalót vagy stílusbeli hibát nem találok. Kegyeletsértésről meg abszolút nem lehet szó. Mivel van bajotok konkrétan?

    Szerintem erre a T-39N-re lehet mondani nyugodtan, hogy csúnya gép, ellentétben az F-35-el.

  3. Én nem találom túl gunyorosnak a stílust, ellenben a német repülőgépgyártó az nem Dornier?

    Pofás kis gép ez az Alfa, legalább is ebből a szögből. A T-39 egy átalakított, 58-as dizájnú business jet, vadászgép farokkal, ehhez képest nem olyan vészes sztem.

    Az ikerhajtóműves kifejezés valahogy nekem kicsit furcsa a gép esetében, ezt használjuk ilyen elrendezés esetében is, amikor a törzs két oldalán vannak? Vagy ez az elnevezés minden két hajtóművel rendelkezőre használható, pl. 37-esre is?

  4. Köszi a Tubu a pátyolgatást:) a többiektől meg bocs h nem a „Sajnálattal tudatjuk Olvasóinkkal…” sablonszöveget toltam, ha ekkora felháborodást okoz, legközelebb így lesz.

    @Kolombusz:

    1. dede, kimaradt egy fránya „R”, mostmár javítva :)
    2. Az ikerhajtóműves kifejezést minden kéthajtóműves gépre használják (hogy tévesen-e, azt nem tudom :D )