A mai napon az EADS képviselői bejelentették, hogy elfogadták a hét megrendelő ajánlatát, és folytatódhat a típus fejlesztése, berepülése és gyártása.
Bár az A400M első prototípusa december 11-én sikeresen teljesítette szűzrepülését a spanyolországi Sevillában, azonban az öröm nem tartott sokáig: az EADS bejelentette, leállítja a projektet, amennyiben a megrendelők nem utalnak át a cég számlájára további összegeket, hogy fedezzék az újabb költségtúllépéseket. Akkor január utolsó napját tűzték ki utolsó határidőnek, azonban bár a tárgyalások nem vezettek sikerre, ám bizakodásra adtak okot, így belementek a februári továbbtárgyalásba.
Hónap közepén a hét európai megrendelő (Németország, Franciaország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Belgium, Luxemburg és Törökország) újabb, “minden eddiginél kedvezőbb” javaslatot nyújtott be az Airbus anyavállalata, az EADS számára, és várták a kedvező döntést, ami úgy tűnik megszületett.
A költségtúllépés már 5.2-5.3 milliárd euró körül mozog. Korábban nyilvánosságra hozták, hogy a megrendelő országok további 2 milliárd eurót biztosítanának a projekt folytatásához, valamint Franciaország javaslatára még 1,5 milliárd eurót juttatnak a gyártónak visszatérítendő hitel formájában.
“Tegnap este választ kaptunk az EADS-től a levelünkre, nem igényelnek többet a felkínált 2 milliárd eurónál.” — nyilatkozta a francia védelmi miniszter.
Az A400M program (mely körülbelül 10000 embernek ad munkát) célja, hogy Európát függetlenítse az amerikai kapcsolatoktól. A program összeomlása esetén nem lenne nagy érvágás amerikai típust rendszeresíteni, ám a munkahelyek ezreinek megtartása létfontosságú, így egy tömeges elbocsátás hatalmas elégedetlenséggel járna.
httpv://www.youtube.com/watch?v=VVmvZ9bhqFw
A színjáték elérte célját, az EADS 2 milliárd euróval többet zsebel be a megrendelőktől.
Elég nekik a 2 milliárd euró, nem kérik a 1,5 milliárd euró visszatérítendő kölcsönt.
Mily meglepő (természetesen egy csöppet sem meglepő)
> A program összeomlása esetén nem lenne nagy érvágás amerikai típust rendszeresíteni
Egész pontosan melyik amerikai típus esik ebbe a mérettartományba? C-141 a sivatagi bontóból?
Nem hiszem el, hogy ezt nem direkt csinálod, Tacsi…
Hányszor írtunk már róla, hogy milyen lehetőségek felé kacsintgatnak az európaiak? C-17 és C-130J. Ja, hogy azt nem állítottuk, hogy egy teljesítménykategóriába esik, az már nem számít…