Érdekes ajánlattal kereste meg az indiai illetékeseket az Antonov gyár és egyben Ukrajna küldöttsége: a két nemzet összegezhetné a repülőgépgyártásban szerzett tapasztalatait, melyeket egy közös teherszállító repülőgépben kamatoztathatnának.
A két nemzet között erős kapcsolat van repülőgép-ipari téren, e jó példa az indiai An-32-esek modernizációja. Az ukránok belekapaszkodva az An-32-esek felújítása nyújtotta lehetőséget, ezúttal még szorosabb együttműködést ajánlanak az indiaiaknak: a hindu szállítógép-flotta kisebb (maximum 6 tonnás) teherbírású része és az újonnan beszerzett C-130J Super Hercules 20 tonnás befogadóképessége között félútra beügyeskenének egy újabb típust, méghozzá részben hazai fejlesztésűt.
A 10-12 tonnás teherbírással vizionált típus az új An-148 repülőgép alapjaira épülne, természetesen az indiai igényeknek (is) megfelelő kialakítással. Az Antonov gyár korábban már játszadozott az An-148-as teherszállító változatának gondolatával, az akkori meglátás szerint az egy 15-20 tonnás verzió lenne, ám egy olyan ajánlattal nem lehet „kiszúrni” az indiaiak szemét, amely részben fedi az oroszokkal közösen készítendő, MTA jelzéssel emlegetett, 18-20 tonnás teherbírású szállítógép koncepcióját.
Hogy a gép megvalósul-e, és ha igen, milyen körülmények között és milyen követelményrendszer szerint, azt jelenleg senki sem tudja megmondani, annyi bizonyos, hogy az ukrán An-12-esek sürgősen váltótípusra szorulnak és remélhetőleg (részben) saját termékkel sikerül kielégíteni ezt az igényt.
Most mi is van az AN 74essel, vagy mifenével?
India milyen komoly szaktudást adhat át az Antonov gyárnak:)
Én nem tudom amugy mi a menete egy ilyen közös fejlesztésnek de szerintem India nagyrészben csak a zsetont adja.
Zsetont adja és a terméken kívül a know how kapja. Aztán pár év múlva meg lesz sajátjuk.
Eszméletlen eltökéltek a hadiipari függetlenség mellett
Vadászgép
Tengeralattjáró
Harckocsi
Tüzérség
Ballisztikus rakéták
Irányított pct rakéták
stb stb stb amit már gyártanak.
Jönnek fel mint a talajvíz.
Legjobb lenne mind két félnek ha beszállna India az AN-70es fejlesztésébe és akkor lenne egy olyan jó és olcsó gép a világban ami helyettesíthetné az IL-76ost és akár az A400nak is oda vágna.
Ehelyett egy ilyen „kis” kategóriás gépből akarnak 3 félét üzemeltetni
C-130,AN-74 meg a ruszkikkal közösen fejlesztett gép ami IL-.. minek ennyi ugyan abból a kategóriából??
A nagybátyjámék most szállítanak 8 tonna csapágyat Indiába( különböző méreteket, van ami még NDK gyártmány), lehet hogy ebbe akarják belefeccölni, vagy az Arjunba! :):)
Vagy csak mosogépalkatrészt visznek:)Ők mivel szállítják??